Din 3 ianuarie, abonaţii Dolce nu vor mai recepţiona canalele grupului Pro TV

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cele 11 canale din portofoliul Pro TV S.A. nu vor mai fi recepţionate de abonaţii serviciului DTH Dolce, oferit de Romtelecom, după ce negocierile dintre cele două organizaţii au eşuat, a anunţat joi distribuitorul de cablu.

„Romtelecom şi ProTV S.A. negociază de mai multe luni cu privire la continuarea difuzării celor 11 canale TV ale grupului, pe platformele de televiziune ale Romtelecom. Având în vedere că, până la acest moment, nu s-a ajuns la nicio concluzie, există o probabilitate ridicată ca, începând cu 3 ianuarie 2013, Romtelecom să fie nevoită să înceteze difuzarea celor 11 canale ale ProTV, inclusiv MTV România şi VH1”, se arată într-un comunicat de presă emis joi de Romtelecom.

Pro TV S.A. consideră negocierile ca fiind deja încheiate şi anunţă că Romtelecom nu a agreat condiţiile de reînnoire cerute pentru contractul de retransmisie a canalelor de televiziune din portofoliul PRO TV SA.

„În decursul negocierilor începute în luna septembrie, Romtelecom nu şi-a aratat disponibilitatea de a plăti pentru canalele Pro TV un preţ care să exprime valoarea corespunzătoare pe care canalele PRO TV o reprezintă în preţul plătit de fiecare abonat Romtelecom”, motivează grupul media. În acelaşi timp, Romtelecom îşi asigură abonaţii că a negociat cu bună credinţă, făcând toate eforturile pentru a proteja interesele financiare ale clienţilor săi pentru a avea un abonament la un preţ rezonabil.

Totuşi, reprezentanţii PRO TV spun că principalii distribuitori de cablu le datorează o mare parte din succesul financiar, drept pentru care ar trebui să plătească mai mult pentru canalele din portofoliul grupului din bulevardul Pache Protopopescu. Surse din piaţă susţin că Pro TV S.A. ar fi pretins o sumă de ordinul milioanelor de euro, de trei ori mai mare decât cea prevăzută de actualul contract, care va expira la începutul lunii ianuarie.

„Succesul financiar al distribuitorilor de canale de televiziune, precum Romtelecom, se bazează în primul rând pe atractivitatea Pro TV şi a altor canale româneşti, care determină într-o proporţie covârşitoare decizia de abonare. Pro TV face în fiecare an investiţii masive în conţinut, pentru a satisface aşteptările telespectatorilor. Este corect ca valoarea acestui conţinut, pentru care distribuitori precum Romtelecom obţin venituri din abonamente, să se reflecte în preţul pe care furnizorii acestor servicii îl vor plăti de acum înainte Pro TV”,a declarat Anca Budinschi, directorul general al Pro TV S.A.

Romtelecom susţine că, pe parcursul negocierilor, ProTV S.A. a solicitat o creştere semnificativă a costurilor de difuzare pentru cele 11 canale ale grupului, ceea ce ar presupune, în mod automat, costuri mai mari pentru clienţii Romtelecom. Distribuitorul de cablu transmite că este dispus să continue negocierile atât timp cât „şi Pro TV S.A ţine cont de interesul telespectatorilor români”.

Compania informează că, pentru a compensa posibila retragere a celor 11 canale, compania le va oferi abonaţilor alte canale TV de cea mai bună calitate, începând cu data de 3 ianuarie 2013.

Din portofoliul Pro TV S.A. fac parte Pro TV, Pro TV HD, Acasă TV, Acasă Gold, sport.ro, sport.ro HD, Acasă HD, Pro Cinema, VH1, MTV şi Pro TV Internaţional.

La sfârşitul celui de-al treilea trimestru din 2012, platformele DTH, IPTV şi cablu ale Romtelecom numărau 1.231.000 de abonaţi.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite