Robert Tiderle, şeful Papaya Advertising, după audierea la Poliţie: „A fost foarte drăguţ. Mi-au spus că n-au mai anchetat până acum un spot publicitar“

Robert Tiderle, şeful Papaya Advertising, după audierea la Poliţie: „A fost foarte drăguţ. Mi-au spus că n-au mai anchetat până acum un spot publicitar“

Robert Tiderle, şeful Papaya Advertising

Robert Tiderle, directorul agenţiei de publicitate Papaya Advertising, a făcut câteva declaraţii după ce a fost audiat la Poliţie ca urmare a unei plângeri venite din partea mai multor parlamentari privind clipul „Copiii Referendumului“, prin care îndemna la boicotarea referendumului pentru redefinirea familiei în Constituţie.

Ştiri pe aceeaşi temă

Şeful Papaya Advertising a fost audiat la Poliţie după ce 15 parlamentari, majoritatea liberali, au sesizat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului privind clipul „Copiii Referendumului“. Politicienii au solicitat începerea unei anchete împotriva agenţiei, sub suspiciunea că figuranţii minori din filmare nu ar fi avut acordul părinţilor pentru acţiune, că ar fi existat o situaţie de exploatare a copiilor şi că ar fi fost abuzaţi emoţional.
 
Robert Tiderle a precizat însă pentru News.ro că a avut autorizaţie din partea părinţilor copiilor care apar în clip, precum şi toate actele necesare înainte de a începe filmările.
 
„A fost foarte drăguţ la Poliţie, pentru că sunt oameni inteligenţi. Mi-au spus că n-au mai anchetat până acum un spot publicitar, aşa că este o premieră şi pentru ei şi pentru noi. Cred că i-am lămurit într-o primă fază. Parlamentarii au sesizat Autoritatea Naţională pentru Protecţia Copilului care, la rândul ei, a sesizat Poliţia“, a explicat Tiderle pentru agenţia de presă. 
 
Publicitarul a mai precizat că luni, 12 noiembrie, va merge din nou la Poliţie pentru a da declaraţie scrisă. „Nu ştiu ce va face Poliţia în continuare!“, a mai spus el. 
 
Administratorul Papaya Advertising a lămurit şi problema numărului de parlamentari care au semnat reclamaţia, iniţial fiind 13: „Pe interpelare sunt 15. Nu ştiu câţi dintre ei au semnat ştiind ce semnează, pentru că un membru PNL a spus că el nu a semnat «mizeria» asta. Parlamentarii oricum fac multe probleme în ţara asta, aşa că de ce nu încă una“. 
 
Dintre cei 15 parlamentari, 10 sunt de la PNL (Cupşa Ioan, Mihalescul Dumitru, Popescu Pavel, Fădor Angelica, Cherecheş Florica, Ardelean Ben-Oni, Sighiartău Robert-Ionatan, Gheorghe Andrei Daniel, Ioniţă Antoneta, Neagu Nicolae), 3 de la PSD (Jivan Luminiţa-Maria, Titus Corlăţean, Gabriel-Beniamin Leş), unu de la ALDE (Cătăniciu Steluţa-Gustica) şi unu de la Minorităţi (Groşaru Andi-Gabriel).
 
Liberalii, prin vocea prim-vicepreşedintelui partidului, Raluca Turcan, s-au delimitat însă de sesizarea depusă de cei zece parlamentari ai partidului la Protecţia Copilului.
 
De asemenea, deputatul PNL Pavel Popescu, unul dintre semnatarii sesizării, şi-a cerut scuze public pentru „greşeala de a susţine un demers“ despre care nu a ştiut, declarând că se simte vinovat pentru că „a semnat ca primarul“. El a anunţat şi că îşi retrage semnătura.

 
Spotul Papya Advertising, lansat la începutul lunii octombrie, este inspirat din popularul serial transmis în România de HBO „The Handmaid's Tale“ (Povestea Slujitoarei) şi a devenit viral într-un timp foarte scurt. 
 
În clip, mai mulţi copii care poartă celebrele costume din serialul produs de Hulu şi transmis în România de HBO „The Handmaid's Tale/ Povestea Slujitoarei“ sunt chestionaţi de „Aunt Lydia“ cu privire la evenimentul care va avea loc pe 6 şi 7 octombrie. 
 
De asemenea, sunt presărate mai multe trimiteri critice la PSD, partidul care şi-a asumat public susţinerea referendumului. Printre acestea se numără sigla PSD pe banderola purtată de „Aunt Lydia“, un portret care îi înfăţişează pe Liviu Dragnea şi Călin Popescu Tăriceanu, dar şi înlocuirea celebrului salut din serial - „Blessed be the fruit“ - cu „Îndrăzneşte să crezi!“, sloganul programului de guvernare PSD.
 
Reîntoarcerea la valorile tradiţionale este subliniată de o scenă ce are loc în faţa Casei Poporului şi în care mai multe femei sunt arse pe rug. „Depinde de noi ce viitor le pregătim. Dacă vă pasă, staţi acasă“, este mesajul care încheie clipul Papaya Advertising. 
 
Serialul care a inspirat campania Papaya Advertising, „The Handmaid's Tale/ Povestea Slujitoarei“, este bazat pe romanul clasic al lui Margaret Atwood. Producţia prezintă viaţa din Gilead, o societate distopică totalitară, formată în fostele State Unite. Confruntat cu dezastre naturale şi o rată a natalităţii extrem de scăzută, Gilead este condus pe baza unui fundamentalism ciudat şi militarizat, marcat de revenirea la valorile tradiţionale. Fiind una dintre puţinele femei fertile rămase, Offred (Elisabeth Moss) este Slujitoarea Comandantului (Joseph Fiennes), sclavă sexuală într-o ultimă încercare disperată de a repopula lumea.
 
Papaya Advertising este celebră pentru campaniile cu mesaje sociale puternice, printre care cele realizate pentru CEC Bank, pentru Roşia Montană şi Cuminţenia Pământului. De asemenea, agenţia este cunoscută pentru asumarea unor poziţii care i-a adus pierderi, cel puţin la nivel financiar. În iunie, Papaya Advertising a pierdut clientul CEC Bank după 10 ani, încheierea colaborării venind la scurt timp după ce agenţia a anunţat că le dă liber angajaţilor pentru a protesta în faţa Parlamentului. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: