Topul influencerilor din România. Aproape jumătate dintre creatorii Instagram sunt implicaţi în fraude

Topul influencerilor din România. Aproape
jumătate dintre creatorii Instagram sunt implicaţi în fraude

47% dintre influencerii români activi în Instagram şi-au construit comunităţile utilizând practici frauduloase

Un studiu realizat de compania HypeAuditor arată că majoritatea influencerilor din România au încercat măcar o dată o metodă artificială pentru creşterea în Instagram, iar cel puţin 15% dintre ei au vizibile anomalii de creştere.

Ştiri pe aceeaşi temă

Conform datelor studului, 47% dintre influenceri  români activi în Instagram şi-au construit comunităţile utilizând practici frauduloase (precum follow/unfollow, comentarii neautentice, anomalii de creştere etc), inclusiv celebrităţile din categoria macro-influenceri, unde procentul ajunge la 55,21%. Cine este cel mai influent creator din România.

În octombrie 2020, în România erau 4 539 000 de utilizatori Instagram, reprezentând 23,5% din întreaga populaţie.

Ne-am dorit să aflăm care sunt categoriile de creatori de conţinut cu cel mai engagement rate (ER), cât de autentice sunt creşterile lor, dar şi unde ne aflăm din perspectiva fraudelor în construirea comunităţilor. Acest prim studiu ne confirmă că piaţa este în proces de profesionalizare, iar analiza realizată cu HypeAuditor reprezintă un ghid util brandurilor care derulează campanii de IM în România”, spune Florin Grozea, CEO şi fondator MOCAPP, compania reprezentantă în România a celor de la HypeAuditor, citat de startupcafe.ro

Conform studiului, 47% dintre influencerii români activi în Instagram şi-au construit comunităţile utilizând practici frauduloase (precum follow/unfollow, comentarii neautentice, anomalii de creştere etc), inclusiv celebrităţile din categoria macro-influenceri, unde procentul ajunge la 55,21%.

Ne-am dorit să aflăm care sunt categoriile de creatori de conţinut cu cel mai engagement rate (ER), cât de autentice sunt creşterile lor, dar şi unde ne aflăm din perspectiva fraudelor în construirea comunităţilor. Acest prim studiu ne confirmă că piaţa este în proces de profesionalizare, iar analiza realizată cu HypeAuditor reprezintă un ghid util brandurilor care derulează campanii de IM în România”, spune Florin Grozea.

Nivelul de fraudă pe care l-am constatat în România este similar cu alte ţări europene atât la capitolul anomalii de creştere, cât şi în ceea ce priveşte nivelul de fraudă, care în Franţa ajunge la 48%, iar în UK la 50%. În USA, de exemplu, anomaliile de creştere sunt chiar mai mari, de 22,25%, în timp ce nivelul de fraudă se ridică la 54%”, spune Nikita Baklanov, marketing specialist.

·Topul creatorilor de conţinut din România

  1. Inna – 2,91 milioane de urmăritori
  2. Antonia – 2,61 milioane deurmăritori
  3. Delia – 2,51 milioane de urmăritori
  4. Andra – 2,4 milioane de urmăritori
  5. EuSuntDorian – 2,14 milioane de urmăritori
  6. Nicolecherry – 2 milioane de urmăritori
  7. Smiley_omul – 1,9 milioane de urmăritori
  8. Alinaeremia – 1,8 milioane de urmăritori
  9. AndreeaMantea – 1,8 milioane de urmăritori
  10. Selly – 1,69 milioane de urmăritori

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările