În perioada 1 ianuarie – 15 iulie a.c., s-a întâmplat un lucru bun în România: audienţele marilor televiziuni au scăzut. Puţin, dar au scăzut. Nu trebuie să căutăm explicaţii savante. Să citim sondajele şi să ne bucurăm!     

Sondajele arată că, în perioada 1 ianuarie – 15 iulie a.c., şapte dintre cele 12 televiziunile care contează pe piaţa TV au avut audienţe naţionale mai mici în prime-time (orele 19:00 – 24:00) decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Pierzătorii. Pro TV, liderul pieţei TV, a avut o audienţă medie în prime-time de 1.505.000 de telespectatori pe minut (naţional), cu 83.000 persoane mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. Este singura televiziune cu peste un milion de telespectatori în prime-time. Antena 1 a suferit o pierdere de 24.000 de persoane, având o medie de 898.000 de telespectatori pe minut. Televiziunea familiei Voiculescu şi-a păstrat poziţia secundă în topul general al audienţei, deşi Kanal D a atacat puternic în prime-time cu „armament” tabloid şi seriale turceşti.

Audienţa TVR 1 în prime-time confirmă criza financiară şi morală în care se află televiziunea publică. (Cine mai are nevoie de această televiziune publică: poporul?, Ponta?, Băsescu?, Johannis?, PSD?, PNL?, societatea civilă? România?) A avut o medie de 306.000 de telespectatori pe minut la nivel naţional, în scădere cu 89.000 de persoane faţă de perioada similară din 2014. Cu siguranţă, din toamnă, TVR 1 va pierde în continuare teren în sondajele de audienţă. 

Şi Prima TV, care nu şi-a găsit încă „emisiunile-locomotivă”, a pierdut rating: 111.000 de persoane. Este cea mai mare pierdere de audienţă dintre cele 12 televiziuni analizate. Ratingul mediu la Prima TV a ajuns la 273.000 de telespectatori pe minut.

Pierderi au mai suferit: Naţional TV (48.000), B1 TV (33.000) şi Realitatea TV (20.000). B1 TV a avut o medie de 146.000, în timp ce Realitatea TV, 112.000 persoane pe minut în prime-time.

Câştigătorii. Kanal D şi-a văzut încununate cu succes eforturile de a băga „şatra” în prime-time, mai precis în emisiunea „WowBiz” (Leo de la Strehaia). Cu seriale turceşti şi cu o tabloidizare de tomberon, Kanal D pare că s-a lansat furibund în atacarea audienţelor celor două televiziuni din faţa sa, Pro TV şi Antena 1. În perioada 1 ianuarie – 15 iulie a.c., Kanal D a avut o medie de 886.000 de telespectatori pe minut, în creştere cu 128.000 persoane faţă de anul trecut. Se poate spune că am asistat la o creştere explozivă nu numai a ratingului acestei staţii în prime-time, dar şi a gunoaielor pe „sticlă”. La care CNA, ca de obicei, a închis ochii.   

Antena 3 şi-a conservat audienţa (creştere de 14.000 de telespectatori), având o medie de 519.000 de persoane pe minut. Este a patra televiziune pe naţional, în prime-time. România TV, investiţia mogulului Sebastian Ghiţă, recent trimis în judecată de procurorii DNA, este a şaptea televiziune naţională, cu o medie de 329.000 de telespectatori pe minut, peste TVR 1!, şi cu o creştere de 57.000 de persoane faţă de acelaşi interval din 2014.

Digi24, singura televiziune de ştiri care ne aminteşte ce sunt ştirile şi dezbaterile TV, are o audienţă medie de 81.000 de persoane pe minut. A câştigat 49.000 de români, dar este departe de plutonul fruntaş. Să notăm şi creşterea canalului de telenovele Acasă TV, care a atins o medie de 377.000 de telespectatori pe minut, plasându-se pe locul cinci în top, graţiei unei grile pline de telenovele. (Când eşti în criză de inspiraţie, bagi telenovele!)

Trăgând linie: televiziunile noastre au obosit şi nu mai au idei. Să ne bucurăm, audienţele vor continua să scadă.


„Adevărul” a decis retragerea articolului precedent publicat pe blog „Televiziunile noastre expirate”, la cererea autorului, din cauza unor greşeli de intepretare a sondajelor privind audienţele televiziunilor, sondaje pe baza cărora s-a realizat marterialul depublicat.