Lista salariilor „vedetelor“ TVR stârneşte revolta angajaţilor. Stelian Tănase, acuzat de abuzuri şi favoritisme

Lista salariilor „vedetelor“ TVR stârneşte revolta angajaţilor. Stelian Tănase, acuzat de abuzuri şi favoritisme

Angajaţii TVR cer demisia directorului interimat Stelian Tănase şi denotă abuzul unui management gândit prost FOTO Mediafax

Poetul Mircea Dinescu, care încasează 9.000 de euro pe lună, şi Liviu Mihaiu, cu 13.000 de euro pe sezon, se numără printre vedetele TVR angajate în mandatul directorului interimar Stelian Tănase care au stârnit indignarea angajaţilor instituţiei care au lansat o petiţie online prin care trag un semnal de alarmă privind „abuzuri“ şi favoritisme la postul public de televiziune. Ambii sunt consideraţi amici ai lui Stelian Tănase.

Ştiri pe aceeaşi temă

Angajaţii i-au amintit directorului interimar Stelian Tănase că „există instituţia morală a demisiei“ ca urmare a situaţiei dezastruoase în care se află staţia odată cu venirea sa la conducere.

Strigătul public de disperare al angajaţilor vine după ce conducerea Societăţii Române de Televiziune (SRTV) are în plan, în cadrul unei şedinte a Consiliului de Administraţie de săptămâna viitoare, reducerea timpului de lucru al angajaţilor instituţiei de la 8 la 6 ore pe zi, iar câştigurile salariale ale acestora cu 25%. „Ultima găselniţă a conducerii TVR este reducerea timpului de lucru şi implicit a salariilor. Fără a avea nici o justificare economică şi fără a fi urmat toate etapele premergătoare unei asemenea decizii, Directorul General Interimar şi Comitetul Director vor propune Consiliului de Administraţie din 28 mai această măsură“, arată unul dintre pasajele petiţiei.

Demnitate profesională călcată în picioare

Mai mult, semnatarii evidenţiază calitatea proastă a deciziilor manageriale care au dus la călcarea în picioare a demnităţii profesionale a acestora. „Decizia este încununarea a 5 luni de bâiguieli manageriale, cu abuzuri, angajări, ingerinţe grosolane în politica editorială. Încercăm mai jos să facem un rezumat al mandatului acestui interimat, o perioadă în care demnitatea noastră profesională a fost călcată sistematic în picioare. (...) Domnule Director General Interimar, vă informăm că NU este conform cu regulamentul intern al SRTV, să vorbiţi permanent despre eşecul TVR şi nu despre eşecul managerilor din TVR, o nuanţare cel puţin morală pe care o cerem public intelectualului, ziaristului şi mai ales directorului Stelian Tănase. Vă solicităm public, domnule Director General, să criticaţi în discursurile şi interviurile dvs. «managerii TVR» şi nu «TVR»“, se mai arată în textul petiţiei.

„(...) De la preluarea mandatului până azi, Stelian Tănase a acreditat insolvenţa TVR, falimentul sau închiderea TVR ca variante pentru soarta instituţiei pe care altfel o numeşte strategică. I s-a spus, de la pupitrul comisiilor de cultură ale Parlamentului «s-o lase mai moale cu insolvenţa şi cu comparaţia cu BBC», că sunt foarte păguboase pentru instituţia pe care o conduce.“

Sabotarea imaginii publice a TVR prin „cenzură“

Mai mult, petiţia vorbeşte despre aşa-zisa „cenzură din TVR“, cu referire directă la interviul realizat cu Preşedintele ţării Traian Băsescu de către jurnalistul TVR Timisoara Brânduşa Armanca care a fost scos din grilă cu jumătate de oră înainte de a intra în emisie pe TVR 3. „În aceste condiţii, jurnaliştilor din TVR le este din ce în ce mai greu să-şi exercite profesia. Şeful instituţiei nu numai că nu întreprinde nimic pentru a recâştiga încrederea telespectatorilor în TVR, dar contribuie direct la îndepărtarea acestora, sabotând pur şi simplu activitatea şi imaginea publică a TVR şi aducând grave prejudicii instituţiei“, se mai specifică.

Unul dintre membrii grupului de iniţiativă pentru petiţia publicată pe platforma petitieonline.com este Cornel Mihalache, reprezentant al angajaţilor TVR, care a declarat pentru „HotNews“ că documentul a fost semnat până în prezent de aproximativ 200 de angajaţi din corpul editorial şi tehnic, iar numărul semnăturilor creşte, până luni estimându-se un număr de 1.000 de semnături. Petiţia urmează să fie transmisă membrilor Consiliul de Administraţie al TVR, Comisiilor de Cultură din Parlament, către European Broadcasting Union, organizaţie ce reuneşte radiodifuzorii publici din Europa) şi către forurile europene.

Pe lângă toate acestea, autorii petiţiei susţin, între altele, că realizatorii aduşi din afara TVR, fără concurs, de Stelian Tanase, ar fi plătiţi cu mii de euro pe luna, în condiţiile în care TVR se confruntă cu o situaţie financiară gravă. Astfel, una dintre cele mai bine plătite vedete de la postul public este Mircea Dinescu, poetul încasând aproximativ 9.000 de euro cumulat. Chiar şi cu suportul unor nume cunoscute din media românească angajaţii atrag atenţia că, sub „domnia“ actualului şef interimar al televiziunii publice, postul a ajuns la o audienţă medie de 0,6%.

Iată, detaliat, noutăţile privind salariile vedelor nou-venite la TVR în mandatul lui Stelian Tănase.

„Tuturor li s-au semnat contracte, li s-au dat emisiuni până la sfârşitul anului 2014, în lipsa unui buget anual aprobat de CA - bugetele emisiunilor se reînnoiesc lunar, departamentele funcţionând conform legii, cu un procent din bugetul pe anul precedent. Enumerăm câteva exemple de venituri ale unor colaboratori dintre cei veniţi în mandatul domnului Tănase. Menţionăm că este vorba de sume nete, la care se adaugă impozite şi cheltuielile ce revin SRTV.

Cornel Nistorescu - 2.500 euro/lună

Ion M. Ioniţă (plecat între timp) - 3.000 euro/lună

Daniel Apostol - 2.000 euro/lună

Timeea Bereczki - 4.000 lei/lună

Miruna Munteanu - 6.000 lei/lună de la TVRi

Mircea Dinescu - 6.220 euro net/lună de la TVR 1 şi 2.560 euro net/lună de la TVR 2, la care se adaugă reclama pe faţă la propriul restaurant

Florin Iaru - 6.400 lei pe lună pe TVR2

Liviu Mihaiu are un contract foarte bine întocmit, în interesul său, bineînţeles. Dacă nu are mai mult de două ediţii pe lună este plătit cu 1.300 de euro pe ediţie, dacă are peste trei, se mulţumeşte cu 1.000. Total, 13.100 de euro/sezon.

În afara acestor vedete aduse peste noapte au fost păstraţi pensionari sub diverse forme de contract şi au continuat angajările din afară.Magda Grădinaru a fost angajată pentru ca producător al emisiunii lui Ion M Ioniţă, în condiţiile în care emisiunea avea deja un producător intern. A încasat 6000 de lei în martie şi 4000 de lei în aprilie.În acelaşi timp există mulţi moderatori şi producători interni, care nu sunt implicaţi în nici un proiect“, dezvăluie angajaţii semnatari.

În anul 2013, TVR a fost marcat de procesul de concediere colectivă. Astfel, în urma selecţiei de personal din 2012, la începutul anului 2013 au fost concediaţi 619 angajaţi. Pe de altă parte, Societatea Română de Televiziune a avut în 2013 un profit de circa 3,17 milioane de lei, însă datoriile istorice ale Televiziunii Române se ridicau la 787,8 milioane de lei la sfârşitul anului trecut.

Citeşte articole pe aceeaşi temă:

TVR vrea să reducă salariile angajaţilor cu 25% şi timpul de lucru de la 8 ore la 6 ore pe zi Conducerea Societăţii Române de Televiziune (SRTv) vrea să reducă timpul de lucru al angajaţilor instituţiei de la 8 la 6 ore pe zi şi câştigurile salariale ale acestora cu 25%, au declarat surse din TVR.

Consilierul lui Stelian Tănase şi-a dat demisia din TVR după ce interviul cu Traian Băsescu a fost cenzurat George Orbean, consilierul directorului interimar al TVR, Stelian Tănase, şi-a dat demisia din televiziunea publică în semn de protest, după ce interviul realizat de Brânduşa Armanca cu preşedintele Traian Băsescu nu a mai fost difuzat pe TVR 3, deşi, iniţial, fusese acceptat, notează paginademedia. ro.

Brînduşa Armanca susţine că i-a fost cenzurat un interviu cu Traian Băsescu Jurnalista Brînduşa Armanca susţine că i-a fost cenzurat un interviu pe care i l-a luat preşedintelui Traian Băsescu şi care ar fi trebuit difuzat la TVR 3. ActiveWatch solicită conducerii Televiziunii Române să spună care este motivul nedifuzării interviului.

Cum a fost cenzurat Traian Băsescu la TVR 3 Preşedintele Traian Băsescu a acordat duminică un interviu pentru TVR Timişoara, care urma să fie difuzat şi de TVR 3, marţi seara. Însă interviul a fost blocat de directorul TVR 3, Răzvan Bucuroiu, fără nicio explicaţie

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările