Bucureştiul reaminteşte presei internaţionale că nu este Budapesta

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Brandul Rom Autentic a lansat la sfârşitul lunii iunie campania „Bucharest, not Budapest”. FOTO: bucharestnotbudapest.com
Brandul Rom Autentic a lansat la sfârşitul lunii iunie campania „Bucharest, not Budapest”. FOTO: bucharestnotbudapest.com

„Bucharest, not Budapest”, campania de publicitate realizată de grupul McCann Erickson pentru marca Rom, a atras atenţia presei internaţionale, iar jurnaliştii revistei franceze „Slate” şi americanii de la „The Atlantic Cities” au scris despre iniţiativa ingenioasă a românilor care şi-au propus să pună capăt uneia dintre cele mai mari confuzii  şi să rezolve „dizabilităţile geografic” ale străinilor veniţi în România.

Jurnaliştii francezi explică nevoia lansării acestei campanii, care i-a motivat pe publicitarii de la MRM Romania, agenţia de digital a grupului McCann. Locuitorii din cele două capitale nu găsesc nicidecum măgulitor ca numele oraşelor să le fie încurcate, mai ales că numărul vedetelor care au salutat „Hello, Budapest” atunci când concertau în Bucureşti s-a tot mărit de la celebra gafă a lui Michael Jackson, în 1992.

De la regele muzicii pop, lista celor cu „dizabilităţi geografice” care au enervat fanii continuă cu Iron Maiden, Whitesnake, Lenny Kravitz, Morcheeba, Ozzy Osbourne. Şi se completează cu disperarea a 400 de fani ai echipei Athletic Bilbao, care au ratat finala Europa League de la Bucureşti, pentru că au luat o cursă spre Budapesta. În seara aceleiaşi finale, crainicul englez de pe Naţional Arena a fost întâmpinat cu huiduieli după ce a salutat, la fel de derutat, „Bună seara, Budapesta. Bine v-am găsit la finala Europa League”.

Salutul lui Lenny Kravitz, la concertul din 2008

Considerând că este de datoria românilor să schimbe această percepţie eronată, brandul Rom Autentic a lansat la sfârşitul lunii iunie campania „Bucharest, not Budapest”, care include un site, activităţi de PR şi social media, tricouri cu sloganele campaniei, tutoriale şi billboard-uri gigant montate în vecinătatea Aeroportului Internaţional Henri Coandă din Bucuresti, şi a Aeroportului Internaţional Ferenc Liszt din Budapesta.

Prezentarea campaniei Rom

De asemenea, Howard Johnson Grand Plaza Hotel Bucureşti s-a alăturat iniţiativei publicitarilor, oferind tuturor oaspeţilor hotelului cadouri care să-i ajute să înţeleagă diferenţa dintre cele două capitale. Mai mult, oamenii pot descărca de pe site-ul oficial un add-on pentru browserul de Internet care înlocuieşte în orice pagină cuvântul „Bucharest” cu „Bucharest, not Budapest”. Cei care fac acest lucru sunt îndemnaţi să transmită această lecţie prietenilor lor străini.

Tutorialul campaniei

„The Atlantic Citis” justifică iniţiativa românilor, explicând atitudinea românilor care s-au simţit ofensaţi de confuziile penibile ale vedetelor care ne-au vizitat. Bucureşti este „al şaselea cel mai mare oraş din Uniunea Europeană, o capitală cu mai mult de două milioane de locuitori, o importantă scenă culturală de un remarabil amestec între urbanism şi clădiri istorice”.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite