Compania UPC renunţă la scumpirea abonamentelor cu 3 lei, după ce a fost sancţionată de ANPC

Compania UPC renunţă la
scumpirea abonamentelor cu 3 lei, după ce a fost sancţionată de
ANPC

UPC a ajuns la o înţelegere cu deţinătoarea drepturilor TV pentru Liga I, compania Intel Sky Broadcasting, majorarea de preţ venind din dorinţa de a atrage un public numeros

În urma sancţiunii primite de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), compania UPC a renunţat la scumpirea abonamentelor cu trei lei. Măsura a venit după ce ANPC primisese sute de plângeri cu privire la majorarea automată a preţurilor.

Compania de cablu UPC renunţă la scumpirea abonamentelor cu trei lei, după ce a fost sancţionată de ANPC. Majorarea automată de preţ venise ca urmarea a introducerii în grila de programe a posturilor Look Plus şi Disney Junior.

Compania şi-a informat abonaţii încă de acum o lună că preţul abonamentelor urmează să fie majorat începând cu 1 august, după adăugarea celor două posturi TV. În acest sens, ANPC „a dispus măsura de încetare a practicii incorecte utilizată de acest operator economic în raport cu clienţii săi“, sancţionând UPC. Anunţul a fost publicat de companie în ziarul „Curierul Naţional“ şi prezintă oferta modificată. Din aceasta lipseşte şi îndemnul „Nu reînnoi contractul cu furnizorul tău actual de cablu, pentru că ai o ofertă specială de la UPC cu doar 44,5 lei“, aşa cum era în prima variantă. Problema acestei oferte a fost durata acesteia, de doar trei luni, ca mai apoi clientul să plătească 79 de lei lunar.

Întrebaţi dacă UPC va înceta majorarea de preţ de 3 lei, reprezentanţii ANPC au răspuns: „În urma măsurilor aplicate, da“, potrivit paginademedia.ro. În ultima lună, ANPC a primit peste 100 de reclamaţii având ca obiect scumpirea abonamentului.

Liga Profesionistă de Fotbal din România a cedat drepturile TV pentru următorii cinci ani de Liga I firmeri Intel Sky Broadcasting. La rândul ei, firma a „descărcat“ meciurile din Liga I la posturile Look TV şi Look Plus. 

Odată cu această mutare, cele două posturi amintite au solicitat ieşirea din „must carry“, care le includea în lista obligatorie pentru fiecare operator, şi au solicitat tarife pentru retransmisie. Dacă cei de la RCS&RDS n-au dorit să negocieze cu Intel Sky Broadcasting, în schimb, UPC a ajuns la o înţelegere cu deţinătoarea drepturilor TV pentru Liga I. 

La începutul lunii iulie, reprezentanţii UPC au anunţat că toţi abonaţii vor primi automat pachetul, iar timp de o lună nu se vor percepe taxe suplimentare. După luna respectivă, în schimb, fiecare abonat care nu doreşte serviciul trebuie să ceară, în mod explicit, dezactivarea extraopţiunii, pentru a fi scutit de cei 10 lei în plus la factură.

După seria de articole care au făcut obiectul acestui subiect, UPC a trimis un comunicat prin care doreşte lămurirea situaţiei. Redăm în continuare declaraţia de presă a UPC România.

„În urma apariţiei pe Pagina de Media a articolului privitor la presupusa sancţiune impusă UPC România de către ANPC pentru majorarea preţului abonamentelor, dorim să clarificăm faptul că această sancţiune se referă la un aspect distinct, şi nu la majorarea preţului.

Astfel, sancţiunea cu avertisment primită de UPC România din partea CJPC Prahova a fost aplicată cu privire la activarea opţiunii Extra Fotbal, prin utilizarea mecanismului de opt-out. După cum am comunicat public prin declaraţia de presă din data de 23 iulie, în urma consultărilor cu ANPC şi din dorinţa de a veni în întâmpinarea intereselor consumatorilor, UPC România a luat decizia de a nu factura această opţiune fără acordul prealabil şi explicit al clienţilor.

Majorarea preţului abonamentelor a fost realizată în mod independent de introducerea în grila de canale TV sau a opţiunii Extra Fotbal, cu respectarea legislaţiei în vigoare şi a drepturilor consumatorilor.“

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: