Fiul lui Plácido Domingo a vorbit despre România şi despre musicalul inspirat din viaţa lui Vlad Ţepeş

Fiul lui Plácido Domingo a vorbit despre România şi despre musicalul inspirat din viaţa lui Vlad Ţepeş

Plácido Domingo Jr.

Cântăreţul şi compozitorul Plácido Domingo Jr. (53 de ani), care a reuşit să îşi vadă visul împlinit la finalul anului trecut, cu premiera primului său musical, inspirat din faimosul roman „Dracula“, al lui Bram Stoker, a vorbit despre producţie, dar şi-a spus părerea şi despre România. El va concerta la Bucureşti pe 17 aprilie.

Prezent în România pentru două concerte la Constanţa, Plácido Domingo a vorbit despre musicalul „Vlad“, inspirat din romanul „Dracula“, dar şi despre România. 
 
Referitor la musical, el a declarat, într-un interviu pentru Libertatea, că a vrut să creeze un vampir „mai uman“, iar ideea i-a venit după ce a început să vadă filme cu vampiri şi a citit „Dracula“, de Bram Stoker, însă a mărturisit că nu a fost atât de încântat de personaj. 
 
„Am vrut virilitatea şi puterea nemuririi, dar am vrut să creez un vampir mai uman. Am început să văd filme cu vampiri, precum cel cu Tom Cruise, «Interviu cu un vampir», apoi «Vampire Diaries» (Jurnalele vampirilor - n.r.) sau «Breaking Dawn» cu Robert Pattinson şi mi-am zis că un vampir poate fi romantic, poate fi un băiat bun. Aşa că mi-am făcut propria poveste şi a ieşit una grozavă, cu un final-surpriză“, a povestit compozitorul.
 
El spune că ar trebui jucat şi în România, iar în acest sens urmează să se întâlnească cu un posibil producător: „Pentru mine este o ţară în care trebuie să se joace, mai ales în limba voastră. Trebuie să fie în limba română. Voi fi aici, vom face audiţii, voi găsi cei mai buni artişti pentru roluri şi sper să găsesc un scriitor bun, cineva care să scrie versiunea românească, în limba voastră atât de frumoasă“. 
 
Domingo Jr. a mărturisit că a început să se îndrăgostească de România, gândindu-se chiar să revină într-o serie de concerte, alături de mai mulţi muzicieni şi, poate chiar, de tatăl său. „Este o ţară foarte frumoasă, oamenii sunt foarte prietenoşi. Nu am văzut prea multe până acum, dar întotdeauna este ceva magic cu ţările est-europene. Şi multe lucruri de descoperit. Am fost întotdeaua fascinat de mitul lui Dracula, de Transilvania, de Munţii Carpaţi. E un mister legat de ţara asta“, a spus el pentru sursa citată.
 
Musicalul „Vlad“ arată interesul pe care Plácido Domingo Jr. îl are pentru comedia muzicală. Alegerea lui „Dracula“ a fost unanimă. Tot ce mai lipsea era un element de surpriză şi o umanizare accentuată a personajului principal. 
 
Plácido Domingo Jr. spune că şi-a dorit ca vampirul să nu apară doar ca un monstru însetat de sânge, ci ca un erou. A muncit din greu pentru a reuşi să compună opera în aşa fel încât publicul să îl simpatizeze pe Vlad. 
 
Plácido Domingo Jr. recunoaşte că şi-ar fi dorit să pună în scenă musicalul de multă vreme, însă circumstanţele vieţii sale personale nu au fost favorabile. Anul trecut, artistul a decis că a venit timpul pentru a-şi vedea visul realizat, aşa că „Vlad“ a avut premiera la finalul lui 2018.
 

Pe Plácido Domingo Jr. îl veţi putea vedea în premieră la Bucureşti pe 17 aprilie, într-un show de excepţie, alături de artişti naţionali şi internaţionali. Concertul va avea loc la Sala Palatului, iar artistul va fi acompaniat de Orchestra Metropolitană Bucureşti, sub bagheta dirijorului Daniel Jinga, într-o combinaţie de muzică clasică şi ritmuri care amintesc de epoca swing, îmbinate cu o bază solidă de jazz şi un aranjament orchestral fluent, ducând clasicul crossover într-o direcţie cu totul nouă.
 
Despre Placido Domingo Jr. 
 
În anii ‘80 şi ’90, Plácido a participat ca spectator la show-uri precum „Evita“, „Cats“, „Fantoma de la Operă“, „Sunset Boulevard“ şi „Mizerabilii“ în Londra şi New York şi se decalară îndrăgostit iremediabil de acest gen muzical.
 
În toamna anului 1999, în California, după naşterea fiicei sale Victoria, Placido Domingo Jr. şi soţia sa au decis să scrie împreună un musical. Artistul spune că încă de când a început să studieze compoziţie la conservatorul din Viena, la începutul anilor ’80, şi-a dorit să scrie o operă adevărată de la cap la coadă, şi nu doar cântece. Cel mai dificil i s-a părut să găsească o temă care să îl inspire şi care să fie universală în conştiinţa culturală a publicului.
 

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: