Polemica „Despacito“. Berti Barbera îi taxează pe criticii lui Andrei Pleşu: Semidocţi ipocriţi care au câştigat numai din indolenţa publicului mult şi prost

Polemica „Despacito“. Berti Barbera îi taxează pe criticii lui Andrei Pleşu: Semidocţi ipocriţi care au câştigat numai din indolenţa publicului mult şi prost

Berti Barbera FOTO David Muntean

Cântăreţul şi compozitorul Berti Barbera se implică în discuţia privind hit-ul „Despacito“, după ce Andrei Pleşu s-a declarat stupefiat de succesul piesei, iar cântăreţul Florin Grozea i-a adresat o scrisoare deschisă filosofului în care îi transmite că „nu a înţeles nimic din piesă“ şi îi explică acestuia unde greşeşte.

Ştiri pe aceeaşi temă

Berti Barbera şi-a exprimat punctul de vedere pe Facebook după cele două editoriale despre „Despacito“ publicate pe platforma de bloguri „Adevărul“ de filosoful Andrei Pleşu şi cântăreţul Florin Grozea, fost membru al trupei Hi-Q.

Barbera l-a taxat dur pe Grozea pentru faptul că l-a „certat“ pe Pleşu, fiind de părere că „toţi netalentaţii amiţioşi, semidocţii ipocriţi care au câştigat bani şi faimă numai din indolenţa publicului mult şi prost, care s-a născut doar pentru a consuma, fără a depune cel mai mic efort de cunoaştere, vin să explice cum stă treaba.“

„Limbajul lor, rânjetul tîmp, gata să devină rictusul cinic care îi însoţeşte permanent, lipsa de articulare a frazelor (din lipsă de trimp, toţi sunt extrem de importanţi şi au multă treabă), tonul arogant, vă dă de înţeles că lumea de azi trebuie înţeleasă subiectiv şi fragmentar pentru a fi cucerită, iar arhivele şi blibliotecile sunt total opţionale în drumul spre miliarde de mărunte gesturi de adulaţie“, scrie Barbera.

Pleşu, expus „brigăzii mediocrilor de succes“

Artistul consideră că, exprimându-şi opinia, Andrei Pleşu s-a expus „brigăzii mediocrilor de succes“ şi le-a „ascuţit limbile antrenate în lungi sesiuni de linguşeală la sponsori şi «producători»“.

„Ei nu prea au trăit fenomenul muzical în profunzime, dar ştiu suficientă aritmetică pentru a vă da cu tifla statisticii peste gură. Mai îndrăzniţi să comentaţi ceva în faţa cifrei de 3 (trei) miliarde? Riscaţi să fiţi făcut «hater» de atât de mulţi oameni finuţi, care nu fac altceva decît să arate cît pot, în schimb numărul lor, trebuie să recunoaşteţi, ar trebui să ne închidă tuturor ăstora care tot analizăm şi să ne bage minţile în cap, să ne oblige să fim realişti, adică să ne adptăm unui proiect ratat, unui sistem nemernic şi anchilozat, doar pentru că aşa zice majoritatea. Nu credeţi în puterea celor mulţi? Păi greşiţi, domnu' Pleşu. Ia mai daţi-vă pe brazdă şi nu mai criticaţi alegerile celor nemobilaţi, dar la fel de orgolioşi ca noi toţi. Nu mai fiţi hater, că veţi cădea în dizgraţiile celor de succes şi atunci să vedeţi ce-am despacit-o. Exact cei care profită smechereşte de slabiciunea altora, ei sunt trendul. Fiţi în trend, domnu' Pleşu, nu mai fiţi hater, că fac prostuţii botic“, îşi încheie muzicianul mesajul.

Andrei Pleşu şi Florin Grozea, despre „Despacito“

Filosoful Andrei Pleşu semnează un editorial pe blogurile „Adevărul“ în care scrie: „Mai vrea cineva o dovadă (încă una!) că sunt expirat? Că sunt imaginea de manual a bătrînului defazat, inapt să mai dialogheze cu spiritul timpului? Că sunt emblema însăşi a constipaţiei intelectuale? Iat-o: mă stupefiază ideea că un clip intitulat „Despacito“ a reuşit performanţa unică de a aduna peste 3 miliarde de vizualizări!“

În replică, Florin Grozea, fost solist al trupei Hi-Q, a publicat, tot pe blogurile Adevărul, o scrisoare deschisă adresată filosofului: „Da, îmi asum: Domnule Andrei Pleşu, nu aţi înţeles nimic din «Despacito»! Nu e ca şi cum era obligatoriu să înţelegeţi, dar dacă tot aţi făcut efortul de a o analiza, daţi-mi voie să vă spun unde greşiţi, după părerea mea.“

Videoclipul piesei „Despacito“, filmat în Puerto Rico, a devenit cel mai vizionat din istoria platformei YouTube şi primul care atinge şi depăşeşte pragul de trei miliarde de vizualizări, în aproape şapte luni de la lansare.

La jumătatea lunii iulie, piesa interpretată de Luis Fonsi şi Daddy Yankee a atins o performanţă istorică, devenind cea mai ascultată melodie la nivel mondial pe platformele de streaming. Cântecul a fost ascultat de 4,6 miliarde de ori.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările