Japonia se confruntă cu o criză de cartofi. McDonald’s, nevoit să micşoreze porţiile şi să importe cartofii cu avioanele

Japonia se confruntă cu o criză de cartofi. McDonald’s, nevoit să micşoreze porţiile şi să importe cartofii cu avioanele

FOTO: Unsplash

Restaurantele fast-food din Japonia au rămas în luna decembrie fără unul dintre alimentele cele mai utilizate: cartofii. Cu aceeaşi problemă, cauzată de criza lanţurilor de aprovizionare la nivel mondial, se confruntă şi unul dintre cele mai populare restaurante de burgeri din New York.

Ştiri pe aceeaşi temă

La data de 21 decembrie, lanţul de restaurante McDonald's din Japonia a anunţat că, până în data de 30 decembrie, va oferi clienţilor doar porţii mici de cartofi prăjiţi. Eliminarea ofertelor de tip „medium" şi „large" a fost necesară „pentru a ne asigura că un număr cât mai mare de clienţi vor avea în continuare acces la cartofii noştri prăjiţi", a informat atunci compania, potrivit Bloomberg, preluat de Agerpres.
 
McDonald's şi-a exprimat speranţa că această problemă de aprovizionare, care afectează cele 2.900 de restaurante din Japonia, va fi rezolvată până în ajunul Anului Nou adăugând că lucrează la opţiuni alternative de livrare precum avioanele. În acest sens, transportatorul american Flexport Inc. a anunţat că va trimite trei avioane cargo încărcate cu cartofi spre Japonia.
 
„Flexport tocmai a încheiat un contract pentru a trimite trei avioane de tip Boeing 747 încărcate cu cartofi spre Japonia pentru a ajuta la rezolvarea crizei de cartofi prăjiţi", a informat directorul general Ryan Petersen într-o postare pe Twitter, fără a oferi alte detalii.
 
Însă cu această criză nu se confruntă numai Japonia. În New York, renumitul restaurant de burgeri J.G. Melon a anunţat săptămâna trecută într-o postare pe Instagram că a fost nevoit să suspende vânzarea de cartofi copţi din cauza unor probleme cu lanţurile de aprovizionare. Livrările mai multor produse, de la cremă de brânză la file de pui ar putea de asemenea să fie supusă la presiuni. 
 
Problemele lanţurilor de aprovizionare au început acum mai bine de un an, când reacţiile guvernelor şi ale corporaţiilor la COVID-19 au creat un număr semnificativ de mici întreruperi. Acest lucru, combinat cu o creştere explozivă a cererii consumatorilor, a dus la blocaje în transporturi, în special întârzieri portuare, explică Insider. Deşi pandemia e cea care a declanşat criza, în spatele ei se află un cumul de cauze: lipsa materiilor prime, închiderea fabricilor, numărul insuficient de şoferi de camion pe drumuri, cererea mare de transport maritim şi aerian sau infrastructura inadecvată.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările