Campania electorală debutează sâmbătă. Principalele posturi de ştiri şi radiouri şi-au anunţat tarifele

Campania electorală debutează sâmbătă. Principalele posturi de ştiri şi radiouri şi-au anunţat tarifele

FOTO ARHIVĂ

Campania electorală pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European a început sâmbătă, iar 286 de posturi de radio şi televiziune din întreaga ţară şi-au manifestat intenţia de a o reflecta. Principalele televiziuni şi radiouri naţionale şi locale au informat CNA în legătură cu tarifele percepute pentru reflectarea campaniei electorale pentru europarlamentare care debutează official sâmbătă.

Ştiri pe aceeaşi temă

 286 de televiziuni şi radiouri locale şi naţionale au anunţat intenţia de a reflecta campania electorală  sub formă de dezbateri cu candidaţi (gratuite) sau emisiuni şi spoturi electorale  (contracost), relatează paginademedia.ro
 
Emisiunile, spoturile şi mitingurile, respectiv  întâlnirile electorale sunt tarifate în funcţie de interval orar şi perioada campaniei. 
 
Cele mai cunoscute televiziuni cu acoperire naţională sunt posturile de ştiri B1 TV, România TV, Digi24, Antena 3 (cu şase dintre noile televiziuni regionale) şi Realitatea TV (alături de Realitatea Plus).  
Acestora li se alătură Prima TV, Bucureşti TV (devenit televiziune naţională la începutul acestui an), National TV şi National FM, Digi FM, Europa FM, Gold FM şi RFI Romania. 
 
Lista tarifelor anunţate de principalele televiziuni pentru campania electorală.:
 
Antena 3 Bucureşti: Emisiuni promovare electorală - 1.800 de euro/ minut; spoturile electorale variază între 1.800 şi 2.000 de euro, în funcţie de intervalul orar; mitingurile electorale ale candidaţilor - 3.000 de euro/minut.
 
Realitatea TV: Pentru spotul de 30 de secunde - 300 de euro în extra prime-time şi 500 de euro în prime-time. Emisiuni electorale - 1.500 de euro pentru 20 de minute de prezenţă a unui candidat şi 3.000 de euro în prime-time. Transmisiunile electorale  - 2.500 de euro per cinci minute, în Bucureşti, şi 3.000 de euro per cinci minute în afara Bucureştiului. Realitatea Plus percepe aceleaşi tarife. 
 
Romania TV: Spotul electoral de 30 de secunde - 2.000 de euro în prime-time şi 1.800 de euro în extra prime-time. Emisiunea de promovare electorală -1.800 de euro pe minut, iar transmiterea în direct a mitingurilor şi întâlnirilor electorale  - 3.000 de euro pe minut. 
 
B1 TV: Spotul electoral de 30 de secunde - 1.000 sau 1.500 de euro, în funcţie de intervalul orar. Emisiunea de promovare electorală - 500 de euro pe minut, iar transmisiunile de la mitinguri sau conferinţe ori alte activităţi de campanie  - 1.000 de euro/ minut.
 
Digi24, postcare se implică pentru prima dată în campanie are cea mai diversificată ofertă, în funcţie de săptămâna de campanie şi de intervalul orar. Spoturile de promovare de 30 de secunde pornesc de la 1.100 de euro în prima săptămână, şi ajung la 1.850 de euro în ultima săptămână, în prime-time.
Pentru 10 minute de prezenţă într-o emisiune electorală, un candidat va plăti de la 2.500 de euro la 7.500 de euro.
Transmiterea în direct sau înregistrată a mitingurilor, întâlnirilor, conferinţelor sau a altor activităţi este 9.000 de euro/ 30 de minute.
 
Prima TV: Emisiunea de promovare electorală va costa 1.000 de euro pe minut. Emisiune electorală: 800 de euro per candidat. Spoturile electorale variază de la 700 de euro la 1.200 de euro.
 

Medika TV, post cu tematică medicală, care emite din toamna anului trecut: Emisiune de promovare electorală 50 de minute - 3.000 de euro/ 4 difuzări. Spotul de 30 de secunde este 300 de euro/ 4 difuzări.

 Posturi de radio:

Gold FM, operat de Expresiv SA, post cu acoperite în Bucureşti - 475 de euro plus TVA/ emisiune.
 
Europa FM va avea doar emisiuni de dezbatere electorală, timpul de antenă fiind acordat gratuit participanţilor la cursa electorală.
 
Tarifele televiziunilor regionale ale Antenei 3:
 
Antena 3 Călăraşi: 21 euro/ minut pentru emisiuni de promovare electorală, 105 euro pentru un spot şi transmiterea în direct a mitingurilor sau întâlnirilor electorale 21 euro / minut.
 
Antena 3 Constanţa: 40 de euro/ minut la emisiunile de promovare electorală, 100 de euro pentru un spot şi 40 de euro/ minut pentru transmiterea de mitinguri sau a altor activităţi de campanie.
 
Antena 3 Deva: 25 de euro/ minut emisiunea de promovare electorală, 50 de euro pentru un spot şi 100 de euro pe minut transmiterea din teren a activităţilor de campanie.
 
Antena 3 Iaşi: 25 de lei pe minut pentru emisiuni de promovare electorală. 10 euro pentru un spot şi 10 euro/ minut pentru transmiterea activităţilor de campanie.
 
Antena 3 Piteşti: 25 de euro pe minut pentru emisiuni electorale, 100 de euro un spot de 30 de secunde şi 300 de euro un spot de 60 de secunde. Pentru transmiterea activităţilor de campanie cer 40 de euro pe minut.
 
Antena 3 Slobozia: emisiunea de promovare electorală de la 1.500 de lei la 3.000 de lei, în funcţie de săptămână. Spotul este de 30 de euro per difuzare. Transmiterea mitingurilor şi întâlnirilor electorale sunt 25 de euro pe minut. 
 
    
Campania electorală pentru alegerea membrilor din România în Parlamentul European pe posturile de radio şi televiziune are loc în perioada 27 aprilie 2019 (ora 00.00) - 25 mai 2019 (ora 07.00).
 
În şedinţa din 9 aprilie, membrii Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) au decis să le atragă atenţia moderatorilor emisiunilor de dezbatere electorală să respecte principiul imparţialităţii, să asigure echilibrul necesar desfăşurării emisiunilor de acest tip şi să intervină în situaţiile în care invitaţii nu ţin cont de dispoziţiile legislaţiei audiovizualului, potrivit news.ro
 
Prezentarea candidaţilor şi a susţinătorilor acestora pe posturile publice şi comerciale de radio şi televiziune poate avea loc în cadrul emisiunilor electorale cu respectarea principiilor de echitate, echilibru şi imparţialitate, menite să contribuie la transmiterea unor mesaje nedistorsionate către public, asigurând acestuia o informare corectă pe baza exprimării pluralismului de opinii.
 
„Consiliul Naţional al Audiovizualului le reaminteşte posturilor de radio şi de televiziune, publice şi private, care doresc să servească interesul public organizând reflectarea şi desfăşurarea campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare, prin intermediul serviciilor de programe audiovizuale, că au obligaţia de a respecta prevederile legislaţiei în domeniu”.
 
CNA a mai anunţat că va monitoriza „cu atenţie toate emisiunile destinate reflectării campaniei electorale pe posturile de radio şi televiziune şi va aplica sancţiuni în cazul în care va constata abateri de la respectarea prevederilor legale”.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: