Ce spune Netflix România după ce în SUA preţurile abonamentelor au crescut cu până la 18%

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Netflix a majorat costul abonamentelor lunare pentru abonaţii din Statele Unite cu 13%-18%, prima măsură de acest tip luată din 2017 de compania care investeşte masiv în conţinut original şi extindere internaţională. Reprezentanţii din România au lămurit dacă măsura se va aplica şi la noi.

Platforma de streaming online a decis creşterea preţurilor abonamentelor pentru clienţii americani. 

Reprezentanţii Netflix România au anunţat însă că tarifele practicate pentru abonamentele din ţară vor rămâne neschimbate. „Creşterea preţului abonamentelor din Statele Unite şi America de Sud nu influenţează sau indică o creştere a preţului în România“, a precizat Netflix. În România, preţurile pentru abonamentele Netflix sunt următoarele: 7,99 euro (Basic), 9,99 euro (Standard) şi 11,99 euro (Premium). 

Astfel, în SUA, preţul pentru abonamentul standard, care permite utilizarea serviciului video de pe două dispozitive în acelaşi timp, va creşte de la 10,99 dolari la 12,99 dolari pe lună, notează News.ro. Cel mai scump abonament, care permite utilizarea simultană a serviciului de streaming de pe patru dispozitive de înaltă definiţie, va costa 15,99 dolari pe lună, faţă de nivelul actual de 13,99 dolari pe lună. Cel mai ieftin abonament lunar a fost majorat de la 7,99 de dolari la 8,99 dolari.

Prin comparaţie, serviciul de streaming HBO Now al AT&T costă 14,99 de dolari pe lună, în timp ce serviciul fără publicitate Hulu costă 11,99 de dolari pe lună.

„Majorarea arată că Netflix are capacitatea de a creşte preţurile şi, chiar şi după această majorare, rămâne o alternativă foarte ieftină“, a spus un analist la Pivotal Research Group, Jeff Wlodarczak.

Netflix a cheltuit miliarde de dolari pentru creşterea conţinutului original, care include producţii premiate ca „The Crown“, „Black Mirror“ şi „Roma“, pentru a se proteja de concurenţa tot mai intensă din partea unor servicii precum Prime Video al Amazon şi Hulu.

Compania a anunţat că la sfârşitul lunii septembrie avea 137 de milioane de clienţi. Majorarea preţurilor abonamentelor ar urma să aducă Netflix sute de milioane de dolari, înaintea lansării unor servicii de streaming de către AT&T şi Walt Disney.

În timp ce cheltuielile agresive, estimate la 8 miliarde de dolari în 2018, au condus la o creştere puternică a numărului de abonaţi, datoriile s-au dublat în 2017, la  6,5 miliarde de dolari, de la 3,36 miliarde de dolari în 2016.

Pentru 2018 sunt estimate datorii de 8,33 miliarde de dolari, a declarat Daniel Morgan, manager de portofolii la firma Synovus Trust.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite