IAB România, despre ajutorul de stat pentru televiziuni: „Media în România nu mai e reprezentată de zeci de ani doar de radio şi TV, ci şi de presă şi internet“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Potrivit IAB, internetul e canalul cel mai expus la concurenţa internaţională
Potrivit IAB, internetul e canalul cel mai expus la concurenţa internaţională

IAB România, asociaţie ce reprezintă interesele companiilor active în domeniul publicităţii online, se alătura altor organizaţii media, precum BRAT şi IAA România, care au reacţionat la Ordonanţa de Urgenţă prin care Guvernul alocă sprijin financiar posturilor de televiziune.

Guvernul a aprobat, pe 10 iunie, o Ordonanţă de Urgenţă, care are obiectivul de a oferi ajutor de stat operatorilor economici din domeniul audiovizual, care produc şi difuzează emisiuni informative, culturale şi educative, de interes public.

Potrivit IAB România, „conţinutul local de calitate pe Internet ar trebui să fie un punct central în orice iniţiativă de susţinere a media româneşti“, asociaţia anunţând totodată că lansează o serie de discuţii cu industria pe tema calităţii conţinutului online. 

IAB crede că şi în dezbaterile declanşate de ordonanţa recentă a Guvernului „internetul trebuie să fie un punct central, iar modurile de acordare a acestora trebuie să fie stabilite în urma consultării cu asociaţiile reprezentative din industrie“. Asociaţia arată, într-un comunicat, că „încurajează sprijinirea media prin metode bazate pe criterii corecte şi transparente de către orice parte interesată, inclusiv de către statul roman, însă atrage atenţia că media nu mai înseamnă de mult timp doar televiziune şi radio“.

Potrivit IAB, „internetul sau, altfel spus, mediul online, digital e canalul cel mai expus la concurenţa internaţională. De exemplu, dacă în rândul canalelor TV, oferta internaţională e de câteva zeci, pe internet concurenţa producătorilor locali de conţinut este de ordinul zecilor şi sutelor de mii.“

Din comunicatul de presa al IBA România

IAB Romania, asociaţia română a companiilor cu activitate în media şi publicitate pe internet, consideră că există o permanentă nevoie de investiţii în conţinutul local de calitate pe internet şi lansează o invitaţie la discuţii pe această temă către toţi clienţii de publicitate online, investitorii interesaţi de mediul online, publisherii şi agenţiile cu activitate pe internet în Romania şi, nu în ultimul rând, către statul român.

Trebuie să facem eforturi comune pentru a sprijini conţinutul local de calitate precum şi producătorii locali de conţinut. Aceste eforturi pot fi susţinute atât de sectorul privat, cât şi de stat, precum şi de industria în sine prin asociaţii şi activităţi comune.

În cadrul Asociaţiei IAB România luăm în calcul mai multe variante de a susţine şi promova crearea de conţinut de calitate în plan local, şi de aceea lansăm această invitaţie la discuţii pe această temă.

Sprijinul sectorului privat se manifestă deja prin investiţiile în publicitate online, care au ajuns în urma studiului derulat de IAB România şi PriceWaterhouseCoopers România la 25 de milioane de euro în 2014, o creştere cu 7% faţă de anul precedent în termeni reali.

IAB România consideră că această cifră poate creşte mult mai mult în anii următori, una din pârghiile acestei creşteri fiind atât asocierea publicităţii cu conţinutul de calitate, cât şi creşterea calităţii publicităţii online/ interactive în sine, care vor duce la creşterea semnificativă a rezultatelor publicităţii online/ interactive.

În ce priveşte acordarea de ajutoare din partea statului pentru media, IAB România consideră că în primul rând şi în cadrul acestora internetul trebuie să fie un punct central, iar modurile de acordare a acestora ar trebui să fie stabilite în urma consultării cu asociaţiile reprezentative din industrie pentru respectarea principiilor de corectitudine, transparenţă, consultare publică şi, mai ales, să maximizeze transpunerea obiectivelor punctuale ale fiecărei finanţări în sprijinul interesului naţional.

Media în România nu mai este reprezentată de zeci de ani doar de radio şi de TV, ci şi de presă şi internet, iar în ultimii ani presa tipărita tot pe internet şi-a mutat din ce în ce mai mult focusul, alături de celelalte canale, printre motivele acestei tranziţii fiind şi oportunităţile pe care le deschide conţinutul online, interactiv.

Internetul este aşadar punctul de convergenţă al tuturor celorlalte medii şi are avantaje unice faţă de toate celelalte. De aceea, conţinutul local de calitate pe internet ar trebui să fie un punct central în atenţia oricărei iniţiative de susţinere a canalelor media româneşti.

IAB, despre avantajele specifice conţinutului online:

Conţinutul online poate fi atât multimedia, cât şi utilizat pe orice platformă, smartphone, tabletă, laptop şi desktop.

Conţinutul online nu este/ nu trebuie să fie efemer, existând doar pe durata transmiterii, el poate fi utilizat permanent. Pe internet nu avem un public pasiv, care consumă, ci un utilizator care interacţionează, personalizează, modifică şi răspândeşte un mesaj.

Conţinutul online nu este static, ci dinamic, permite modalităţi nelimitate de interacţiune cu utilizatorii pentru a-i implica la maxim într-o experienţă completă.

Conţinutul online nu rămâne în forma originală, ci prin implicarea utilizatorilor se transformă mereu în nenumărate variante din care alţi utilizatori pot alege şi pot avea o experienţă mult mai bogată decât în varianta originală de conţinut.

Conţinutul online poate fi personalizat sau poate fi creat din start personalizabil şi poate fi modelat după preferinţele utilizatorilor în cel mai mic detaliu folosind tehnologiile moderne.

Avem un numar uriaş de utilizatori de internet care petrec din ce în ce mai mult timp zilnic cu acest mediu, mai mult decât pe toate celelalte, pe mai multe platforme şi care descoperă în fiecare zi noi moduri de a interacţiona cu conţinutul, de a-şi aduce propria contribuţie la acesta şi de a-l distribui.

Internetul este singurul canal pe care utilizatorii îl au asupra lor permanent prin toate platformele pe care acesta este disponibil.

Internetul este de asemenea mediul ideal pentru conţinutul informativ, cultural şi educativ, pe care statul român vrea să-l susţină prin intermediul OUG din data de 10 iunie 2015, cu cea mai largă gamă de facilitati pentru distribuirea si consumul activ al acestuia

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite