India: Femei musulmane cunoscute publicului au fost scoase „la vânzare” pe o aplicaţie

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Hana Khan, una dintre victime FOTO BBC
Hana Khan, una dintre victime FOTO BBC

Zeci de femei musulmane din India s-au trezit recent că sunt scoase la vânzare prin intermediul aplicaţiei „Sulli Deals”. Pe listă, descoperită duminică, se aflau femei cunoscute, printre care jurnaliste, activiste şi cercetătoare, relatează BBC News.

Hana Khan, fostă producătoare media şi una dintre victimele incidentului, a declarat pentru BBC că a fost alertată de o prietenă care i-a trimis un link pe Twitter. Link-ul a dus-o spre aplicaţia „Sulli Deals”, unde se aflau profiluri false cu fotografiile publice ale mai multor femei descrise ca fiin „afacerea zilei”.

„Am numărat 83 de nume, s-ar putea să fi fost mai multe. Mi-au luat fotografia de profil de pe Twitter şi mi-au folosit numele. Aplicaţia era activă de 20 de zile şi nici măcar nu aveam habar. Mi-au trecut fiori pe şira spinării când am văzut”, a mărturisit Hana Khan.

Aplicaţia pretindea că le oferă utilizatorilor ocazia de a cumpăra o „Sulli”, un termen peiorativ folosit pentru femeile musulmane de către trollii hinduşi de extremă-dreapta. Nu există o licitaţie efectivă, scopul aplicaţiei fiind exclusiv cel de a umili femeile respective, notează BBC.

Khan spune că aceste acţiuni sunt menite să o determine să tacă. „Sunt o femeie musulmană care are vizibilitate şi care se face auzită. Şi ei vor să ne reducă la tăcere”, a spus ea, precizând că îşi va căuta dreptatea în justiţie.

GitHub, platforma web care găzduia aplicaţia respectivă, a dat curs plângerilor şi a dispus închiderea imediată a acesteia.

Câteva dintre victime şi-au suspendat conturile de pe reţelele sociale de teamă că vor fi hărţuite ca urmare a acestui incident.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite