Radio 21 îşi schimbă denumirea: care este motivul şi ce schimbări se vor produce

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Matinalul „Dimineaţa-n mare fel cu Bogdan şi Shurubel“ se numi „Virgin Tonic“ FOTO captură
Matinalul „Dimineaţa-n mare fel cu Bogdan şi Shurubel“ se numi „Virgin Tonic“ FOTO captură

Postul Radio 21 îşi va schimba denumirea la începutul anului viitor şi îşi va modifica structura acţionariatului după ce schimbările au fost aprobare, marţi, de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA).

Începând din 9 ianuarie 2017, Radio 21 se transformă în Virgin Radio. CNA a aprobat în şedinţa de marţi noua denumire şi modificarea acţionariatului cu majoritate de voturi, în urma căruia Lagardere Active Radio International SAS din Franţa, care până acum avea 20% din societate, va deveni acţionar unic.

Motivul schimbării: audienţele slabe din ultimii ani

În documentul depus la CNA, în care se motivează necesitatea transformării postului, se arată că cum Radio 21, lansat la începutul anilor ’90, a ajuns din lider absolut de audienţă, cu 500.000 de ascultători în Bucureşti şi 1,5 milioane în urban, să numere acum mai puţin de 100.000 de ascultători în Bucureşti şi sub 500.000 în urban. 

„Demersul pentru care facem această solicitare este acela că în urma unei evoluţii dezastruoase din punctul de vedere al audienţei şi al cifrei de afaceri a postului Radio 21 din 2008 până în prezent, grupul a decis să aducă un brand internaţional în România – grupul Virgin Radio. Ne bazăm pe faptul că o experienţă similară a fost încercată la Paris cu un alt radio din grupul Lagardere, funcţionează şi sperăm să se întâmple la fel şi în România. Cedarea părţilor sociale este prevăzută pentru finalul lunii decembrie, a fost parte din înţelegerea cu grupul Virgin“, a spus Andrada Burdalescu, director general Radio 21 şi Europa FM, în şedinţa CNA, potrivit News.ro.

„Radio 21 a fost obligat să-i înfrunte pe cei care i-a creat“

Totodată, eşecul este pus şi în seama lipsei unei televiziuni în cadrul grupului, ceea ce a făcut cuplurile de succes lansate de Radio 21, Huidu şi Găinuşă, precum şi Morar şi Buzdugan, să se orienteze spre alte instituţii media şi să se transforme în concurenţi ai postului-mamă.

„Este radioul care a lansat cele mai de succes emisiuni de matinal din România: aici s-au format şi s-au dezvoltat cuplurile Şerban Huidu şi Mihai Găinuşă, precum şi Mihai Morar şi Daniel Buzdugan. Dar lipsa unei televiziuni în cadrul grupului, dubşată de nevoia de dezvoltare a celor patru realizatori a făcut ca aceştia să aleagă alte instituţii media, unde au putut lansa şi emisiuni TV de succes. Primii au părăsit grupul în 2003, ceilalţi în 2008. De atunci, Radio 21 a fost obligat să-i înfrunte, practic, pe cei care i-a creat“, se arată în documentul depus la CNA, potrivit Pagina de Media.

Formatul şi grila de programe Virgin Radio

Postul va rămâne cu acelaşi format CHR (Contemporary Hit Radio) şi va targeta persoane cu vârste între 15 şi 29 de ani . „Virgin Radio se va aventura să lanseze în premieră piese noi din repertoriul naţional şi internaţional, în încercarea de a-şi crea propriile hituri, în acord cu formatul său musical“, se arată în documentaţia postului.

Matinalul „Dimineaţa-n mare fel cu Bogdan şi Shurubel“ se numi „Virgin Tonic“ şi va începe la 6.30. De la 10.00 urmează emisiunea „Virgin Music“, cu Alice Tudor, iar de la ora 13.00, aceeaşi emisiunea va fi preluată de Andrei Niculae. Începând cu ora 16.00, Andreea Remeţan va prezenta „Virgin Drive“, iar în intervalul 19.00-22.00 Cristi Stanciu şi DJ Rayen vor realiza „Music Mix“.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite