Duel între bucătari: care-s mai tari?

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Rivalitatea dintre emisiunile culinare „MasterChef“ şi „Hell’s Kitchen - Iadul Bucătarilor“ a început, Pro TV obţinând primul succes la nivelul audienţelor. În ciuda unui juriu nou, emisiunea de pe Pro TV încă atrage telespectatorii, iar cea de pe Antena 1 porneşte de jos. Dacă „MasterChef“ mizează pe decenţă şi umor pozitiv, Antena 1 contracarează cu o producţie închegată. Rămâne de văzut cine va câştiga pe viitor.

Prima confruntare directă între „MasterChef“ şi „Hell’s Kitchen - Iadul Bucătarilor“, cele două emisiuni culinare de pe Pro TV, respectiv Antena 1, s-a încheiat, la nivelul audienţelor, cu o victorie în dreptul primului show. Astfel, vechiul juriu de la Pro TV - Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu - a fost învins de noua echipă, chefii Patrizia Paglieri, Florin Scripcă şi Adrian Hădean, care a reuşit să se menţină în topul preferinţelor telespectatorilor. Al doilea episod din „MasterChef“ a poziţionat postul Pro TV în topul audienţelor, show-ul fiind urmărit de peste două milioane de români la nivel naţional, în minutul de aur (20:50). Dacă la nivelul întregii ţări Pro TV s-a impus cu 240.000 de telespectatori în plus faţă de Antena 1, pe segmentele urban şi comercial diferenţele au fost mai mici.

Aşadar, la nivelul întregii populaţii a ţării, Pro TV a condus cu 7,1 puncte de rating şi 13,9% cotă de piaţă, ceea ce însemană că „MasterChef“ a fost urmărit în fiecare minut de peste 1,31 milioane de români, în vreme ce Antena 1 s-a clasat pe locul secund cu 5,8 puncte de rating şi 11,3 procente din cota de piaţă, primul episod din „Hell’s Kitchen - Iadul bucătarilor“ ţinând în faţa micilor ecrane, în fiecare minut, puţin peste 1.07 milioande de telespectatori. 

„Iadul“ pleacă de jos

Preferinţa publicului pentru „MasterChef“ este dată de „diferenţa de rating care ţine de faptul că Pro TV are o medie zilnică mai mare“, iar la debut, la acest capitol, „Hell’s Kitchen - Iadul bucătarilor“ „pleacă de jos“, explică analistul şi consultantul media Iulian Comănescu, care adaugă că „MasterChef“ „este mai bine filmat şi luminat“, în timp ce show-ul de pe Antena 1 „e mai bine jucat şi montant“.

MasterChef“ aspiră la decenţă şi umor pozitiv

În ciuda plecării de la cârma producţiei a producătoarei Mona Segall (cea care produce show-ul concurent pentru Antena 1), „MasterChef“ se menţine în topul audienţelor, deşi nu este încă finalizat la toate nivelurile. „Plecarea Monei Segall se simte în momentul ăsta, spre deosebire de „Vocea (competiţia „Vocea României“ - n.r.)“, acolo unde străinii au făcut ceva foarte bun. «MasterChef» aspiră acum la decenţă şi umor pozitiv, dar încă nu e pus la punct“, arată Comănescu.

În ceea ce priveşte noul juriu de la Pro TV, Comănescu spune că e prea devreme pentru a-l cataloga ca fiind o alegere neinspirată. „Au tot timpul să evolueze, şi ei, şi Media Factory, producătorii, care, în momentul de faţă, sunt, dacă nu mă înşel, la primul format de o asemenea anvergură. Pe Adi Hădean îl cunosc, am filmat împreună acum câţiva ani un (n.r. - episod) pilot de cooking şi era mult mai stenic şi mai alert decât se vede acum. Are, clar, potenţial“, completează el.

Chefii Patrizia Paglieri, Florin Scripcă şi Adrian Hădean FOTO Pro TV

image

Publicul ocazional poate ridica emisiunea

În cee ce priveşte „Hell’s Kitchen - Iadul Bucătarilor“, analistul media este de părere că emisiunea poate urca pe primul loc în topul audienţelor numai „dacă producătorii vor remedia problemele vizuale, dar asta pare foarte greu“. Pe de altă parte, pretenţiile la audienţe formate din două cifre se pot realizat numai dacă publicul ocazional de TV îşi îndreaptă atenţia spre producţia Antenei 1, evidenţiază Iulian Comănescu.

Antena 1 dispune de o capacitate impresionantă

Deşi există unele diferenţe conceptuale faţă de versiunea realizată de Gordon Ramsay, „performanţele sunt mai bune, iar producţia e închegată“. Antena 1 dispune acum de cunoştinţele practice necesare pentru realizarea unui show de talie naţională şi internaţională, însă scandalurile politice care au gravitat în jurul staţiei par a oferi românilor o altă înţelegere asupra emisiunilor. „Locul al doilea face banii pe piaţa TV din România. Percepţia negativă a postului e influenţată de discuţiile politice, dar Antena are în momentul de faţă un know-how legat de mainstrem pe care nu îl găseşti pe Kanal D, în emisiunea «KIDSing», de exemplu“, încheie analistul.

Maestrul de ceremonii Virgil Mănescu, alături de chefii Sorin Bontea, Florin Dumitrescu şi Cătălin Scărlătescu FOTO Antena 1

image

Cel de-al doilea episod al emisiunii „MasterChef“ a fost marcat de o primă confruntare a orgoliilor celor trei chefi, de farfurii care au sfârşit în coşul de gunoi, dar şi de un concurent care în încercarea de a improvizat un preparat „mai răruţ“: spaghete cu burtă. Chef FOA nu a putut înghiţi mâncarea, Adrian Hădean a catalogat-o drept „o chestie sinistră, cu gust oribil“, iar chef Patrizia Paglieri s-a limitat l-a a spune că a fost „catastrofal“. „E mama spaghetelor“, a spus la rândul lui concurentul despre chef Patrizia Paglieri, încercând să explice de ce nu a reuşit s-o impresioneze. 

De partea celalaltă, la Antena 1, „Iadul Bucătarilor“ s-a dezlănţuit, oferind o mostră din duritatea unui show care îmbină atât partea de realiy, cât şi pe cea de cooking. „Trimişii diavolului“, chefii Florin Dumitrescu, Cătălin Scărlătescu şi Sotin Bontea, nu i-au menajat deloc pe cei 20 de concureţii, jurizând primele preparate în acelaşi stil intransigent: „Ia porcul de aici, e viu, guiţă“, „E vomitat de două ori, pleacă de aici“, „E un c***t cu moţ“, au fost doar o parte din remarcile bucătarilor.

TV



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite