China vrea să construiască o cale ferată subacvatică de aproape 13.000 de kilometri. Cât va costa planul grandios

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În acest moment, China are una dintre cele mai scumpe şi impresionante reţele de căi ferate de mare viteză, din lume. FOTO Andrey Yurlov / Shutterstock
În acest moment, China are una dintre cele mai scumpe şi impresionante reţele de căi ferate de mare viteză, din lume. FOTO Andrey Yurlov / Shutterstock

Planurile liniei de cale ferată care ar putea lega patru naţiuni, numită „China-Rusia-Canada-America”, au apărut încă din anul 2014. Totuşi, în 2018, China a făcut primul pas şi a aprobat primul tren subacvatic din istorie, care va călători de la Ningbo, un oraş-port de lângă Shanghai, până la Zhoushan, un arhipelag de pe coasta de est. Preţul estimat pentru un astfel de proiect colosal este de 200 miliarde de dolari.

Noul proiect al Chinei, care acoperă aproape 13.000 de kilometri are o rută aproape suprarealistă: din China în estul Rusiei, apoi pe sub mare prin Strâmtoarea Bering în Alaska, peste lanţurile montane din provinciile canadiene Yukon şi British Columbia, până în Statele Unite, conform IFLScience.

În ultimii ani, mai multe relatări de presă au vorbit despre stabilirea unor legături între inginerii chinezi şi Rusia, Beijingul fiind foarte încrezător în fezabilitatea proiectului în ciuda proporţiilor ieşite din comun.

De altfel, în 2018, China a făcut paşi importanţi, prin aprobarea primei rute subacvatice a unui tren de mare viteză, aceasta urmând să se extindă la nivel naţional din Ningbo, un oraş-port de lângă Shanghai până în Zhoushan, un arhipelag în largul coastei estice. Ruta ar avea 77 de kilometri şi ar include o secţiune de 16,2 kilometri aflată sub ape. Trenul utilizat va fi un tren Maglev cu levitaţie magnetică.

 Proiectul se află deja într-un stadiu avansat. Chiar dacă tunelul subacvatic este semnificativ mai mic decât cel care trece pe sub Canalul Mânecii, faptul că este construit în vederea utilizării unui tren de mare viteză aduce noi provocări construcţiei, iar mai multe voci au atras atenţia că proiectul poate fi un laborator pentru testarea fezabilităţii mult mai ambiţiosului proiect prin care reţeaua feroviară a Chinei ar fi legată de cea a SUA.

În lume



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite