FOTO VIDEO Chinezii au inaugurat cea mai lungă linie feroviară de mare viteză din lume. Viteza medie este de 300 km/h

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Trenurile care vor circula pe noua linie, inaugurată la sfârşitul săptămânii trecute, au o viteză medie de 300 km/h FOTO msnbc.msn.com
Trenurile care vor circula pe noua linie, inaugurată la sfârşitul săptămânii trecute, au o viteză medie de 300 km/h FOTO msnbc.msn.com

Sfârşitul săptămânii trecute a marcat încă un progres notabil în istoria Chinei, a doua putere economică a lumii. Chinezii au testat cea mai lungă linie feroviară de mare viteză din lume, cu o lungime de 2.298 kilometri, urmând ca prima călătorie cu pasageri să aibă loc în următoarele două zile.

Trenul de mare viteză leagă Beijingul de oraşul Guangzhou, situat în sudul Chinei, trecând prin oraşe importante precum Zhengzhou, Wuhan şi Changsha, notează agenţia de presă chineză Xinhua. Viteza medie la care va circula trenul este de 300 de kilometri pe oră, iar durata călătoriei va fi de trei ori mai mică, de la 24 de ore la opt ore.

Linia care tocmai a fost testată va fi prelungită până la Hong Kong şi va deveni un competitor serios pentru operatorii de zboruri regionale China Souther Airlines şi Air China, notează Bloomberg. Un bilet la clasa economică pentru un zbor între oraşele conectate de noua linie feroviară costă 1.620 yuani, echivalentul a 260 de dolari, în timp ce un tichet pe noile trenuri rapide va costa 865 yuani (138 dolari) la clasa a doua, respectiv 1.388 yuani (222 dolari) la clasa întâi.

Investiţiile în infrastructura feroviară au crescut cu 250% în primele zece luni ale anului, după ce guvernul a introdus stimulente fiscale pentru a întări creşterea economică. Ministerul chinez de resort n-a făcut publică o cifră exactă a investiţiei realizate, însă există date parţiale. Secţiunea Wuhan-Guangzhou, care are o lungime de 1.069 kilometri şi a intrat în exploatare cu un an în urmă, a costat 116,6 miliarde yuani, echivalentul a 18,7 miliarde de dolari.

O altă linie feroviară de mare viteză de mare importanţă în China, conexiunea de 1.318 kilometri dintre Beijing şi Shanghai, funcţionează din iunie 2011 şi a costat 220,9 miliarde yuani, adică 35,4 miliarde dolari.

Cheltuielile publice alocate de guvernul chinez infrastructurii feroviare au crescut la 516 miliarde yuani (82,7 miliarde dolari) în 2012, faţă de un buget de 406 miliarde yuani prevăzut la începutul anului.

China accelerează din nou investiţiile în sectorul feroviar după implementarea unei serii de măsuri suplimentare de siguranţă în urma accidentului din iulie 2011 din Wenzhou, când două trenuri de mare viteză s-au ciocnit pe un viaduct, provocând moartea a 40 de persoane.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite