Companiile aeriene, somate de UE să respecte drepturile pasagerilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Companiile aeriene europene au primit un ultimatum de şase luni să-şi îmbunătăţească relaţia cu pasagerii şi să le respecte drepturile. Comisia Europeană ameninţă, în caz contrar,

Companiile aeriene europene au primit un ultimatum de şase luni să-şi îmbunătăţească relaţia cu pasagerii şi să le respecte drepturile. Comisia Europeană ameninţă, în caz contrar, cu sancţiuni mult mai dure decât până acum. UE a stabilit, în februarie 2004, reguli comune pentru ţările membre, referitoare la drepturile pasagerilor, în cazul întârzierii sau anulării zborurilor sau a asistenţei în cazul pasagerilor blocaţi pe aeroporturi. Bruxelles constată însă că aplicarea acestor reguli este "dificilă", iar pasagerii sunt "dezavantajaţi". Aproape 18.000 de pasageri au făcut plângeri, în perioada februarie 2005-septembrie 2006, împotriva companiilor europene, pe motiv de întârzieri, anulări de zboruri sau din cauza încurcăturilor în rezervarea locurilor. Comisia recunoaşte însă că în regulament există şi chestiuni confuze. De exemplu, nu se face diferenţa clară între amânarea şi anularea unei curse. Unele companii amână o cursă chiar şi cu 48 de ore, zbor care e de fapt anulat din motive tehnice. Autorităţile de la Bruxelles promit să modifice legislaţia, astfel încât limita până la care un zbor să fie considerat întârziat să nu depăşească 24 de ore.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite