FOTO Proiectele-gigant prin care China a redesenat lumea

FOTO Proiectele-gigant prin care China a redesenat lumea

Podul SuTong

Chinezii au o zicală: „Dacă vrei să fii bogat, prima dată trebuie să construieşti drumurile”.  Aşa că s-au pus pe construit. Şi nu numai drumuri, ci şi poduri, căi ferate şi alte proiecte-mamut. Dincolo de beneficiile de imagine, Beijingul a reuşit în acest fel să dea de muncă populaţiei şi să evite intrarea în criză.

Ştiri pe aceeaşi temă

O deviză simplă, prin care China a reuşit să evite criza şi să ajungă a doua putere eonomică a lumii, depăşită doar de SUA (pe care o va devansa în 2016, potrivit estimărilor FMI).
 
Între timp, Beijingul continuă să dărâme barieire şi să uimească o lume întreaga. Într-un singur an a construit cel mai lung pod peste apă, cel mai lung gazoduct şi o autostradă care lasă pe oricine altcineva în urmă – la propriu.
 
Ambiţiosul proiect de dezvoltare a infrastructurii pare, la prima vedere, incredibil. În momentul de faţă, Beijingul are o listă de 108 proiecte prioritare. „Business Insider“ le-a ales pe cele mai interesante 45 dintre ele. 
 
De la autostrăzi care se întind pe întregul continent asiatic şi până la cel mai mare parc de energie eoliană şi reconstruirea Drumului Mătăsii în variantă modernă, care să lege Europa de India, China arată ce înseamnă cu adevărat să gândeşti la scară mare. 
 
Pe lista de proiecte există chiar şi un oraş ce va fi gata până în 2020, chiar dacă pe acel teren până nu demult au trecut cămilele. 
 
 
1. Telescopul Pingtang
Cost: 102 milioane de dolari
Dată finalizare: 2016
Va fi cel mai mare radio-telescop din lume
 
 
 
2. Shanghai Synchrotron Radiation 
Cel mai mare centru de cercetări din China
Cost: 176 de milioane de dolari
 
 
3. Opera din Guangzhou
Unul dintre cele mai mari centre culturale din China
Cost: 200 de milioane de dolari
 
 
4. Reţeua de electricitate Hainan
Prima reţea subacvatică a Chinei, va lega regiunea Hainan de restul Chinei.
Cost Cost: 368 milioane de dolari. 
 
5. Tunelul Qinling 
Va fi cel mai lung tunel din China – 18,020 kilometri.
Cost: 473 de milioane de dolari.
 
6. Calea ferată Kashgar-Hotan
Va conecta toate oraşele din regiunea sud-estică Tarim Basin.
Cost: 717 milioane de dolari.
 
7. Sediul China Central TV
Cost: 760 de milioane de dolari.
 
 
8. Centrala hidroelectrică Tianhuangping
Va fi cea mai mare centrală de energie hidro din Asia. Va juca un rol esenţial în furnizarea de energie către China.
Cost: 900 de milioane de dolari.
 
9. Podul Wuhan Tianxingzhou peste Yangtze
Va combina căi rutiere şi ferate. 
Cost: 1,7 miliarde de euro.
 
 
10. Tunelul şi podul Shanghai Yangtze
Va fi conectat de Podul Wuhan Tianxingzhou. 
Cost: 1,8 miliarde de euro.
 
 
11. Aeroportul Chengdu Shuangliu
Pe aici vor trece anual 35 de milioane de pasageri. 
Cost: 1,9 miliarde de dolari.
 
12. Gara Wuhan
Va facilita mersul celor mai rapide trenuri, care circulă cu 217 mile/oră. 
 
 
13. Turnul Shanghai
va fi cel mai înalt zgârie-nori din China şi al doilea cel mai înalt din lume.
Dată finalizare: 2014.
Cost: 2,2 miliarde de dolari.
 
 
14. Centrala nucleară Qinshan.   
Va avea cele mai multe reactoare nucleare din lume. 
Cost: 2,2 miliarde de dolari.
 
 
15. Trenul de mare viteză care va lega Shanghai de Hangzou. 
Va fi cel mai rapid tren din lume, cu o viteză de 280 de mile/oră. 
Cost: 5 miliarde de dolari. 
 
16. Terminalul Aeroportului din Beijing. 
Va fi cel mai mare proiect de contrucţie pentru o singură clădire din China. Va deveni cea de-a treia clădire a lumii ca mărime.
Cost: 3,5 miliarde de dolari. 
 
17. Un oraş nou: Lingang.
Aici vor locui aproape un milion de oameni.
Dată finalizare: 2020.  şi să găzduiască aproape 1 milion de oameni.
Cost: 4,4 miliarde de dolari. 
 
18. Reconstruirea Drumului Mătăsii.
Cost: 6,5 miliarde de dolari.
 
19. Barajul Xilodu
Va fi al treilea baraj din lume ca înălţime şi va fi a doua centrală hidroelectrică a ţării după mărime.
Cost: 6,76 miliarde de dolari.
 
 
20. Portul de apă adâncă Shanghai Yangshan.
Pe aici vor trece cele mai mari vase din lume.
Cost: 8 miliarde de dolari.
 
 
21. Modernizarea reţelei de căle ferată nigeriană.
Este cel mai mare proiect transfrontalier al Chinei.
Cost: 8,3 miliarde de dolari.
 
22. Centrala nucleară Yangjiang.
Va fi cea mai mare centrală nucleară a Chinei.
Cost: 10,2 miliarde de dolari.
 
23. Podul Hangzhou Bay.
Cel mai mare pod peste apă din lume.
Cost: 16 miliarde de dolari.
 
 
24. Parcul eolian Jiuquan.
Va fi cel mai mare parc eolian din lume.
Dată finalizare: 2013.
Cost: 18,2 miliarde de dolari.
 
25. Calea ferată Beijing Shanghai High Speed. 
Va fi cea mai lungă cale ferată pentru trenuri de mare viteză din lume.
Cost: 33 de miliarde de dolari.
 
26. Autostrada trans-asiatică.
China este una dintre 32 de ţări care au semnat un contract pentru construirea unei autostrăzi care va traversa întreg continentul Asiatic şi va ajunge la graniţa cu Europa.
Cost: 44 de miliarde de dolari.
 
27. Centrul Energetic şi Chimical Ningdong din Ningxia.
Va dubla PIB-ul regiunii. Va genera venituri anuale de 30,3 miliarde de dolari.
Dată finalizare: 2020.
Cost: 45,4 miliarde de dolari.
 
28. Transformarea regiunii Deltei Râului Perlei într-un singur oraş.
Oraşul care va lua naştere astăzi va fi mai mare decât regiunea Wales din Marea Britanie.
Cost: 306,7 miliarde de dolari.
 
29. Zona industrială din jurul Portului Tianjin.
Va fi unul dintre cele mai mari porturi chimicale din lume.
Cost: 458 miliarde de dolari.
 
30. Aeroportul Kunming International.
Va fi al patrulea nod aviatic ca mărime din China.
Cost: 23,1 miliarde de dolari.
 
 
CITEŞTE MAI MULT
 
 
Delegaţia condusă de premierul chinez, care se va afla în Bucureşti săptămâna viitoare, vine cu gânduri mari în România. Agenţia de presă oficială a Beijingului transmite că ţările est-europene sunt în căutare de investiţii şi vor dezvoltarea infrastructurii, capitole la care China deţine „avantaje”. Totodată, chinezii pun accent pe importanţa cooperării cu România pentru a-şi îmbunătăţi relaţiile cu UE.
 
 
Reactoarele 3 şi 4 de la Cernavodă, centrala de pompaj de la Tarniţa, realizarea unui nou grup la Rovinari şi modernizarea termocentralei Mintia sunt printre proiectele gigantice pe care statul le va negocia săptămâna viitoare cu oficiali din statul asiatic.

De la agricultură la cârma unei puteri mondiale: ascensiunea premierului chinez Li Keqiang, care vine luni la Bucureşti

 
S-a născut într-o zonă rurală a Chinei, cunoscută pentru sărăcia lucie.A avut ocazia să-şi continue studiile în SUA, însă a refuzat pentru a urca treaptă cu treaptă în structurile comuniste. Acum, conduce a doua cea mai mare economie mondială, cu un PIB de 8.300 de miliarde de dolari, şi vrea să introducă tururi obligatorii la închisori pentru toţi oficialii chinezi astfel încât aceştia „să vadă cu ochii lor consecinţele infracţiunii”.
 
 
Un castel din cărţi de joc, în care banii din credite cu garanţii dubioase au construit autostrăzi-suspendate şi oraşe-fantomă. Aşa este descrisă acum China, care s-a transformat peste noapte din motorul creşterii economice mondiale în principalul factor de risc, spun economiştii.
 
Bursele din China şi-au continuat declinul şi marţi, iar fuga investitorilor a cauzat o scădere de 20% faţă de sfârşitul lunii mai.

„Fabrica lumii” începe să stea degeaba. Producţia din China scade pentru prima dată în 2013

Criza de creditare cu care se confruntă companiile din China şi problemele din sectorul bancar şi-au pus amprent asupra producţiei ţării. Pentru prima dată din noiembrie 2012, indicele managerilor de achizii - principalul indicator economic al activităţii industriale - se va contracta în iunie, sunt de părere economiştii.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: