Fabrica de minciuni: Agenţiile de alibi creează vieţi duble

Fabrica
de minciuni: Agenţiile de alibi creează vieţi duble

Majoritatea oamenilor care au aventuri amoroase sunt cei care au o stimă de sine scăzută FOTO Shutterstock

Cel mai de succes serial german al momentului a adus în atenţia opiniei publice domeniul secret al agenţiilor de alibi, unde clienţii sunt ajutaţi să îşi creeze şi să îşi menţină vieţi duble.

Ştiri pe aceeaşi temă

Conform unui reportaj al publicaţiei Der Spiegel, există trei mari agenţii de acest tip în Germania, unde clientului i se pune la dispoziţie o adevărată fabrică de minciuni pentru ca acesta să îşi poată menţine o viaţă dublă, fie pe plan personal, fie profesional.

Patronul uneia dintre aceste agenţii, Patrick Ulmer a discutat cu jurnaliştii germane despre implicaţiile acestor afaceri, declarând că cererile s-au diversificat foarte mult în ultimii ani.  

Ulmer conduce o agenţie specializată în fabricarea unor alibiuri. Clienţii lui pot achiziţiona atât minciuni mici, precum SMS-uri care să îi scoată dintr-o încurcătură, cât şi adevărate alibiuri complexe, sub forma unor pachete de asistenţă în gestionarea unei vieţi duble. Patronul german susţine că afacerea sa este la fel de normală ca şi altele, cum ar fi o firmă de taxi. Clientela sa este formată atât din bărbaţi, cât şi femei, în egală măsură. Majoritatea provin din sudul Germaniei şi Austria, regiuni mai conservatoare, unde aparent contează foarte mult să ţii un secret.

„Tot ce trebuie să facă un client este să deschidă uşa, restul este rezolvat de noi“, spune Ulmer. Preţul pachetelor de alibiuri variază în funcţie de volumul de muncă pe care îl implică, ajungând la câteva mii de euro. Serviciile mai mici au însă un preţ standard: un SMS costă 9 euro, o adresă de email 59 euro pe lună, sau rezervarea unei vacanţe, 89 euro.

Ulmer a adăugat recent şi un serviciu de maşină, unde consumă kilometrajul maşinii unui client. Acest lucru este util, de exemplu, pentru cineva care trăieşte în Stuttgart şi susţine că trebuie să meargă constant în regiunea Ruhr ca să lucreze, dar de fapt merge doar până în Mannheim ca să îşi viziteze amanta sau amantul de acolo.

Agenţia lui Ulmer există de cinci ani, dar afacerile în domeniu au luat amploare abiat recent, după ce o televiziune germană a difuzat un episod în care era prezentată o agenţie de alibi şi un bărbat cu viaţă dublă. De atunci, oamenii au început să înţeleagă că asemenea servicii există şi că pot opta pentru ele.

Ulmer pune foarte mult accent pe creativitate şi spontaneitate în afacerea pe care o desfăşoară, pentru a găsi în timp record soluţii eficiente în vieţile încurcate ale clienţilor săi. Spre exemplu, unul din clienţii săi locuieşte în Elveţia cu soţia sa, însă i-a spus acesteia că în timpul săptămânii lucrează la Koln, astfel că agenţia lui Ulmer i-a pus la dispoziţie un apartament care arată ca şi cum elveţianul ar locui acolo: haine răvăşite, mirosul parfumului său, frigiderul plin cu mâncare, etc. Soţia clientului îl vizitează ocazional în Koln. Problema este că elveţianul nu lucrează la Koln, ci tot în Elveţia, în alt oraş, unde mai are o soţie. Acesta are la dispoziţie şi un număr de telefon cu prefix de Germania, unde poate fi contactat de ambele soţii.

Ulmer a creat aceste servicii pentru că a înţeles că multe vieţi nu urmează un curs drept. Unele nu ajung nicăieri, iar altele se încurcă în labirinturi.

Potrivit oamenilor de ştiinţă, mincinoşii nu sunt pregătiţi să accepte adevărul. Majoritatea oamenilor care au aventuri amoroase sunt cei care au o stimă de sine scăzută. Şi de multe ori sunt oamenii cu venituri mari cei care spun minciuni, pentru că îşi permit să îşi cumpere multe, însă nu şi securitatea internă – sunt oamenii care nu suportă să accepte că dorinţele lor nu devin realitate.

„Eu le dau oamenilor libertatea de care au nevoie“, spune Ulmer. A creat cărţi de vizită şi scrisori cu antet pentru un şomer care voia să dea impresia că încă are o slujbă. I-a trimis unui pensionar, care voia să călătorească fără soţia sa, o invitaţie la un seminar IT fictiv.

Oamenii au nevoie de minciuni, spun psihologii, când dorinţele nu coincid cu realitatea. De exemplu, aproximativ 3.5 milioane de germane au căutat pe internet în 2012, „un contact erotic“. Asemenea întâlniri împlinesc tot felul de fantezii intime. „Dragostea şi sexul sunt menţinute strict separat“, promite un astfel de website.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările