Casa Regală se extinde pe internet
0Rezidenţii de la Palatul Buckingham îşi continuă expansiunea în mediul online: Casa de Windsor a „comandat“ o interfaţă specială pentru etalarea pe internet a Colecţiei de Artă Regală.
Dornică să profite de cele mai avansate „cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii", Regina Elisabeta a II-a a Marii Britanii şi Irlandei de Nord a iniţiat un proiect care mizează pe potenţialul noilor mijloace de comunicare în masă.
Suverana în vârstă de 84 de ani şi-a exprimat dorinţa ca vasta Colecţie de Artă Regală să fie accesibilă în mediul virtual. Pentru a materializa acest proiect, ea a înfiinţat un post special şi a angajat un expert în new media, Jemima Rellie. Veterană în domeniul dezvoltării interfeţelor din mediul digital, Rellie a fost desemnată „director editorial pe probleme de new media" la Colecţia de Artă Regală.
Preocupări „digitale"
Colecţia, care valorează peste 10 miliarde de lire sterline, a fost iniţiată în urmă cu 500 de ani şi conţine în jur de 200.000 de lucrări de artă - picturi, desene, acuarele, piese de mobilier, ceasuri, argintărie, sculpturi, bijuterii, cărţi, manuscrise, hărţi, arme şi armuri, evantaie şi numeroase articole din materiale textile.
În ultimul deceniu, Casa de Windsor a manifestat un interes crescând cu privire la modernizarea propriei imagini. Anul trecut, Regina a anunţat că va relansa site-ul Casei Regale, cu ajutorul inventatorului reţelei internet, Sir Tim Berners-Lee, iar în 2007 a inaugurat Canalul Regal pe platforma YouTube.