ANALIZĂ Ce ar însemna revenirea „Chestiunea Zilei“ şi pentru cine este Florin Călinescu o „ameninţare“: „Ar fi un şoc, dar şi un test“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Florin Călinescu încă este adorat de publicul român FOTO Pro TV
Florin Călinescu încă este adorat de publicul român FOTO Pro TV

Florin Călinescu vrea să reînvie una dintre cele mai de succes producţii TV din România, însă adaptată vremurilor actuale. „Adevărul“ a analizat ce impact ar avea revenirea „Chestiunea Zilei“ pe piaţa media

Actorul Florin Călinescu (61 de ani) cochetează de mult cu ideea de a realiza din nou „Chestiunea Zilei“, cea mai de succes emisiune difuzată de Pro TV în anii ’90 şi 2000. Odată cu revenirea în televiziune, în juriul ultimelor două sezoane „Românii au talent“, au existat mai multe zvonuri potrivit cărora Călinescu ar negocia cu şefii de la Pro pentru a readuce şi celebra lui emisiune, dar informaţiile nu au fost niciodată confirmate în mod oficial. 

Totuşi, în ultimele săptămâni Călinescu a făcut un mic test pentru a vedea dacă românii ar fi intresaţi de „un fel de «Chestiunea Zilei» online“. „Am intrat în vacanţă cu televiziunea. Dacă vă interesează părerea mea pe orice domeniu, îmi ziceţi şi eu, pac, răspund. O să vreau să fac pentru voi un fel de «Chestiunea Zilei», cu video, cu tot felul de treburi care ar putea să intereseze pe cineva viu şi român în acelaşi timp“, a scris Călinescu pe pagina personală de Facebook recent creată. 

El a dezvăluit şi că odată ce a reluat colaborarea cu Pro TV a fost „bombardat“ de îndemnuri de a relua „Chestiunea Zilei“ şi a afirmat că acum este hotărât să o facă. „Dacă nu se va putea pe TV, să fiţi siguri că o voi face aici (pe Facebook – n.r.)“, a mai precizat Călinescu. 

Recent, el a vrut să-şi asigure fanii că urmează planul şi a făcut publică o imagine cu o parte din echipamentele pe care le va folosi, dezvăluind că învaţă cum să se folosească de tehnologie. „Mă pregătesc, mai trebuie nişte scule şi pot transmite 24/24. Totul live! Unde a ajuns povestea asta... Incredibil!“, a fost mesajul ce însoţea fotografia. 

Contactaţi de „Adevărul“, Florin Călinescu nu a dorit să ofere „deocamdată“ detalii despre ce urmează, în timp ce reprezentanţii Pro TV au refuzat să comenteze subiectul. 

Strategia de marketing gândită în perspectiva acestei lansări se bazează însă pe teasing, Călinescu amestecând „dezvăluirile“ atent dozate cu „secretele“ bine păstrate. Printre cele din urmă se numără nu doar mediul de difuzare, ci şi formatul: nu e clar încă dacă va alege varianta talk show sau va merge pe versiunea cu scenete umoristice. Nu este exclusă nici varianta ca versiunea online a emisiunii să fie doar un test pentru postul de televiziune, înainte de a-şi asuma riscul difuzării. 

Un tip cu carismă şi umor vs. caricaturile paupere şi neinspirate

Analistul media Iulian Comănescu a catalogat revenirea talk show-ului „Chestiunea Zilei“ drept „un şoc, dar şi un test“, precum şi o mare ameninţare pentru producţiile TV de seară. „La «Românii au talent» Călinescu a dovedit că e la fel de bun ca pe vremuri, ba chiar cu un plus de cumsecădenie mucalită. Dacă formatul va fi cel tipic de late-night show american, ar fi normal ca publicul să părăsească toate caricaturile paupere şi neinspirate care există la ora actuală pe piaţă pentru o emisiune cu cap şi coadă, realizată de un tip cu carismă şi umor. Sunt curios însă cât s-a schimbat acelaşi public în ultimii ani: cei care stau în faţa televizoarelor nu e exclus să aibă nevoie de altceva decât «WowBiz», Mircea Badea sau Capatos. Până la urmă, miza lui Călinescu e să aducă public care nu (mai) e pe TV“, a explicat Comănescu pentru „Adevărul“.

Analistul consideră că în momentul de faţă „Chestiunea Zilei“ nu ar avea rival, însă ridică şi o întrebare crucială: ce post este dispus să facă o asemenea investiţie? „Umorul de bună calitate – mă refer şi la Divertis – nu se mai găseşte în grilele din ultimii ani. Dacă vreţi, nu ştiu dacă există în România vreun post TV dispus să investească atât cât ar fi necesar în valori de producţie (altfel ajungem la formula Mircea Badea - masă de loz în plic şi certuri cu operatorii din spatele camerelor) şi în marketingul necesar pentru a pune un asemenea mamut pe direcţie. Orice minus are un potenţial distructiv“, crede Comănescu. 

Totuşi, expertul susţine că Pro TV s-ar descurca minunat să capitalizeze online brandul lui Călinescu. Dacă totuşi conducerea Pro TV va spune „pas“ şi va alege să nu-şi asume riscuri, Comănescu afirmă că emisiunea lui Călinescu s-ar bucura de succes chiar dacă ar fi difuzată exclusiv în mediul online, deşi ar avea o audienţă mai mică. „Publicul e relativ mai mic decât cel de pe un post TV de top şi e obişnuit să consume puţin altceva decât cel de TV. Dar, în principiu, a începe online e o idee bună, fiindcă televiziunile din România sunt conservatoare în materie de experimente (aşa cum e «Chestiunea Zilei» raportat la ceea ce e acum pe post) şi succesul pe online ar fi un mare atu pentru achiziţia programului. Din nou însă, problema e că pe online resursele sunt puţine şi nu văd cum un show de o oră ar putea fi sustenabil. Un sezon de «Chestiunea Zilei», formatul lung, înseamnă cu siguranţă câteva sute de mii de euro“, spune analistul media. 

Comănescu a explicat şi principalele atuuri care au asigurat succesul pentru „Chestiunea Zilei“: „O emisiune făcută ca la carte, cu o sursă de inspiraţie magnifică (Carson-Leno-Letterman-etc.) şi cel mai sclipitor moderator pe care l-am avut în România din 1989 încoace. De fapt, dintotdeauna. Plus un PRO TV aflat în culmea strălucirii, cu ambiţii culturale, politice şi aşa mai departe.“

Între timp, Florin Călinescu a făcut primul live pe Facebook, evident, despre situaţia politică actuală.

TV



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite