Complotul italian de a doborî supremaţia Nutella

Complotul italian de a doborî supremaţia Nutella

FOTO Arhivă

Borcanele cu Nutella s-au bucurat de multă vreme de supremaţie pe rafturile din supermarketuri, însă acum se confruntă cu o ameninţare iminentă de la un alt rival italian, regăsit de obicei în secţiunea de paste făinoase, potrivit Reuters.

Ştiri pe aceeaşi temă

Barilla, cunoscut internaţional pentru cutiile albastre de paste şi macaroane, se pregăteşte să lanseze anul viitor o cremă de ciocolată, care ar putea să doboare gigantul care a devenit un fenomen global în 1980.

Nutella, inventată de firma italiană Ferrero, unul din dulciurile preferate ale tinerilor, generează anual vânzări de peste 2 miliarde de euro. Având 54% din piaţa mondială pentru crema de ciocolată, Nutella este un lider care până acum nu s-a confruntat cu un competitor prea mare.

Pe a doua poziţie se află un produs din Turcia - Cokokrem, căruia i-ar reveni 2% din totalul pieţii, potrivit furnizorului de studiului de piaţă Euromonitor Internaţional.

Totuşi, surse din Barilla spun că noua lor cremă de ciocolată, Crema Pan di Stelle, încearcă să exploateze o aparentă slăbiciune a Nutellei: folosirea uleiului de palmier.

Ingredientul a atras reacţii negative din partea consumatirlor din cauza preocupărilor legate de sănătate şi mediu. În 2016, Ferrero a lansat o campanie publicitară în care îşi apăra uzul uleiului de palmier, spunând că este sigur atunci când este rafinat la temperaturi controlate şi că compania a cumpărat uleiul de la comercianţi atent aleşi.

Barilla a decis să se lupte cu Nutella după ce a constatat că Ferrero a început să „intre pe teritoriul” producătorului de paste prin fabricarea unor noi biscuiţi.

Surse din industrie au declarat că Ferrero va lansa anul viitor un biscuit umplut cu Nutella, considerat o provocare directă la Baiocchi, brand-ul Barilla pentru biscuiţi cu ciocolată.

Pentru a se lupta cu Nutella, Barilla a pregătit o reţetă care conţine ulei de floarea-soarelui, cu zece procente mai puţin zahăr, alune de pădure italiene şi cacao din ferme sustenabile, a mai subliniat sursa citată de Reuters.

Asemeni Nutella, şi Barilla este o afacere de familie, aceasta prezentându-şi deja noua cremă de ciocolată la marile lanţuri de magazine, iar noul produs ar putea apărea pe rafturile din Italia încă de la începutul anului viitor.

Chiar şi aşa. Barilla se confruntă cu o provocare dificilă. Un expert în industrie a precizat că ar putea costa chiar şi câteva milioane de euro pentru a obţine acelaşi loc pe rafturi ca şi Nutella.

„Crema Pan di Stella va creşte competiţie pentru Nutella în Italia, datorită faptului că brand-ul este deja în mentalul clienţilor locali, însă va fi dificil pentru Barilla să ducă lupta şi în străinătate”, a declarat Marco Echheli, directorul unităţii italiene de consultanţă AlixPartners.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: