INTERVIU Aleksandras Cesnavicius, CEO Pro TV: „Serialul «Vlad» a fost un risc foarte mare“. Ce crede despre publicul român

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Lituanianul Aleksandras Cesnavicius a vorbit, într-un interviu pentru „Adevărul“, despre noua grilă de programe a postului de televiziune, dar şi despre noile producţii testate.

Directorul general al Pro TV, lituanianul Aleksandras Cesnavicius, a vorbit despre cele mai importante producţii Pro TV, a explicat de ce noul serial „Vlad“, care s-a bucurat de succes încă de la primul episod, a fost un risc, dar şi de ce noul format „Ferma“ este mai bogat în „controverse“ şi a oferit câteva detalii despre revenirea show-ului culinar „MasterChef“. 

Şeful postului a recunoscut şi că se gândeşte constant la un late night show şi a descris publicul român. În plus, el şi-a exprimat părerea despre vedetele Pro TV care nu se feresc să-şi exprime în public părerile politice. 

Adevărul: Cum caracterizaţi grila Pro TV pentru anul 2019?

Aleksandras Cesnavicius: Pro TV este lider detaşat pe piaţă, iar în 2019, comparativ cu anul trecut, rezultatele de audienţă au crescut atât în prime time, cât şi pe parcursul întregii zile. La fel ca până acum, strategia noastră nu se schimbă: suntem un canal TV pentru întreaga familie, care oferă ştiri de încredere şi cel mai bun divertisment, cele mai bune drame, comedii şi filme internaţionale.

Cum percepeţi publicul din România în 2019? Vi se pare din ce în ce mai pretenţios, poate?

Nu exista nici un dubiu: publicul nostru ştie ce-şi doreşte şi ce apreciază. Acelaşi fenomen se întâmplă şi la nivel european. Există o copleşitoare cantitate de conţinut din care publicul poate alege în orice moment, pe orice tip de platformă. Acum câţiva ani nu puteam concepe aşa ceva. Cu o astfel de ofertă, este firesc ca oamenii să fie selectivi şi să aleagă cel mai bun conţinut pentru ei. Acest lucru ne motivează să fim mai buni, să aducem on air idei mai bune, interpreţi mai buni, actori, prezentatori, filme, seriale, conţinut mai bun în general. 

În anii precedenţi, miza a fost pe show-urile mari - „Românii au talent“, „Vocea României“ - şi pe producţiile locale. Cum va fi anul acesta?

Pe scurt, strategia noastră este următoarea: păstrăm programele preferate de public şi, în acelaşi timp, mergem mai departe şi continuăm să inovăm.

„Românii au talent“ a ajuns la cel de-al nouălea sezon. Vom avea parte şi de un al 10-lea? Sau luaţi un calcul o eventuală pauză?

„Românii au talent“ este cea mai urmărită emisiune din întreaga ţară, este emisiunea preferată a publicului nostru. Este un succes incontestabil pentru publicul de orice vârstă, din orice mediu. Atâta timp cât vor exista români talentaţi, va exista şi „Românii au talent“. Suntem convinşi că vor mai urma multe sezoane la Pro TV. 

Pe de altă parte, noua emisiune de voce „Cântă acum cu mine“ pare să nu aibă succesul aşteptat. Cum explicaţi?

„Cântă acum cu mine“ este un format nou, inovator: este o emisiune despre 100 de oameni, un grup de experţi şi interpreţi din întreaga ţară, al căror căpitan este Loredana. Suntem mulţumiţi de performanţa acestei emisiuni, a atras atenţia publicului nostru şi a generat discuţii în presă şi pe reţelele de socializare. Este un format nou şi are nevoie de timp ca publicul să-l accepte şi să crească.

Show-ul „Ferma“ se deosebeşte de ediţiile precedente „Ferma vedetelor“ prin situaţii controversate şi mai multe conflicte între concurenţi. De ce această schimbare?

Ştim că publicul îşi doreşte să fie surprins cu idei şi concepte noi. Tocmai de aceea, conceptul acestui format evoluează în fiecare sezon. Anul acesta, am decis să ducem concurenţii la munte, unde au luat o pauză de la viaţa lor de zi cu zi şi au început „o nouă viaţă“. „Ferma“ este un experiment social, nu este doar un reality show. Am vrut ca publicul să fie încurajat să se gândească la lucrurile importante: comunitate, solidaritate, munca de la fermă. Atunci când oamenii au opinii şi idei ferme se nasc pasiuni puternice.

Revine „MasterChef“ în grila Pro TV. Pe ce noi elemente mizaţi pentru acest sezon?

Este unul dintre cele mai cunoscute formate din piaţa noastră. Iar asta este în acelaşi timp un avantaj, pentru că e un show iubit de public, dar şi un dezavantaj – pentru că telespectatorii se aşteaptă să fie surprinşi atunci când revine. Acesta este obiectivul nostru acum, să surprindem publicul. Nu pot dezvălui prea multe înainte de lansare, dar pot spune că va arăta mai bine ca niciodată şi va aduce personaje extrem de interesante.

În ciuda succesului de care s-a bucurat încă de la primul episod difuzat, au existat critici din partea telespectatorilor care spun că „Vlad“ ar fi o copie fidelă a seralului turcesc „Ezel“. Cum răspundeţi acestor critici? Va exista şi un al doilea sezon?

Suntem fericiţi să vedem că telespectatorii noştri au primit foarte bine serialul „Vlad“. Ca să fiu complet sincer, a fost un risc foarte mare pe care ni l-am asumat – să lansăm în prime time (n.r. - interval de maximă audienţă, 19.00-23.00) un serial în care am investit un buget mare. S-a dovedit a fi o mişcare bună, pentru că a reuşit să aducă o audienţă puternică şi loială. Telespectatorii ne spun că le place faptul că este un serial care pare real, că este construit atât pe părţile bune, dar şi pe cele mai puţin bune ale societăţii şi că personajele sunt puternice şi umane. Serialul este inspirat din clasica poveste a contelui de Monte Cristo şi, astfel, sunt elemente pe care oamenii le recunosc. Dar, în final, este vorba despre o poveste universală de dragoste, trădare şi răzbunare, spusă într-un mod local, românesc. Vom face şi sezonul doi. Nu am putea altfel atunci când vedem că mulţi români urmăresc serialul şi sunt captivaţi de poveste.

Pro TV-ului îi lipseşte un late night show. De ce nu intră postul şi în această competiţie? 

Pro TV are un mix foarte bun de programe de divertisment, seriale româneşti şi filme internaţionale. Suntem un post de televiziune pentru întreaga familie, indiferent de vârstă. Evaluăm constant ideea de a introduce un late night show în grila noastră, dar credem că nu este încă momentul potrivit pentru un astfel de proiect. Dacă introducem un late night show, ar trebui să scoatem alte programe din prime time şi, ţinând cont de rezultatele noastre din primăvară, publicul nu pare să-şi dorească această schimbare. 

Vedetele fac un format de succes sau din contră, emisiunile de succes nasc vedete?

Un program TV de succes nu are o formulă bine definită. Include, cu siguranţă, mai multe elemente şi în general aş spune că este rezultatul talentului: talentul de a veni cu o idee bună, talentul de a face un format bun pornind de la acea idee, talentul de a cânta pe scenă, de a dansa, de a spune glume şi de a distra publicul. Noi la Pro TV avem şansa de a lucra cu cei mai talentaţi oameni din ţară. Iar publicul nostru ştie asta şi revine la emisiunile noastre şi la vedetele din aceste emisiuni.

Ce aţi învăţat de la oamenii cu care lucraţi în Pro TV, de la vedete până la echipele de producţie? Şi de la publicul român? 

Iubesc umorul şi autoironia românilor. Încă de la început am înţeles că fiecare şedinţă cu colegii mei români va fi interesantă datorită spontaneităţii lor. Îmi place să cunosc oamenii, cultura din care fac parte, să înţeleg ce îi motivează. Românii sunt extrem de vehemenţi în legătură cu ceea ce le place, cu ce nu le place, cu ce fac, cu felul în care gândesc şi felul în care simt. Cred că această pasiune şi creativitate face ca România să fie una dintre ţările europene cele mai interesante, cu o dezvoltare extrem de rapidă.

Cum priviţi retragerea acreditării jurnalistului Pro TV Ovidiu Oanţă de la Ministerul Justiţiei şi faptul că unele vedete Pro TV, de pildă Florin Călinescu şi Tudor Chirilă, sunt foarte vocale cu privire la evenimentele de pe scena politică şi chiar în unele producţii Pro TV („Las Fierbinţi“) există trimiteri critice la adresa actualei guvernări politice?

Pro TV nu susţine nicio parte în competiţia politică. Urmăm cu stricteţe standardele jurnalismului etic. Privim realitatea din punctul de vedere al telespectatorului nostru şi încercăm să prezentăm evenimentele într-o manieră obiectivă şi bine documentată. În această lumină, regretăm decizia nejustificată de a-i retrage acreditarea colegului nostru Ovidiu Oanţă. Nu este doar o decizie care împiedică jurnaliştii Pro TV să muncească de o manieră firească, este o decizie care afectează cetăţenii care aşteaptă informaţii relevante despre evenimentele din ţară, fie ele economice sau sociale, şi care doresc să afle şi să întelega ce face guvernul în numele lor.

În ceea ce priveşte acţiunile personale ale vedetelor cu care colaborăm, voi răspunde foarte simplu: sunt părerile şi declaraţiile lor personale, pe canalele personale de social media, iar acestea nu reprezintă poziţia oficială Pro TV în niciun context. „Las Fierbinţi“ este deja un fenomen social, dar, mai presus, este un serial de comedie şi satiră. Aşadar, trebuie să reprezinte societatea aşa cum este ea în acest moment, e ca o oglindă care ne reflectă, de la omul de rând, până la preşedinte. Ar trebui să nu uite nimeni că e o „joacă“ inocentă. 

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite