Cum îl afectează pe Lukaşenko ocolirea spaţiului aerian al Belarusului

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Avionul Ryanair deturnat la Minsk FOTO EPA-EFE
Avionul Ryanair deturnat la Minsk FOTO EPA-EFE

Uniunea Europeană a cerut operatorilor aerieni să evite spaţiul aerian belarus şi a decis să interzică accesul operatorului naţional Belavia în spaţiul aerian şi pe aeroporturile europene, ca reacţie la deturnarea avionului Ryanair pentru arestarea unui jurnalist de opoziţie. Iată detalii privind traficul aerian între UE şi Belarus şi impactul măsurilor europene, prezentate de Reuters.

Lufthansa, SAS, Air France, LOT, Singapore Airlines, Finnair şi airBaltic se află între operatorii aerieni care au anunţat că nu vor mai zbura deasupra Belarusului.

Agenţia care controlează traficul aerian european, Eurocontrol, a anunţat că de obicei deasupra Belarusului zboară zilnic aproximativ 400 de avioane civile, inclusiv 300 de survoluri, dintre care circa 100 efectuate de operatori din UE sau britanici.

Potrivit agenţiei, trei companii aeriene, respectiv Lufthansa (Germania), LOT (Polonia) şi airBaltic (Lituania), operau 14 boruri pe săptămână către Belarus.

Cursele pe distanţe lungi între Asia şi Europa, inclusiv cele efectuate de Aeroflot, Air China şi Turkish Airlines, care foloseau spaţiul aerian belarus, vor fi mai puţin afectate, potrivit aşteptărilor.

Pentru cursele mai scurte, din cadrul Europei, schimbarea rutelor către statele baltice ar putea mări durata călătoriilor şi mări costurile.

Belavia efectua curse din Belarus către aproximativ 20 de aeroporturi din Europa, între care Helsinki, Amsterdam, Milano, Varşovia, Frankfurt, Berlin, Munhen, Paris, Roma şi Viena.

Miza o reprezintă comisioanele pentru survol, despre care Eurocontrol afirmă că în 2019 au reprezentat 85 de milioane de euro pentru Belarus, precum şi sumele percepute de ţară pentru decolarea şi aterizarea pe aeroporturile sale.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite