Eugenia Vodă solicită CNA interzicerea reclamelor pentru proiectul Roşia Montană

Eugenia Vodă solicită CNA interzicerea reclamelor pentru proiectul Roşia Montană

Realizatoarea de interviuri de la televiziunea naţională condamnă „dezmăţul publicitar, generator de confuzie“ FOTO TVR

Eugenia Vodă, realizatoarea emisiunii „Profesioniştii“, de la TVR, a trimis o scrisoare deschisă Consiliului Naţional al Audiovizualului,  intitulată „De ce e «bun pentru România» un Lac Otrăvit, mai mare decât Monaco?“, în care cere ca reclamele proiectului minier de la Roşia Montana să nu mai fie difuzate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Realizatoarea de interviuri de la televiziunea naţională condamnă „dezmăţul publicitar, generator de confuzie“ într-o scrisoare trimisă către CNA numită drept „plângere deschisă“. Mai mult, Eugenia Vodă cere stoparea difuzării reclamelor pro minerit modern din cauza neinformării corecte a publicului. Gestul acesteia este oarecum surprinzător din moment ce angajaţii TVR nu iau poziţii publice în chestiuni de interes naţional.

„Aceste reclame contravin dispoziţiilor legale privind informarea corectă a publicului. Până şi la reclamele unor medicamente care se eliberează fără reţetă, privitorul e avertizat obligatoriu: «Citiţi cu atenţie prospectul». Pe cînd la reclamele aşa-zisului «minerit modern», nu! El e «BUN PENTRU ROMÂNIA», se repetă în diverse feluri, pe mai toate canalele, în neştire, însoţit de somaţia «Spune Da mineritului!», ca într-un fel de referendum privat, al unui stat în stat! Iar pe internet, de mii de ori, pe orice ai da click, orice ai căuta - un film, un autor, un bilet de avion, o reţetă de bucătărie, orice -, ţi se înfige în ochi, zbang!, «Spune Da mineritului!»... Într-un fel, e de înţeles: pe seceta asta, nici banii RMGC nu au miros. Şi totuşi, cînd e vorba de un subiect care a răvăşit România, şi care e încă în dezbatere naţională, nu credeţi că aţi putea găsi modalitatea legală de a stopa tot acest veritabil dezmăţ publicitar, generator de confuzie?“, scrie Eugenia Vodă.

Mai mult, prezentatoarea postului public afirmă că „printre altele, toată această lungă poveste, Roşia Montana, e un exemplu de umilire publică a profesioniştilor, care nu au un cuvânt hotărâtor şi limede de spus, acoperiţi fiind de hărmălaia politicienilor şi de tradiţionalele cozi de topor.“

Totodată, ea se referă şi la consecinţele proiectului de la Roşia Montana care ar lăsa o „tumoră“ pe faţa ţării. „Dacă românul neinformat ar citi «prospectul» s-ar îngrozi: cine ar mai lua un medicament dacă ar afla că, la capătul unui tratament paliativ, s-ar trezi, în proporţie de 100%, cu o uriaşă tumoră maligna pe faţă? Şi ce altceva decât o tumoră pe faţa României ar fi acel lac otrăvit uriaş, mai mare decât Monaco, rămas în Apuseni în urma exploatării?“

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: