Jurnaliştii Charlie Hebdo se ceartă pe banii câştigaţi după atentatul terorist

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În redacţia Charlie Hebdo s-a declanşat o ceartă privind transformarea publicaţiei după atentatul terorist de pe 7 ianuarie, în care au murit 12 membri ai personalului. De la o publicaţie de nişă aflată aproape în colaps financiar, Charlie Hebdo a ajuns o marcă îmbogăţită de tragedie.

La mai puţin de două săptămâni după atentatul terorist care le-a distrus redacţia, supravieţuitorii de la Charlie Hebdo s-au adunat într-o sală de conferinţe închiriată pentru a discuta o problemă neaşteptată, notează „Wall Street Journal“.

Publicaţia satirică, aflată la un moment dat în pragul falimentului, vinde milioane de exemplare. Aşadar, mulţi dintre jurnalişti au început să solicite ca revista să devină un fel de cooperativă, pentru a avea fiecare ceva de spus în deciziile privind banii câştigaţi.

„Nici nu se pune problema“, a răspuns Laurent Sourisseau, cunoscut sub pseudonimul „Riss“, unul dintre cei doi acţionari rămaşi în viaţă după atac şi noul redactor-şef. Câteva momente mai târziu, susţin cei prezenţi la şedinţă, a ieşit furios din sală.

După ce şi-au îngropat colegii ucişi în atacul terorist şi după ce s-au reîntors la muncă, mulţi dintre membrii redacţiei au început să facă presiuni asupra proprietarilor pentru a renunţa la acţiuni şi a da publicaţia pe mâna tuturor angajaţilor. Însă cei aflaţi la conducere, inclusiv Sourisseau, care a primit 40% din acţiuni ca simbol atunci când acestea erau practic fără valoare, au rezistat solicitărilor spunând că este încă prea devreme pentru o schimbare.

Nu cred că o cooperativă este cel mai bun mod de a conduce un ziar. Banii îi înnebunesc pe oameni“, a declarat şi Gérard Biard, redactorul-şef adjunct. 

Tiraj mai mic pentru al doilea număr de după atentatele teroriste

Comparativ cu „numărul supravieţuitorilor“ al publicaţiei, care a fost lansat pe 14 ianuarie, într-un tiraj de 8 milioane de exemplare, un record pentru media franceză, noul număr al revistei (cel de-al 1.179-lea) a apărut miercuri la chioşcurile de presă din Franţa într-un tiraj mult mai scăzut, de 2,5 milioane de exemplare, notează Mediafax.

După 14 ianuarie, reprezentanţii săptămânalului Charlie Hebdo au decis să amâne apariţia următoarelor două numere, întrucât angajaţii săi nu se simţeau pregătiţi pentru reluarea activităţii lor.

„Se vinde mai lent, nu are nimic de-a face cu numărul precedent“, realizat după atac, a declarat un vânzător de ziare din Paris. „Într-o oră, s-au vândut aproximativ 20 de exemplare. La numărul precedent, circa 240 de exemplare erau deja vândute după o oră“, a spus acesta.

Cifra de 2,5 milioane de exemplare pentru un număr al Charlie Hebdo rămâne totuşi foarte importantă, având în vedere că înainte de atacul terorist produs asupra redacţiei, această publicaţie avea un tiraj mediu de aproximativ 50.000 de copii.

Pe prima pagină a noului număr al săptămânalului apar caricaturizaţi, pe un fond roşu, preşedintele partidului extremist francez Frontul Naţional, Marine Le Pen, fostul preşedinte al Franţei Nicolas Sarkozy, dar şi papa şi un extremist islamic, cu un Kalashnikov ţinut între dinţi. Aceştia urmăresc un căţel care ţine între dinţi un exemplar al Charlie Hebdo.

Coperta Charlie Hebdo al doilea numar dupa atentate FOTO 20minutes
Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite