Pro TV, amendat de CNA pentru „Şef sub acoperire“. Ce nereguli au fost sesizate şi cum se apără televiziunea: „Suntem sfidaţi pe faţă“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO Pro TV Plus
FOTO Pro TV Plus

Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) a amendat Pro TV pentru o ediţie a emisiunii „Şef sub acoperire“ considerând că postul face reclamă mascată.

CNA a decis sancţionarea postului Pro TV cu 10.000 de lei pentru reclama mascată la compania de pază BGS din ediţia din 3 octombrie a noii emisiuni „Şef sub acoperire“.  

Potrivit raportului de monitorizare, în cadrul emisiunii, care a durat 53 de minute, sigla BGS a fost vizibilă timp de 14 minute (pe lângă numeroasele menţiuni ale celor care apar în emisiune), scrie Pagina de Media.

Cazul a ajuns pe masa forului audiovizual ca urmare a unei autosesizări din partea Cristinei Pocora, membru CNA. De asemenea, membri ai instituţiei spun că va urma o monitorizare a tuturor ediţiilor difuzate. 

„Am făcut această autosesizare pentru că s-a întâmplat ca într-o joi seară să am televizorul deschis pe Pro TV şi să apară această emisiune. Când am auzit prima dată BGS, nu mi-a sărit părul din cap, dar mi s-a părut atât de agresivă, că apărea BGS în fiecare secundă (…) Mie mi se pare că suntem sfidaţi pe faţă. Mi s-a părut foarte agresiv. Efectiv m-am simţit bombardată şi jignită. Voi cere şi monitorizarea celorlalte ediţii cu ceilalţi «Şefi sub acoperire». Pentru că, din punctul meu de vedere, este o publicitate mascată şi nu este una de bun simţ. Mi se pare că este una foarte agresivă chiar şi pentru felul meu indulgent de a privi lucrurile“, a explicat Cristina Pocora, membru CNA. 

Cum se apără Pro TV

Reprezentanta Pro TV, Adelina Sandu, s-a apărat spunând că emisiunea este făcută după un format internaţional, produs în 32 de ţări şi este respectat întocmai.

„Acesta este formatul emisiunii şi nu este vorba sub nicio formă despre publicitate. Emisiunea este un documentar observaţional, un docu reality şi este produsă în 32 de ţări (...) Companiile participante nu au plătit pentru participarea în emisiune. Pentru participarea în emisiune, între Pro TV şi companiile care au apărut şi care vor continua să apară au fost semnate contracte de participare la emisiune. Nu a fost vorba de niciun fel de contracte de sponsorizare sau de plasare de produse. Aceste contracte nu implică remuneraţie din partea sau pentru companiile participante“, a explicat reprezentanta Pro TV.

Pe de altă parte, Radu Herjeu, membru CNA, a spus că din punctul său de vedere, în cazul acestei emisiuni este vorba despre un „barter“.

Legislaţia invocată:

Art. 29 - (1) Comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale trebuie să respecte următoarele condiţii: a) să poată fi uşor identificate ca atare, comunicările audiovizuale cu conţinut comercial mascat fiind interzise;

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite