INTERVIU Mona Segall, producător TV: „Am fost foarte bine primită la Antena 1“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mona Segall (53 de ani), una dintre formulele-reper în divertismentul TV în România, dirijează „Hell’s Kitchen - Iadul bucătarilor“, show ce va debuta în această seară, de la ora 20:30, la Antena 1. Producătoarea a declarat pentru „Adevărul“ că acest format a fost o adevărată provocare, fiind „copilul mic“ căruia îi va acorda toată grija pentru a putea face faţă provocărilor.

Adevărul“: Cât de greu v-a fost să părăsiţi trustul la care aţi lucrat 18 ani şi în ce condiţii s-a întâmplat acest lucru?

Mona Segall: A fost greu, dar norocul meu este că sunt genul care se leagă de oameni şi nu de locuri. Acestea au fost şi condiţiile. Oamenii importanţi nu mai erau acolo, iar cei foarte importanţi au venit cu mine.

Lucraţi cu o bună parte din echipa veche. De ce este acesta un aspect atât de important pentru dumneavoastră?
Această echipă este cea mai mare realizare a mea. Şi dacă sunt mândră de ceva, sunt de faptul că am creat-o şi că fiecare dintre ei (n.r. - componenţii echipei) este probabil cel mai bun din ţară pe ceea ce face. 

La începutul colaborării cu Antena 1 aţi declarat că vreţi să creaţi cea mai mare platformă de divertisment de pe piaţă. Există o reţetă a succesului pentru divertismentul din România?

Nu există o reţetă a succesului în ceea ce priveşte divertismentul în general.

Ce surprize aţi avut din partea vedetelor de la Antena 1?

Am avut surpriza să fiu primită foarte bine de absolut toată lumea. Mi-a făcut foarte mare plăcere să simt asta, că multe vedete cu care nu mai lucrasem îşi doresc să colaboreze cu mine, se simt bine făcând asta. 

Cum s-au integrat fostele vedete Pro în noile formate?
Vedetele sunt vedete şi pentru fiecare dintre ele există tot timpul noi formate în care ele trebuie să se integreze. Concret, „Hell’s Kitchen“ este un reality-show în care nimeni nu joacă niciun fel de rol, nu este nevoie de vreo adaptare, toată lumea se comportă normal, de aceea cei trei chefi au fost în elementul lor. 

Antena 1 a achiziţionat acest format, cu totul diferit faţă de alte show-uri pe teme culinare. Povestiţi-ne puţin despre el.

„Hell’s Kitchen“ e un reality-show în adevăratul sens al cuvântului, în care concurenţii devin personaje, sunt urmăriţi 24 de ore din 24. Vorbim mai mult de un reality decat de un cooking show.

„Hell’s Kitchen“ este unul dintre cele mai grele show-uri pe care le-am produs Mona Segall, producătoare TV

Ratingul este dat de un cumul de factori din faţa şi din spatele camerei. Cine credeţi că garantează ratingul: brandul sau vedeta? Credeţi că o parte a publicului migrează odată cu vedetele?

Ratingul este dat de un cumul de factori. Este o cifră care creşte sau scade în funcţie de calitatea produsului. Dacă la început poţi obţine mai multe puncte de rating pentru ca ai în spate valoarea 
brandului, ele nu pot fi păstrate dacă nivelul producţiei nu susţine brandul.

Într-o perioadă scurtă de timp, aţi pus pe picioare câteva show-uri pe care le-aţi luat, practic, de la zero. Cât de dificil a fost acest lucru? Care au fost marile provocări?

A fost foarte greu, poate unul dintre cele mai grele lucruri pe care le-am făcut vreodată, iar marea provocare a fost „Hell’s Kitchen“, unul dintre cele mai grele show-uri pe care le-am produs. Dar atuul meu, după cum am spus, este echipa mea. De asemenea, am avut parte de multă susţinere şi înţelegere din partea întregului trust, ceea ce a contat foarte mult în dezvoltarea acestui produs.

Atuul meu este echipa mea Mona Segall, producătoare TV

Show-ul pe care vă puneţi semnătura, „Hell’s Kitchen“, va fi la concurenţă directă cu „MasterChef“, pe care l-aţi realizat la Pro TV. Cu ce sentimente priviţi această „luptă“ între cei doi „copii“?

Pe unul dintre copii l-am crescut mare, i-am dat drumul în lume şi nu mă mai simt responsabilă pentru el. Acum am un copil mic de crescut, căruia îi acord toată atenţia. 

Nu e un risc? Nu e de preferat o confruntare indirectă, în zile diferite?

Suntem obişnuiţi cu confruntări de genul acesta, indiferent unde am lucra, acestea sunt riscurile meseriei. 

Targetul dvs. e să depăşiţi principalul concurent? E un pariu personal?

Targetul meu este de a-mi face meseria cât mai bine.

Publicul din România s-a „maturizat“ şi simte calitatea producţiei din toate punctele de vedere Mona Segall, producătoare TV

Când realizaţi „Dansez pentru tine“ aţi declarat în repetate rânduri că v-aţi dori să înlocuiţi acest format. Puteţi spune că „Dansează printre vise“ este formatul pe care aţi dorit să-l realizaţi?

image

Nu am spus niciodata ca aş vrea sa îl înlocuiesc, dar „Danseaza printre vise“ este într-adevăr un show pe care mi-am dorit sa îl fac.

Spuneţi-ne câteva cuvinte despre acest format, care este diferit de ce au văzut telespectatorii până acum în materie de dans.

E un format care se bazează pe dansul de societate şi în care vedetele dansează cu coregrafi profesionişti. E un format care pune accent şi pe partea de reality, pe relaţiile dintre concurenţi atunci când nu sunt pe ringul de dans. De asemenea, nivelul competiţiei este mult mai ridicat pentru că vorbim de dansatori profesionişti, care iau acest show ca pe un concurs şi vor face tot ce le stă în putinţă pentru a câştiga.

De ce are nevoie un show pentru a atrage publicul din România şi, automat, pentru a avea succes? Puteţi creiona pe scurt profilul telespectatorului de divertisment din România?

Un show are nevoie, în general, de conţinut, ceea ce înseamnă un foarte bun casting, scenariu, crearea momentelor de emoţie, de tensiune şi de haz. Acum însă toate aceste lucruri nu mai sunt suficiente. Publicul din România s-a „maturizat“ şi simte calitatea producţiei din toate punctele de vedere, atât tehnic cât şi artistic.

Să vă aşteptaţi să vedeţi viaţa reală. Armată e puţin spus“

„Hell’s Kitchen - Iadul Bucătarilor“ îi readuce în prim-plan pe cunoscuţii bucătari profesionişti Cătălin Scărlătescu, Florin Dumitrescu şi Sorin Bontea. La unison, toţi trei promit să dezlănţuie „iadul în bucătărie“ şi să le arate telespectatorilor care este adevărata viaţă a unui chef într-o bucătărie profesionistă. „Viaţa reală dintr-o bucătărie este adusă în prim-plan. Dacă vă îmaginaţi că bucătăria este o poveste romantică, vă înşelaţi. În spatele unor farfurii de vis se află doar muncă infernală, nu am întâlnit niciun bucătar care să aibă o baghetă magică. Să vă aşteptaţi să vedeţi viaţa reală dintr-o bucătărie profesionistă. Armată e puţin spus“, avertizează acelaşi intransigent chef Cătălin Scărlătescu care încheie prin a dezvălui elementele succesului în acest domeniu: „sudoare, sânge şi perseverenţă“.

Chefii Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu FOTO Antena 1

image

Aşa suntem şi în realitate“

Pentru chef Florin Dumitrescu, bucătăria este un „câmp de luptă“, dar mai ales un loc în care se regăseşte mereu în continuă mişcare şi sub presiune. Acesta dezvăluie că tocmai aceste elemente vor fi scontate de „Hell’s Kitchen - Iadul Bucătarilor“, cei 20 de concurenţi fiind părtaşii unui show de reality, mai mult decât de cooking. „Noi nu ne vom abate de la stilul cu care v-am obişnuit, mai ales pentru că aşa suntem şi în realitate. Cei de acasă trebuie să reţină că «Hell’s Kitchen - Iadul Bucătarilor» este mai mult decât un cooking show, este un reality care supune concurenţii unor probe dure, specifice vieţii în bucătăria profesionistă. Ei trăiesc acolo, muncesc acolo, sunt filmaţi în permanenţă, trebuie să ţină un restaurant cu service ca la carte, primesc diverse probe, sunt răsplătiţi sau, după caz, pedepsiţi“, spune Dumitrescu.

Chef Florin Dumitrescu, dând o lecţie concurenţilor FOTO Antena 1

image

În aceeaşi măsură, chef Sorin Bontea crede că „Hell’s Kitchen - Iadul Bucătarilor“ este show-ul care îţi dezvăluie provocările meseriei de bucătar. Bontea nu are nicio emoţie în ceea ce priveşte debutul noului show, spunând că este îngrijorat doar pentru buna funcţionare a restaurantului. „Sunt puţin îngrijorat de faptul că cei intraţi în competiţie vor da greş atunci când vine vorba de gătit şi de timp. Ei vor asigura, practic, buna funcţionare a unui restaurant, asta e marea provocare. În bucătăria profesionistă nu ne jucăm!“, exclamă acesta.

În competiţia pentru marele premiu, cei 20 de concurenţi vor fi supravegheaţi şi de cele două ajutoare ale juriului, sous-chefii Alex Petricean (DArtagnan) şi Mimi Nicolae.

DArtagnan, ajutorul chefilor FOTO Antena 1

image

Un decor impresionant

image

„Hell’s Kitchen - Iadul Bucătarilor“ va avea parte de un decor impresionant, pe un platou de filmare dotat cu tehnologie de ultimă oră. Show-ul produs de Mona Segall este filmat 24 de ore din 24, şapte zile din şapte, pentru aceasta folosindu-se 60 de camere. Decorul emisiunii a fost proiectat de Petre Ţulea, fiind format din restaurantul cu o capacitate de 100 de persoane, două bucătării şi casa în care stau concurenţii pe toată durata concursului. Împărţiţi în două echipe, cei 20 de participanţi au la dispoziţie două bucătării dotate cu utilităţi moderne, aceştia lucrând cu ingrediente autohtone, cât şi exotice. Aprovizionarea cu alimente are loc zilnic, iar la finalul unei zile de muncă, aproximativ 200 de obiecte merg la curăţat.

Virgil Mănescu, somelier şi maestru de ceremonii, va fi cel car va prezenta show-ul, acesta pregătindu-le concurenţilor, încă din primul episod, surprize de proporţii. Cei 20 de participanţi vor rămâne uimiţi atunci când îşi vor vedea numele şi chipul pe ecranele imense ale unui complex comercial din Bucureşti. Prima lor sarcină trasată de cei trei chefi vai fi pregătirea a ceea ce bucătarii numesc „signature dish“. În cadrul aceluiaşi episod, o concurentă va avea nevoie de intervenţia medicilor, fapt care va avea consecinţe asupra show-ului. O altă concurentă, dorind să îşi aducă aminte mereu de această experienţă, îşi va tatua sigla emisiunii pe corp.

Chipurile concurenţilor, proiectate pe un complex comercial din Capitală FOTO Antena 1

image

Emisiunea „Hell’s Kitchen - Iadul Bucătarilor“ începe în această seară, de la ora 20:30, la Antena 1, urmând să fie difuzată în serile de luni şi marţi. Show-ul pune la bătaie cel mai mare premiu oferit de o producţie de gen din România (80.000 de euro) şi un contract cu un restaurant de top din Capitală.

TV



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite