Dispariţia MH370 al Malaysia Airlines: cea mai plauzibilă explicaţie presupune un incendiu în cabina piloţilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După aproape două săptămâni de la dispariţia zborului MH370 al Malaysia Airlines, cea mai plauzibilă teorie care ar putea îndepărta misterul vine din partea unui fost pilot american. Ipoteza lui nu este în unanimitate acceptată de restul comunităţii de specialişti, însă poate fi un punct de vedere demn de luat în considerare, în condiţiile în care echipele de căutare a 25 de ţări urmăresc mai multe piste deodată fără progrese majore.

Fostul pilot american Chris Godfellow a explicat într-o postare pe contul său Google+ că una dintre roţile trenului de aterizare din faţa avionului ar fi putut lua foc, ceea ce a dus la arderea anvelopei şi umplerea cabinei piloţilor cu fum.

Ulterior, piloţii ar fi întors aeronava spre un aeroport din apropiere care putea permite aterizarea Boeingului 777. Piloţii au închis transponderul, echipament care răspunde cu un semnal de identificare la interogările de la sol, şi toate celelalte echipamente electronice pentru a izola sursa incendiului, însă au fost asfixiaţi de fum, a explicat Godfellow.

Autopilotul avionului a menţinut cursul stabilit anterior, până când aeronava a rămas fără combustibil şi s-a prăbuşit câteva ore mai târziu, concluzionează fostul pilot american.

Teoria lui Godfellow este mai atractivă decât ceea ce a fost vehiculat până în prezent deoarece se potriveşte cu informaţiile cunoscute despre MH370, notează site-ul de ştiri Business Insider. „Explicaţia sa are mai mult sens decât orice altceva am auzit până acum. Mă face să cred că lucrurile s-ar fi putut întâmpla în acest fel”, a declarat James Fallows, pilot de avion, citat de Business Insider.

Alţi piloţi, însă, nu sunt foarte convinşi de ipoteza lui Godfellow. Un motiv este acela potrivit căruia piloţii ar fi raportat starea de urgenţă precum şi decizia de schimbare a traseului, în cazul în care s-ar fi confruntat cu o situaţie-limită. Ulterior, piloţii ar fi cerut asistenţă şi ar fi solicitat o rută până la cel mai apropiat aeroport unde ar fi găsit ajutoare.

În plus, Fortune a mai spus că procedura standard de acţiune în caz de incendiu nu presupune dezactivarea transponderului, ci închiderea şi redeschiderea circuitelor pe rând, până când sectorul problematic este izolat.

Nu în ultimul rând, piloţii ar fi putut folosi oricând măştile de oxigen pregătite special pentru situaţii de urgenţă. Aplicare lor durează aproximativ două secunde, a spus Steve Abdu, pilot al unei aeronave Boeing 777, subliniind că piloţii au un scenariu pe care l-ar fi putut urma în caz de incendiu, iar respectarea instrucţiunilor ar evita moartea celor din cabină.

Cert este că dispariţia avionului Boeing 777 a unit eforturile a peste 25 de ţări, angajate în căutări începând din nordul Thailandei până în Asia Centrală pentru coridorul nordic (care acoperă o parte din China) şi începând din Indonezia până în sudul Oceanului Indian pentru coridorul sudic.

Australia a primit informaţii noi

Cele mai recente informaţii citează Autoritatea australiană pentru Securitate Maritimă (AMSA) care a transmis că a receptat  indicii „noi şi credibile” ale unor „obiecte care ar putea fi posibil legate de căutările” avionului Boeing 777 al companiei Malaysia Airlines. „Două obiecte posibil legate de căutări au fost identificate” în urma examinării unor „imagini prin satelit”, a precizat joi premierul Australian Tony Aboot.

Malaezia, însă, consideră "credibilă" pista privind descoperirea unor posibile fragmente ale Boiengului 777 cu zborul MH370 detectate prin satelit în sudul Oceanului Indian.

Un avion a fost trimis pentru a examina mai îndeaproape obiectele detectate, iar alte trei aparate îl vor urma. Premierul australian nu a precizat locul în care cele două obiecte au fost detectate, însă Australia efectuează căutări în sudul Oceanului Indian. Cu toate acestea, Abbott a avertizat că nu ar trebui să se tragă concluzii pripite.

Ipoteza SUA

Zborul MH370 care asigura legătura între Kuala Lumpur şi Beijing a dispărut, cu 239 de persoane la bord, o oră mai târziu după ce a decolat din capitala Malaysiei sâmbătă, 8 martie, la ora 00.41 (vineri, 18.41 ora României). Avionul a dispărut de pe ecranele radarelor civile la ora 1.30.

Date culese între timp permit să se spună că avionul a schimbat direcţia la jumătatea drumului către destinaţie, undeva între Malaysia şi Vietnam, şi a continuat să zboare timp de aproape şapte ore.

Radare militare malaysiene au detectat un semnal, în noaptea de vineri spre sâmbătă, provenind de la zborul MH370.

„S-a întâmplat ceva cu pilotul”, a dat asigurări, la Washington, preşedintele Comisiei pentru Securitate Internă din cadrul Camerei Reprezentanţilor Michael McCaul, care a spus că se bazează pe rapoarte provenind „de la (Departamentul pentru) Securitate Internă, (Centrul naţional american de luptă) împotriva terorismului şi (comunitatea de) informaţii”. El a lansat ipoteza potivit căreia avionul a fost deturnat şi ascuns pentru a fi folosit mai târziu în scopuri teroriste.

 

 

 

În lume



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite