INTERVIU Haluk Kurçer, preşedinte Kanal D: „Am devenit trendsetteri pentru că am adus producţiile potrivite pentru români. Ţinta este să fim lider“

INTERVIU Haluk Kurçer, preşedinte Kanal D: „Am devenit trendsetteri pentru că am adus producţiile potrivite pentru români. Ţinta este să fim lider“

Haluk Kurçer vrea să ducă postul turcesc în poziţia de lider al pieţei FOTO Kanal D

Haluk Kurçer (60 de ani), preşedintele Kanal D, a oferit un interviu pentru „Adevărul“ în care a explicat motivele urcării spectaculoase a postului turcesc în topul audienţelor, ce strategie abordează pentru anul 2017, în care se împlinesc 10 ani de există Kanal D în România, dar a dezvăluit şi aspecte din viaţa lui privată.

„Adevărul“: În 2016, Kanal D a fost al doilea cel mai urmărit post TV din România, potrivit cifrelor de audienţă. Ce simţiti în acest sens?

Haluk Kurçer: Cifrele acestea sunt importante şi nu sunt importante. Depinde la ce categorie de public te uiţi pentru că ai mereu rezultate diferite. Dar, per total, Kanal D a avut foarte mare succes, iar acest succes continuă şi în prezent. Asta e tot ce contează.

Cum aţi reuşit să atingeţi aceste audienţe surprinzătoare?

Aşa cum am mai spus, ce am făcut la Kanal D este o muncă de echipă. Mai precis, din anul 2011 am construit o echipă solidă, iar staţia a crescut odată cu oamenii ei. De la bun început, a existat o bună comunicare în echipă şi am identificat nevoile piaţei de televiziune din România. Am aflat ce vor românii să vadă la televizor şi am devenit din ce în ce mai buni în ceea ce ne-am propus. 

A căutat cea mai bună cafetieră pentru echipă 

Vorbind de echipă, ştiu că aţi avut grijă de ea. Aţi căutat, timp de două săptămâni, cea mai bună cafetieră.

Cum de s-a aflat? (Zâmbeşte) Cred că succesul unei televiziuni vine prin oamenii ei. Pentru a atinge succesul trebuie ca oamenii să fie fericiţi. Iar angajaţii trebuie să se simtă ca şi cum ar fi acasă. Pentru a avea un asemenea sentiment e necesar ca managerul să îşi facă simţită prezenţa. Managerul trebuie să creeze o atmosferă relaxantă în companie. Dacă oamenii sunt fericiţi nu au timp să lase gândurile negative să intervină şi se pot concentra pe ceea ce au de făcut. Acesta este crezul meu. Am reuşit să aduc o asemenea atmoferă la Kanal D, iar oamenii de aici lucreză cu spor, se înţeleg de minune unii cu alţii şi nu au niciun fel de competiţie distructivă în interiorul companiei. Ştim cât de bine putem lucra împreună. Iată cheia succesului! Dacă te uiţi în jur, poţi să vezi fericirea de pe chipurile celor care lucrează la Kanal D. Dacă eşti fericit în familie poţi să ai o viaţă frumoasă. Dacă eşti fericit la birou poţi să construieşti succesul. 

Vrea să ducă postul turcesc în poziţia de lider 

 

Kanal D, creştere spectaculosă în audienţe

 

Audienţele TV din prime-time din 2016, arată o că după media la nivel naţional, Kanal D a reuşit să depăşească Antena 1. Postul turcesc a urcat pe locul al doilea, cu o medie de peste un milion de telespectatori, cu un plus de 200.000 de privitori faţă de 2015. Şi Antena 1 a crescut în audienţe cu aproape 100.000 de persoane, dar a coborât pe trei pe fondul plusului înregistrat de Kanal D cu serialele turceşti, arată paginademedia.ro. Pro TV a rămas lider, cu o medie de 1,5 milioane de telespectatori. 

Ţintiţi, în decursul următorilor ani, poziţia de lider de piaţă?

Da, de ce nu? Nu vreau să spun acum cuvinte mari, să spun că într-o anumită perioadă o să fim într-o anumită poziţie. Dar, având în vedere cum lucrăm, ţinta noastră este să fim lider de piaţă. Suntem una dintre staţiile TV care se află top trei televiziuni din România, iar în curând o să vedeţi cum Kanal D o să fie şi mai de succes. Cine nu vrea să fie numărul 1 pe piaţa de televiziune? Toţi vor să fie acolo. Iar scopul nostru este să fim acolo! Lucrăm la asta!

Ce fel de know-how (n.r. - expertiză) aţi adus din Turcia în România?

În domeniul TV nu poţi să aduci prea mult know-how. Cel mai important este ca individul care lucrează în televiziune trebuie să afle ce îşi doreşte telespectatorul să vadă. Pieţele fiind diferite, atunci şi cerinţele sunt diferite. Dacă privim spre alte industrii putem vedea că lucrurile stau la fel. Dar, pentru televiziune, trebuie mereu să ţinem cont că ceea ce merge sau place într-o ţară poate să nu funcţioneze într-o alta. Turcilor, de exemplu, le place un anumit serial, iar românii poate că nu se simt atraşi de el. Adevăratul know-how vine din suflet. De aceea trebuie să înţelegi şi să simţi ce vor oamenii să vadă. Am adus deja, de exemplu, serialele turceşti. Alte televiziuni importă seriale indiene sau telenovele sud-americane. Nu e vorba de un de know-how, ci de a înţelege şi a testa ce vrea telespectatorul. Kanal D cred că a găsit produsele potrivite pentru această piaţă. O categorie comună de programe o reprezintă serialele turceşti, însă avem strategie de conţinut diferită faţă de Kanal D Turcia. 

FOTO Kanal D 

De ce au succes serialele turceşti 

Serialele turceşti au un succes răsunător în România. Aţi dat naştere unui trend.

Da, aşa e! Însă nu toate serialele turceşti au succes în România. Am devenit trendsetteri pe acest segment nu doar pentru că am fost primii care au difuzat o astfel de producţie, ci mai ales pentru că am ştiut să aducem pe micul ecran producţiile potrivite pentru publicul din România

De ce credeţi că românii sunt atât de atraşi de serialele turceşti?

Românilor le place calitatea. Se simt atraşi de produsele de calitate. Iar dacă te uiţi la un serial turcesc o să vezi că e o producţie destul de costisitoare şi complexă. Ce aducem, de fapt, în faţa românilor este un produs consistent, cu care se pot modifica.

Aţi reuşit să înţelegeţi publicul românesc după atâţia ani?

Da, de multe ori testăm producţii, iar dacă se întâmplă ca ele să nu fie pe placul publicului, venim cu alternative, încercăm să găsim noi unghiuri de abordare. Echipa mea ştie foarte bine ceea ce românii vor să vadă.

Ca profesionist şi ca străin, cum v-aţi adaptat acestei pieţe din România?

Nu mă simt străin în România. Mă simt român pentru că trăiesc aici de multă vreme. Dar sunt destul de tânăr în domeniul televiziunii, în ciuda vârstei mele. Am doar 10 ani de când lucrez în industria TV. Vârsta mea este de 60 de ani. Am venit în televiziune din domeniul bancar. Trăiesc în România ca şi cum ar fi ţara mea. Nu mi-e dificil să înţeleg cum e România ca ţară, ca societate. De aceea sunt foarte apropiat colegilor mei, iar ei îmi sunt apropiaţi mie. Sunt doar un membru al acestei mari familii Kanal D despre care îţi povesteam. 

„Nu mă simt străin în România. Mă simt român pentru că trăiesc aici de multă vreme“ 

Haluk Kurçer, preşedinte Kanal D 

Aşteptări la 10 ani de Kanal D 

Kanal D sărbătoreşte 10 ani de existenţă în România în luna martie. La ce să ne aşteptăm?

Telespectatorii trebuie să se aştepte la mai multe culori pe micul ecran, la diversitate. Dăm totul pentru publicul nostru, vrem să facem totul şi mai bine. Vom difuza şi alte producţii şi programe, altele decât cele de până acum, pe care publicul urmează să le vadă destul de curând. Ne simţim foarte responsabili de starea de bine a publicului nostru, deci nu ne bazăm pe succesul deja dobândit. Vrem să facem totul din ce în ce mai bine. Încercăm să ne autodepăşim în fiecare zi, de aceea găsim abordările potrivite prin care să ne reinventăm în permanenţă. Ne simţim responsabili vizavi de public şi vrem să facem totul din ce în ce mai bine. Aceşti zece ani nu diferă cu nimic de niciun an în sine. Pentru că lucrăm în acelaşi ritm. Poate că aceşti zece ani ne conferă şi mai multă responsabilitate pentru a face din Kanal D o televiziune şi mai bună şi mai iubită de români. 

Vom putea vedea un mare show, de genul unei francize, în prime-time (n.r. - interval orar de maximă audienţă, cuprins între 19:00 şi 23:00), la Kanal D?

Nu ne plănuim să realizăm un show de anvergură. Strategia noastră de conţinut vizează atât programele din timpul zilei care au o performanţă din ce în ce mai bună, dar şi producţiile din prime-time. Nu planuin să ne concentrăm asupra unui singur format de anvergură în Prima Time pentru că suntem o televiziune generalistă, în top 3 televiziuni, prin urmare e de datoria noastră să oferim programe de calitate pe tot parcursul zilei. Am lansat anul trecut un show de succes, „Bravo, ai stil“, pe care îl difuzăm şi în prime-time şi care are un succes fenomenal. Dar în aceeaşi măsură, ne putem mândri cu emisiuni de succes precum „Teo Show“ în day-time sau „Roata Norocului“ în prime-time. 

Succesul staţiei stă în oamenii ei 

Kanal D este un post tânăr, are doar 10 ani. Într-o scurtă perioadă de timp a ajuns în topul 3 al celor mai bune televiziuni din România. Cum este posibil, având în vedere că românii sunt destul de reticenţi la nou?

Echipa e formată din români. Nu sunt foarte mulţi străini care lucrează în Kanal D. În proporţie de 99% la Kanal D echipa e formată din români. Aici e secretul. Aveai impresia că echipa e formată doar din turci care încearcă să afle ce vor românii? Nu! Suntem o echipă în care românii sunt majoritari. Echipa aceasta este responsabilă pentru succesul staţiei. De aceea nu e dificil pentru noi să aflăm ce vrea piaţa de la noi. Echipa s-a consolidat acum cinci sau şase ani. Ne înţelegem de minune! Aşa ne este uşor să aflăm dorinţele pieţei, să identificăm nevoile telespectatorilor, de aceea am atins acest statut. Un exemplu în acest sens este „Bravo, ai stil“. Nu exista o asemenea emisiune pe piaţă. Am descoperit că piaţa are nevoie de un program de acest gen. Dacă urmăreşti „Bravo, ai stil“ o să vezi cât de mult efort şi cât de multă calitate s-au investit în realizarea emisiunii.

Ce faceţi dincolo de birou? Ce pasiuni aveţi?

Plec destul de târziu de la birou. Dorm cam cinci - şase ore pe noapte. Când ajung acasă mă uit la televizor, să văd ce mai pregătesc celelalte posturi, ca să fiu la curent cu tot ce e nou. Citesc, mă întâlnesc cu prietenii mei şi am multe întâlniri de business. Îmi place să beau vin de calitate şi să mă relaxez, mai ales vinul roşu. Am mulţi prieteni români aici, merg cu ei la cinema. Uneori, în weekend, fie rămân în România, fie călătoresc. Dar reuşesc să ajung şi acasă, în Turcia. 

Şi-a revenit după ce a avut cancer la plămâni 

Ştiu că aţi avut probleme de sănătate în trecut. Cum aţi trecut peste acest hop?

S-a întâmplat acum 20 de ani. Aveam cancer la unul dintre plămâni. Dumnezeu m-a ajutat foarte mult! Am avut parte şi de ajutorul unui medic extraordinar care m-a operat. Iar Dumnezu mi-a dat încă o şansă să rămân în viaţă. Mai mult, cred că sunt un individ puternic. Cred în Dumnezeu. Era anul 1997, în octombrie. Am intrat în operaţie, am stat trei luni într-un spital, după care mi-am revenit. Nu am urmat niciun tratament după cele trei luni de spitalizare. S-a descoperit cancerul, m-am operat, dar am avut un psihic bun şi am rămas acelaşi om. Am câştigat, ce-i drept, câteva kilograme în plus (Râde). Am luat 20 de kilograme în greutate după operaţie.

Dar celebrul Doctor Oz v-a premiat pentru stilul de viaţă sănătos pe care l-aţi adoptat.

Da! (Râde) E un tip extraordinar! E unul dintre cei mai mari doctori ai lumii. A fost o plăcere să îl întâlnesc.

Aşadar, revenind la Kanal D, la ce să ne aşteptăm pe viitor?

Vom continua strategia de conţinut abordată de ceva vreme pentru a ne consolida poziţia pe piaţă şi, în acelaşi timp, ne vom concentra să identificăm segmente neacoperite până în prezent de televiziunile din România. Ne dorim să aducem ceea ce e potrivit pentru piaţa din România! Nu pot să îţi spun specific că o să facem asta sau asta. Lucrăm la multe proiecte în prezent, pe care sper să le lansăm cât de curând. Direcţia spre care tindem mereu este calitatea programelor noastre. De aceea, rating-urile noastre sunt din ce în ce mai bune de la un an la altul. Asta e strategia noastră, să facem lucrurile tot mai bune în fiecare an. Suntem transparenţi în ceea ce facem. Nu declar lucruri în care nu cred, niciodată în viaţă. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: