Deutsche Welle: Germania a înlocuit SUA în topul ţărilor cu cea mai bună imagine internaţională

Deutsche Welle: Germania a înlocuit SUA în topul ţărilor cu cea mai bună imagine internaţională

FOTO 123 RF

Germania a detronat Statele Unite ale Americii în topul ţărilor cu cea mai bună „imagine de brand” din lume, potrivit unui studiu publicat joi, citat de Deutsche Welle.

Ştiri pe aceeaşi temă

Studiul pentru Indexul Naţional al Brand-urilor (NBI), condus de către firma germană GfK în colaborare cu consultantul politic britanic Simon Anholt, a măsurat opinia publică din toată lumea în ce priveşte „puterea şi calitatea «imaginii de brand» a fiecărei ţări”.
 
După ce în 2016 era pe a doua poziţie, Germania se află acum pe primul loc, în timp ce SUA, care era pe prima poziţie a coborât pe şase. În faţa americanilor se află Franţa, Marea Britanie, Canada şi Japonia.
 
În calculul studiului NBI cercetătorii s-au uitat la şase categorii: locuitori, guvernare, export, turism, investiţii şi imigrare, şi cultură.
 
Germania a fost prima la toate categoriile mai puţin la turism, unde de pe locul cinci a ajuns pe zece. Ministrul de externe german, Sigmar Gabriel, a făcut referire la rezultate şi a declarat că „imaginea Germaniei nu se mai bazează pe puterea noastră economică. Oamenii cred că suntem capabili să facem multe în lume” a subliniat ministrul.
 

Efectul Trump

Din exterior, imaginea Statelor Unite s-a degradat considerabil faţă de anul trecut, în special la topul de „guvernământ”, unde a ajuns pe locul 23.
 
Înrăutăţirea este datorată „efectului Trump” precizează Simon Anhold. „Degradarea imaginii Statelor Unite în categoria guvernământ indică efectul Trump, care a fost declanşat de politicile preşedintelui Donald Trump şi de mesajul său – „America First” a adăugat Anhold.
 
Totuşi, americanii şi-au văzut ţara într-o lumină mai pozitivă decât în 2016, conform studiului.
O altă schimbare o reprezintă Franţa care a urcat trei poziţii, după ce în 2016 se afla pe locul cinci. Scorul este datorat categoriile „guvernare” şi „investiţii şi imigraţie”, rămânând în continuare prima la „cultură”.
 
Cât despre Marea Britanie, aceasta a rămas pe locul trei. Deşi se pregăteşte să iasă din Uniunea Europeană, conform studiului Brexit-ul nu le-a afectat britanicilor imaginea internaţională.
 
FOTO dw.com

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: