Avion prăbuşit în Franţa. Ce a ascuns copilotul avionului Germanwings de angajatorii săi

Avion prăbuşit în Franţa. Ce a ascuns copilotul avionului Germanwings de angajatorii săi

Copilotul cursei 4U9525, Anreas Lubitz

Copilotul cursei 4U 9525, care a prăbuşit intenţionat avionul Airbus A320 în Alpii francezi,  a primit consiliere psihologică în ajunul zilei în care a decolat.Mai mult, procurorii care au făcut percheziţii la cele două locuinţe ale lui Andreas Lubitz ar fi găsit o adeverinţă medicală care îl scutea de la serviciu, dar pe care a ascuns-o de angajatorii săi.

Ştiri pe aceeaşi temă

Copilotul avionului Airbus A320 al companiei Germanwings, suspectat că a provocat intenţionat prăbuşirea aparatului de zbor în Alpii francezi, a ascuns că era bolnav şi că trebuia să fie în concediu medical inclusiv în ziua accidentului, a anunţat vineri Parchetul din Düsseldorf, în vestul Germaniei.
 
Procurorii din Dusseldorf au anunţat vineri că printre documentele găsite în timpul percheziţiei la domiciliul copilotului Andreas Lubitz se afla şi o adeverinţă medicală prin care era scutit de la serviciu din cauza unei boli. Adeverinţa era însă ruptă, iar Lubitz nu şi-a informat angajatorii despre acest lucru.
 
Anchetatorii germani au mai precizat că nu au găsit nici un bilet de sinucidere sau "vreun indiciu (de natură) politică sau religioasă" printre documentele descoperite în apartamentul lui Lubitz. "Totuşi, au fost găsite documente care conţineau informaţii medicale ce indică o boală şi tratamentul corespunzător (prescris) de medici", au precizat procurorii într-un comunicat.
 
Potrivit Parchetului din Dusseldorf, citat de CNN, scutirea medicală includea şi ziua în care Lubitz a provocat prăbuşirea avionului comercial, care circula de la Barcelona către Dusseldorf şi avea la bord 144 de pasageri şi şase membri ai echipajului.
 
Parchetul nu a precizat dacă adeverinţa medicală menţiona o boală fizică sau mentală, dar a afirmat că Andreas Lubitz pare să fi fost sub tratament medical de mai mult timp. Faptul că Lubitz pare să fi rupt scutiri medicale recente "duce la concluzia preliminară că persoana decedată a ascuns boala de angajatorul său şi de mediul profesional".
 
Foto
Andreas Lubitz, copilotul cursei 4U 9525, care a prăbuşit intenţionat avionul Airbus A320, a primit consiliere psihologică în ajunul zilei în care a decolat, scrie dailymail.co.uk. Acesta era sub supraveghere medicală încă din 2008, atunci când tânărul a suferit o depresie.
 
Ceea ce pare incredibil este că acesta a trecut toate testele psihologice, menţionează sursa.
 
Anchetatorii verifică situaţia copilotului şi a familiei sale, pentru a afla inclusiv dacă acesta a suferit vreo depresie, probleme psihice, financiare sau în relaţiile personale.
 
Preşedintele companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a declarat joi că Lubitz a trecut testele de sănătate şi era apt de zbor. El a precizat însă că în urmă cu şase ani, când Lubitz începuse pregătirile pentru obţinerea licenţei de pilot comercial, a întrerupt cursurile pentru câteva luni. El a adăugat că, dacă motivul era de natură medicală, regulile germane privind respectarea vieţii private ar fi împiedicat dezvăluirea acestor informaţii.
 
Andreas Lubitz, în vârstă de 27 de ani, este suspectat că a provocat intenţionat prăbuşirea avionului Germanwings, marţi, într-o regiune muntoasă din sudul Franţei. Procurorul din Marsilia a declarat joi că Lubitz a refuzat să-i dechidă uşa pilotului şi a acţionat butonul de coborâre a aeronavei, ceea ce poate fi interpretat drept o intenţie de a distruge acest avion.
 
Biroul german al aviaţiei cere acces la dosarul medical al copilotului Andreas Lubitz
 
Biroul federal al aviaţiei (LBA) din Germania a cerut vineri companiei Lufthansa să ofere acces la dosarul medical al lui Andreas Lubitz, copilotul avionului Germanwings suspectat că a prăbuşit intenţionat aeronava, marţi, în sudul Franţei, relatează agenţia DPA în pagina electronică.
 
Dosarul medical ar urma să fie ulterior transferat anchetatorilor francezi, a declarat un purtător de cuvânt al LBA.
 
Lufthansa ştia că pilotul Andreas Lubitz avusese depresie şi informase Autoritatea aeronautică 
 
Totuşi, compania aeriană Lufthansa fusese informată în 2009 că pilotul Andreas Lubitz, suspectat că a prăbuşit avionul Germanwings, era temporar inapt de zbor din cauza depresiei, iar Autoritatea aeronautică germană a fost înştiinţată, afirmă surse citate de revista Bild.
 
Potrivit tabloidului Bild, citat de La Repubblica, Andreas Lubitz fusese depistat inapt de abor la şcoala de aviaţie comercială din Phoenix (Arizona), unde sunt pregătiţi piloţii Lufthansa. Medicii stabiliseră că Lubitz era temporar inapt de zbor şi avea nevoie de "control medical special constant".
 
Lufthansa fusese informată despre situaţie, iar compania aeriană a transmis informaţia Autorităţii aeronautice federale germane.
 
Andreas Lubitz "a suferit de epuizare profesională şi depresie în anul 2009", a declarat mama unei foste colege de liceu a copilotului, citată de Frankfurter Allgemeine Zeitung. În plus, în ultima vreme, Andreas Lubitz traversa o criză în relaţia cu prietena sa, de care se despărţise, situaţie care probabil i-a accentuat afecţiunile.
 
 
Piloţii de avioane sunt rareori evaluaţi temeinic în privinţa sănătăţii mentale, susţint experţi
 
Prăbuşirea zborului 9525 al Germanwings în Alpii francezi, care a provocat moartea tuturor celor 150 de persoane aflate la bord, a ridicat semne de întrebare asupra stării mentale a copilotului. Autorităţile cred că germanul în vârstă de 27 de ani a acţionat în mod deliberat pentru a distruge aeronava Airbus A320 în timp ce se deplasa între Barcelona şi Dusseldorf.
 
În Statele Unite, Administraţia federală pentru aviaţie cere ca piloţii să fie supuşi unor examinări medicale din partea unui medic militar anual sau la fiecare şase luni, în funcţie de vârsta pilotului. Organizaţia internaţională pentru aviaţie civilă, o agenţie a ONU care stabileşte standardele globale în aviaţie, cere ca piloţii să fie examinaţi medical periodic, ceea ce inculde o evaluare mentală. 
 
Din punct de vedere tehnic, medicii ar trebui să verifice dacă aceştia au probleme mentale, dar piloţii au declarat că de obicei nu se întâmplă acest lucru.
 
"Nu există o evaluare reală a sănătăţii mintale", a declarat John Gadzinski, căpitan la o companie americană mare şi fost pilot în marină. În 29 de ani de examinări medicale el nu a fost întrebat niciodată despre starea sa psihică, susţine el.
 
Bob Kudwa, fost pilot al American Airlines, a declarat: "Îţi verifică ochii, urechile, inima - toate organele care încep să meargă prost atunci când îmbătrâneşti. Dar nu fac nimic pentru cap, nu". 
 
De asemenea, nu există confidenţialitate. "Dacă ai o problemă mentală, cu siguranţă nu îi spui medicului care se ocupă de tine pentru că ajunge direct la FAA", a declarat Gadzinski.
 
Piloţii trebuie, de asemenea, să dezvăluie starea psihologică şi tratamentele pe care le urmează în fişele pe care le completează pentru FAA. Dacă nu fac acest lucru, pot fi amendaţi cu până la 250.000 de dolari. Fişele includ întrebări care le cer piloţilor să spună dacă sunt deprimaţi sau au încercat să se sinucidă, a declarat Gadzinski.
 
"Este aceasta cea mai bună metodă? Întrebi un individ bolnav mintal dacă este bolnav mintal şi dacă spune nu, atunci ce faci?", a declarat el.
 
Europa are standarde comune în ceea ce priveşte examinarea medicală a piloţilor. "Aceste evaluări medicale sunt făcute de medici specializaţi în medicina aviaţiei ... Ei ştiu la ce să se uite, fizic şi mental", a declarat Richard Taylor, un purtător de cuvânt al Autorităţii pentru aviaţie civilă din Marea Britanie.
 
Lufthansa, care deţine compania regională Germanwings, nu ştie ce l-ar fi putut determia pe copilotul Andreas Lubitz "să adopte această acţiune teribilă", a declarat directorul executiv al companiei, Carsten Spohr.
 
Companiile aeriene le cere de obicei piloţilor să îşi examineze sănătate mentală atunci când îşi depun candidaturile pentru un loc de muncă, dar după ce sunt angajaţi, aceştia sunt urmăriţi cel mult fugitiv. 
 
"Dacă ai 12.000 sau 15.000 de piloţi cum are American Airlines ... periodic ai câte un nebun, indiferent cât de tare te străduieşti", a declarat Kudwa. Când se întâmplă acest lucru, alţi piloţi care zboară cu pilotul instabil, "mai devreme sau mai târziu, îi vor spune şefului şi un evaluator va zbura cu el" pentru a vedea dacă este o problemă, a declarat el.
 
Evaluatorul este un pilot de avion care monitorizează abilităţile altor piloţi zburând cu el şi urmărindu-i cum acţionează. Cu toate acestea, verificările generate de îngrijorările referitoare la problemele mentale sunt rare, a declarat Kudwa.
 

 

Un Airbus A320 al companiei Germanwings s-a prăbuşit, marți (24 martie 2015), în Alpii francezi. 150 de persoane aflat la bordul aeronavei au murit în tragedia aviatică. O anchetă a fost demarată pentru stabilirea cauzelor prăbușirii avionul. Primele informații obținute după analizarea datelor de la una dintre cutiile negre recuperate arată că Andreas Lubitz, copilotul, ar fi cauzat internționat prăbușirea aeronavei FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei 

Imagini din aceeasi galerie
  • Un Airbus A320 al companiei Germanwings s-a prăbuşit, marți (24 martie 2015), în Alpii francezi. 150 de persoane aflat la bordul aeronavei au murit în tragedia aviatică. O anchetă a fost demarată pentru stabilirea cauzelor prăbușirii avionul. Primele informații obținute după analizarea datelor de la una dintre cutiile negre recuperate arată că Andreas Lubitz, copilotul, ar fi cauzat internționat prăbușirea aeronavei FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei 
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
  • FOTO AP / 26 martie 2015 / imagine din timpul operațiunii de recuperare a resturilor aeronavei
Distribuie imaginea

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: