VIDEO Reclamele de Sărbători: spiritul Crăciunului sau spirit comercial?

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Wayne Rooney şi Gerard Pique în spotul publicitar FIFA 2011
Wayne Rooney şi Gerard Pique în spotul publicitar FIFA 2011

Mai sunt doar trei săptămâni până la Crăciun, dar comercianţii sunt deja prinşi într-o luptă acerbă pentru a atrage cât mai mulţi clienţi. Înainte însă de a le „cuceri“ portofelele, ei trebuie să le „cucerească“ inimile. Şi cum altfel s-ar putea face acest lucru mai bine decât cu reclame emoţionante, în spiritul Sărbătorilor.

De departe una dintre cele mai emoţionante reclame de anul acesta este pentru reţeaua de magazine de lux John Lewis din Marea Britanie. Spotul, postat pe YouTube a adunat deja doua milioane jumate de vizualizări şi foarte multe comentarii. De altfel, compania britanică a făcut o tradiţie din realizarea unor campanii publicitare de Sărbători.

Emoţii pentru telespectatori

Cel mai recent spot publicitar al celor de la John Lewis, denumit simbolic ,,Călătoria“,  prezintă povestea unui om de zăpadă care trece printr-o adevărată aventură în căutarea celui mai frumos cadou pentru partenera sa.

Reclama, al cărei mesaj central este ,,Oferă mai multă dragoste Crăciunul acesta!“ , vine în continuarea campaniei publicitare de succes din  2011, realizată de acelaşi brand. Anul trecut, spotul aducea în prim-plan nerăbdarea şi entuziasmul unui copil care, în ziua Naşterii Mântuitorului, amâna despachetarea propriilor cadourilor, pentru a oferi părinţilor darul lui.

,,Ştim că în preajma Sărbătorilor de iarnă clienţii noştri depun un adevărat efort pentru a găsi cadoul perfect. Spotul publicitar de anul acesta marchează exact această cautare, această goană nebună a eroului nostru într-o călătorie epică“ spune John Lewis, directorul de marketing al companiei.

Coloana sonoră, şi anume un cover după hitul ,,The Power of Love“ (interpretat în varianta originală de Jennifer Rush) completeză perfect aventura omului de zăpadă. Filmările au avut loc în Noua Zeelandă şi i-au costat pe realizatori 10 milioane de dolari.

Spiritul Crăciunului sau spirit comercial?

Compania Coca-Cola a realizat o nouă campanie publicitară de Crăciun, aşa cum şi-a obişnuit deja fanii. Fabricantul băuturii carbogazoase a renunţat anul acesta la vechiul slogan, dar şi la celebrul camion roşu, în favoarea unei păpuşi gigant care îl întruchipează pe Moş Crăciun. Simbolistica se reduce la simpla afirmaţie ,,Împreună putem face magia posibilă!“.

,,Am folosit ideea unei păpuşi supradimensionate cu scopul transformării ei într-un povestitor pentru generaţii. Această marionetă, pe care Moşul o trimite oamenilor, poate prinde viaţă doar dacă în jurul ei există aromonie. Am simţit că am creat o metaforă strălucită care să transmită spiritul Crăciunului“ a declarat Leandro Raposo, directorul de creaţie al agenţiei care a conceput reclama.

Succes şi pe YouTube

Compania M&M a realizat un spot de promovare simpatic în 2009, având ca protagonişti cele doua buline neserioase de ciocolată. Abordând o temă „sensibilă“, existenţa Moşului, acestă reclamă a înregistrat un milion de vizualizări pe YouTube şi a stârnit reacţii pozitive din partea devoratorilor de media. ,,Am urmărit această reclamă an de an de la apariţie. Pur şi simplu nu se învecheşte“, a comentat un utilizator.

Spiritul Crăciunului se manifestă şi  în lumea fotbalului, iar FIFA a reunit într-un spot publicitar de 20 de secunde mai multe staruri din lumea sportului rege. Cei care şi-au dat întâlnire într-un spot de promovare al jocului video FIFA 2012 sunt Wayne Rooney, Gerard Pique, Kaka, Tim Cahill şi Jack Wilshere. Nemulţumiţi de cadourile primite de Crăciun (Piquet a primit o pereche de şosete, Wilshere  - mănuşi, Rooney - un căţeluş, Cahill - un copac în miniatură, Kaka - un instrument de percuţie afro-cubanez) ei nu-şi doresc decât jocul preferat.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite