Armata română renunţă la folosirea avioanelor AN 2, după tragedia de la Tuzla

0
Publicat:
Ultima actualizare:

La şase luni de la accidentul de la Tuzla, soldat cu 12 morţi, Armata Română a decis să renunţe la utilizarea avioanelor de tip Antonov AN-2.

Imediat după producerea accidentului de la Tuzla, în iulie 2010, avioanele AN 2 au fost oprite de la zbor, iar în prezent conducerea Ministerului Apărării Naţionale a aprobat, la propunerea Statului Major al Forţelor Aeriene, scoaterea din serviciu a acestui tip de aeronavă.

Un număr de 12 militari au murit în 5 iulie 2010, după ce un avion militar de tip Antonov 2 s-a prăbuşit lângă aerodromul din Tuzla. Avionul şi echipajul aparţineau Şcolii de Aplicaţie a Forţelor Aeriene "Aurel Vlaicu" din Boboc, iar paraşutiştii erau de la Centrul Militar de Scafandri din Constanţa, antrenaţi pentru misiuni speciale. Printre cei decedaţi a fost şi comandantul Şcolii de Aplicaţie pentru Forţele Aeriene.

În momentul producerii incidentului, aeronava executa o misiune de zbor pentru antrenamente de paraşutare.

Anchetatorii au stabilit că prăbuşirea avionului militar de tipul AN-2 s-a produs din cauza unor defecţiuni tehnice (cedări de material), defecţiuni care nu puteau fi prevăzute.

Avionul Antonov AN 2 era de fabricaţie poloneză, şi se afla în uzul Forţelor Aeriene Române din 1992.

Aeronava AN 2 are o greutate maximă la decolare de 5.500 de kilograme, o sarcină utilă de zece pasageri şi un echipaj de trei persoane. AN 2 este dotat cu un motor cu piston Şeţov AŞ-62, are o lungime de 12,7 metri şi o anvergură de 18,2 metri. De asemenea, potrivit datelor tehnice ale avionului, greutatea normală la decolare este de 4.800 de kilograme, iar greutatea maximă la decolare este de 5.500 de kilograme.

Avionul AN 2, cunoscut ca fiind cel mai mare avion de transport biplan, a fost proiectat pentru diverse întrebuinţări. Prototipul a zburat la 31 August 1947. AN 2 a fost fabricat la Kiev, în anii 1960 şi este foarte folosit pentru împrăştierea de insecticide şi fertilizanţi în agricultură. De asemenea, câteva aparate AN 2 au echipări VIP pentru 6-8 locuri.

Europa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite