Avion prăbuşit în Franţa. Piloţii europeni denunţă presiunea publică nedreaptă asupra anchetei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Echipele de intervenţie continuă operaţiunea de recuperare a victimelor şi resturilor aeronavei prăbuşite înAlpi
Echipele de intervenţie continuă operaţiunea de recuperare a victimelor şi resturilor aeronavei prăbuşite înAlpi

Asociaţia europeană a piloţilor (ECA) a ridicat joi seara problema independenţei investigaţiei în cazul accidentului de avion din Alpii francezi, după ce anchetatorii au declarat că unul dintre piloţi, Andreas Lubitz, a prăbuşit în mod intenţionat aeronava, relatează DPA, în pagina electronică.

Asociaţia care prezintă 38.000 de piloţi europeni din 37 de state a declarat că scurgerile de informaţii către presă despre conversaţiile din carlingă, înregistrate de una dintre cutiile negre, la mai puţin de 48 de ore de la accident a fost "o încălcare gravă a normelor internaţionale de anchetare acceptate la nivel global".

Procurorul francez Brice Robin a anunţat joi că Andreas Lubitz a setat manual avionul în modul de coborâre şi nu a răspuns atunci când căpitanul şi echipajul au bătut în uşă în timp ce avionul se îndrepta către un versant. 

Anunţul a fost făcut după ce New York Times a relatat acest lucru în jurul miezului nopţii în Europa, citând o sursă militară.

ECA a declarat că motivele şi consecinţele aceste scurgeri de informaţii şi anunţul prematur al procurorului sunt "profund prejudiciabile" şi "trebuie abordate". 

"Având în vedere nivelul de presiune pe care această scurgere de informaţii a creat-o fără îndoială, echipa de anchetă se confruntă cu o distragere gravă", a declarat ECA într-un comunicat. 

În Washington, Asociaţia Internaţională a Piloţilor a emis aceleaşi avertismente şi a cerut publicului să se "abţină" de la speculaţii şi să permită investigaţiei să îşi urmeze cursul.

ECA a declarat că a fost "profund tulburată" de dezvăluirile "şocante" şi a declarat că a fost o zi foarte dificilă pentru piloţii care îşi dedică vieţile pentru a face călătoriile aeriene sigure.

Autorităţile europene discută  regulii privind prezenţa a două persoane în cabina de pilotaj

Autorităţile europene pentru siguranţa aeriană sunt în discuţii cu industria aviatică şi statele membre despre adoptarea unei recomandări ca în cabina de pilotaj a avioanelor să se afle întotdeauna doi membri ai echipajului, pe timpul zborului, ca reacţia la prăbuşirea avionului Germanwings în Franţa, care ar fi fost o faptă intenţionată a copilotului, relatează DPA.

„În prezent analizăm măsuri pe termen scurt", a declarat un oficial european, sub protecţia anonimatului. „Discutăm despre numărul de persoane în cabina de pilotaj. Desfăşurăm consultări privind oportunitatea şi fezabilitatea“ unei astfel de măsuri, a adăugat sursa citată. 

Potrivit unor oficiali europeni, regula privind prezenţa obligatorie a două persoane în cabină se aplica aeronavelor care nu aveau o cameră de filmat pentru ca pilotul să poată vedea de la locul său cine se află la uşa de la cockpit — a doua persoană fiind cea care se putea ridica şi verifica prin fereastra de observaţie. 

Cerinţele privind prezenţa a două persoane în cabină au fost folosite până acum în contextul măsurilor de prevenire a intruziunilor în cabină. 

Agenţia Europeană pentru Siguranţa Aviatică nu poate emite decât recomandări fără caracter obligatoriu pentru aspecte care nu sunt legate de capacitatea de zbor. 

Pe de altă parte, autoritatea aeriană din Austria, Austro Control, a impus vineri prezenţa a doi membri ai echipajului în cabina de pilotaj pe parcursul întregului zbor, a anunţat Ministerul Transporturilor de la Viena, informează AFP. 

Măsura intră „imediat“ in vigoare, a precizat o purtătoare de cuvânt, Andrea Heigl. „Vrem să fie adoptată o reglementare europeană cât mai curând posibil“, a subliniat ea. 

În practică, reglementare Austro Control nu vizează decât cele două companii austriece, Austrian Airlines şi Flyniki, filiale ale grupurilor germane Lufthansa şi, respectiv, Air Berlin. 

Mai multe companii europene, dar şi din alte ţări, cum ar fi Canada, au anunţat joi şi vineri introducerea unei astfel de măsuri. Federaţia germană a sectorului aerian (BDL) a informat de asemenea că vrea să impună această regulă în viitor. 

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite