Campanie inedită într-o ţară din UE: „Îmi este ruşine de premierul meu“
0O sută de panouri publicitare imense, cu portrete ale unor oameni, numele lor şi mesajul „Îmi este ruşine de premierul meu“, au apărut pe străzile din Cehia.
Este vorba de o iniţiativă publicitară locală împotriva premierului populist Andrej Babis, al doilea cel mai bogat om din Cehia, acuzat de deturnare de fonduri europene în perioada 2007-2008, conflicte de interese şi colaborare cu poliţia secretă comunistă STB înainte de 1989.
Premierul ceh respinge aceste acuzaţii şi denunţă campania publicitară lansată recent, apreciind că face parte dintr-o tentativă de „defăimare“ a numelui său, transmite AFP.
Această campanie este inspirată dintr-una similară dusă în 2005 împotriva premierului social-democrat ceh de la acea vreme Stanislav Gross, acuzat că şi-a cumpărat apartamentul cu bani negri.
„Nivelul de ruşine cauzat de premier este atât de ridicat încât necesită o reacţie“, a spus pentru AFP Jaroslav Polacek, proprietarul agenţiei de publicitate PRodukujeme, organizatoarea campaniei.
Un participant la campanie primeşte 175 de euro.
Polacek a fost implicat în campanii electorale pentru partidul de dreapta TOP 09, foarte critic la adresa lui Babis.
În vârstă de 64 de ani, Andrej Babis i-a invitat pe toţi participanţii la campanie să bea o cafea cu el. Premierul ceh vrea să-i convingă astfel că nu au niciun motiv să le fie ruşine cu el şi îşi reprezintă cu succes ţara în lume.
Krystof Michal, un participant la campanie, a refuzat invitaţia.
„Presa s-ar întrece în a arăta un bun premier întâlnindu-se cu o mulţime isterică“, a spus el, potrivit AFP.