FOTO Proiectele-gigant prin care China a redesenat lumea

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Podul SuTong
Podul SuTong

Chinezii au o zicală: „Dacă vrei să fii bogat, prima dată trebuie să construieşti drumurile”.  Aşa că s-au pus pe construit. Şi nu numai drumuri, ci şi poduri, căi ferate şi alte proiecte-mamut. Dincolo de beneficiile de imagine, Beijingul a reuşit în acest fel să dea de muncă populaţiei şi să evite intrarea în criză.

O deviză simplă, prin care China a reuşit să evite criza şi să ajungă a doua putere eonomică a lumii, depăşită doar de SUA (pe care o va devansa în 2016, potrivit estimărilor FMI).

Între timp, Beijingul continuă să dărâme barieire şi să uimească o lume întreaga. Într-un singur an a construit cel mai lung pod peste apă, cel mai lung gazoduct şi o autostradă care lasă pe oricine altcineva în urmă – la propriu.

Ambiţiosul proiect de dezvoltare a infrastructurii pare, la prima vedere, incredibil. În momentul de faţă, Beijingul are o listă de 108 proiecte prioritare. „Business Insider“ le-a ales pe cele mai interesante 45 dintre ele. 

De la autostrăzi care se întind pe întregul continent asiatic şi până la cel mai mare parc de energie eoliană şi reconstruirea Drumului Mătăsii în variantă modernă, care să lege Europa de India, China arată ce înseamnă cu adevărat să gândeşti la scară mare. 

Pe lista de proiecte există chiar şi un oraş ce va fi gata până în 2020, chiar dacă pe acel teren până nu demult au trecut cămilele. 

1. Telescopul Pingtang

Cost: 102 milioane de dolari

Dată finalizare: 2016

Va fi cel mai mare radio-telescop din lume

 Pingtang telescope

2. Shanghai Synchrotron Radiation 

Cel mai mare centru de cercetări din China

Cost: 176 de milioane de dolari

image

3. Opera din Guangzhou

Unul dintre cele mai mari centre culturale din China

Cost: 200 de milioane de dolari

image

4. Reţeua de electricitate Hainan

Prima reţea subacvatică a Chinei, va lega regiunea Hainan de restul Chinei.

Cost Cost: 368 milioane de dolari. 

5. Tunelul Qinling 

Va fi cel mai lung tunel din China – 18,020 kilometri.

Cost: 473 de milioane de dolari.

6. Calea ferată Kashgar-Hotan

Va conecta toate oraşele din regiunea sud-estică Tarim Basin.

Cost: 717 milioane de dolari.

7. Sediul China Central TV

Cost: 760 de milioane de dolari.

China Central TV Headquarter

8. Centrala hidroelectrică Tianhuangping

Va fi cea mai mare centrală de energie hidro din Asia. Va juca un rol esenţial în furnizarea de energie către China.

Cost: 900 de milioane de dolari.

9. Podul Wuhan Tianxingzhou peste Yangtze

Va combina căi rutiere şi ferate. 

Cost: 1,7 miliarde de euro.

Wuhan Tianxingzhou Bridge

10. Tunelul şi podul Shanghai Yangtze

Va fi conectat de Podul Wuhan Tianxingzhou. 

Cost: 1,8 miliarde de euro.

 Shanghai Yangtze River Tunnel and Bridge

11. Aeroportul Chengdu Shuangliu

Pe aici vor trece anual 35 de milioane de pasageri. 

Cost: 1,9 miliarde de dolari.

12. Gara Wuhan

Va facilita mersul celor mai rapide trenuri, care circulă cu 217 mile/oră. 

Wuhan Railway Station

13. Turnul Shanghai

va fi cel mai înalt zgârie-nori din China şi al doilea cel mai înalt din lume.

Dată finalizare: 2014.

Cost: 2,2 miliarde de dolari.

Shanghai Tower

14. Centrala nucleară Qinshan.   

Va avea cele mai multe reactoare nucleare din lume. 

Cost: 2,2 miliarde de dolari.

Qinshan Nuclear Power

15. Trenul de mare viteză care va lega Shanghai de Hangzou. 

Va fi cel mai rapid tren din lume, cu o viteză de 280 de mile/oră. 

Cost: 5 miliarde de dolari. 

16. Terminalul Aeroportului din Beijing. 

Va fi cel mai mare proiect de contrucţie pentru o singură clădire din China. Va deveni cea de-a treia clădire a lumii ca mărime.

Cost: 3,5 miliarde de dolari. 

17. Un oraş nou: Lingang.

Aici vor locui aproape un milion de oameni.

Dată finalizare: 2020.  şi să găzduiască aproape 1 milion de oameni.

Cost: 4,4 miliarde de dolari. 

18. Reconstruirea Drumului Mătăsii.

Cost: 6,5 miliarde de dolari.

19. Barajul Xilodu

Va fi al treilea baraj din lume ca înălţime şi va fi a doua centrală hidroelectrică a ţării după mărime.

Cost: 6,76 miliarde de dolari.

image

20. Portul de apă adâncă Shanghai Yangshan.

Pe aici vor trece cele mai mari vase din lume.

Cost: 8 miliarde de dolari.

Shanghai Yangshan Deep Water Port

21. Modernizarea reţelei de căle ferată nigeriană.

Este cel mai mare proiect transfrontalier al Chinei.

Cost: 8,3 miliarde de dolari.

22. Centrala nucleară Yangjiang.

Va fi cea mai mare centrală nucleară a Chinei.

Cost: 10,2 miliarde de dolari.

23. Podul Hangzhou Bay.

Cel mai mare pod peste apă din lume.

Cost: 16 miliarde de dolari.

Hangzhou Bay Bridge

24. Parcul eolian Jiuquan.

Va fi cel mai mare parc eolian din lume.

Dată finalizare: 2013.

Cost: 18,2 miliarde de dolari.

25. Calea ferată Beijing Shanghai High Speed. 

Va fi cea mai lungă cale ferată pentru trenuri de mare viteză din lume.

Cost: 33 de miliarde de dolari.

26. Autostrada trans-asiatică.

China este una dintre 32 de ţări care au semnat un contract pentru construirea unei autostrăzi care va traversa întreg continentul Asiatic şi va ajunge la graniţa cu Europa.

Cost: 44 de miliarde de dolari.

27. Centrul Energetic şi Chimical Ningdong din Ningxia.

Va dubla PIB-ul regiunii. Va genera venituri anuale de 30,3 miliarde de dolari.

Dată finalizare: 2020.

Cost: 45,4 miliarde de dolari.

28. Transformarea regiunii Deltei Râului Perlei într-un singur oraş.

Oraşul care va lua naştere astăzi va fi mai mare decât regiunea Wales din Marea Britanie.

Cost: 306,7 miliarde de dolari.

29. Zona industrială din jurul Portului Tianjin.

Va fi unul dintre cele mai mari porturi chimicale din lume.

Cost: 458 miliarde de dolari.

30. Aeroportul Kunming International.

Va fi al patrulea nod aviatic ca mărime din China.

Cost: 23,1 miliarde de dolari.

kunming international airport

CITEŞTE MAI MULT

Chinezii vin puşi pe fapte la Bucureşti: În ţările est-europene există cerere pentru modernizarea infrastructurii, iar noi avem avantaj în domeniu

Delegaţia condusă de premierul chinez, care se va afla în Bucureşti săptămâna viitoare, vine cu gânduri mari în România. Agenţia de presă oficială a Beijingului transmite că ţările est-europene sunt în căutare de investiţii şi vor dezvoltarea infrastructurii, capitole la care China deţine „avantaje”. Totodată, chinezii pun accent pe importanţa cooperării cu România pentru a-şi îmbunătăţi relaţiile cu UE.

Chinezii vin să negocieze investiţii de 8,5 miliarde de euro

Reactoarele 3 şi 4 de la Cernavodă, centrala de pompaj de la Tarniţa, realizarea unui nou grup la Rovinari şi modernizarea termocentralei Mintia sunt printre proiectele gigantice pe care statul le va negocia săptămâna viitoare cu oficiali din statul asiatic.


De la agricultură la cârma unei puteri mondiale: ascensiunea premierului chinez Li Keqiang, care vine luni la Bucureşti

S-a născut într-o zonă rurală a Chinei, cunoscută pentru sărăcia lucie.A avut ocazia să-şi continue studiile în SUA, însă a refuzat pentru a urca treaptă cu treaptă în structurile comuniste. Acum, conduce a doua cea mai mare economie mondială, cu un PIB de 8.300 de miliarde de dolari, şi vrea să introducă tururi obligatorii la închisori pentru toţi oficialii chinezi astfel încât aceştia „să vadă cu ochii lor consecinţele infracţiunii”.

Sfârşitul basmului pentru economia chineză?

Un castel din cărţi de joc, în care banii din credite cu garanţii dubioase au construit autostrăzi-suspendate şi oraşe-fantomă. Aşa este descrisă acum China, care s-a transformat peste noapte din motorul creşterii economice mondiale în principalul factor de risc, spun economiştii.


Bursele din China închid a doua zi consecutiv în scădere

Bursele din China şi-au continuat declinul şi marţi, iar fuga investitorilor a cauzat o scădere de 20% faţă de sfârşitul lunii mai.


„Fabrica lumii” începe să stea degeaba. Producţia din China scade pentru prima dată în 2013

Criza de creditare cu care se confruntă companiile din China şi problemele din sectorul bancar şi-au pus amprent asupra producţiei ţării. Pentru prima dată din noiembrie 2012, indicele managerilor de achizii - principalul indicator economic al activităţii industriale - se va contracta în iunie, sunt de părere economiştii.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite