INFOGRAFIE Supereroii, o superafacere

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Marvel şi-a transformat personajele din benzi desenate în exponenţi ai unei afaceri profitabile prin care stabileşte standarde şi colectează profituri impresionante.

Viitoarea lansarea a peliculei „Gardienii Galaxiei“ (8 august) - povestea a cinci aventurieri extratereşti care formează o alinaţă pentru a salva Universul - va mai adăuga o nouă serie de eroi universului deja bine stabilit al personajelor de benzi desenate transpuse pe marele ecran. Totodată, noua producţie va aminti fanilor că Marvel deţine în acest moment controlul asupra filmelor cu supereroi, definind o nouă epocă şi stabilind standardele.

Au trecut cinci ani din momentul în care Disney a cumpărat, pentru suma de patru miliarde de dolari, Studiourile Marvel, o mişcare considerată de mulţi a fi genială şi validată în ultimii ani. Atunci, supereroii nu reprezentau o avere la Hollywood, Disney cheltuind o sumă uriaşă de bani pe o companie care îşi vânduse drepturile de ecranizare pentru cele mai importante personaje ale sale.

Tot ce rămăsese în curtea Marvel erau câţiva eroi puţin populari şi care nu garantau o posibilă revenire pe linia de plutire.Totul s-a schimbat odată cu lansarea, în 2008, a primului film din franciza „Omul de Oţel“.

Personaje necunoscute într-un univers comun

Deşi, până în 2017, Marvel va lansa 17 filme, potrivit unui plan bine stabilit, în această schemă nu au fost incluse producţiile cu eroi din universul „Omului-Păianjen“ sau cei din seriile „X-Men“, personajele fiind licenţiale spre exploatare altor studiouri, Sony Pictures respectiv 20th Century Fox. Compania se bazează pe elementul surpriză şi pe cel al anonimatului eroilor construind un adevărat imperiu din eroi mai puţin cunoscuţi.

Unul dintre aspectele esenţiale ale filmelor Marvel este acela al interconectării diferitelor lumi în care îşi fac apariţia supereroii, fapt care a încântat fanii. În acest sens, Kevin Feige, preşedintele studiourilor Marvel, a declarat că lista de personaje şi poveştile lor oferă atât de multe posibilităţi, încât planurile privind filmele de gen se întind cel puţin până în anul 2028.

Music News

Marvel se bucură de succes şi datorită unei strategii opuse celei a Warner Bros., care deţine D.C. Comics. Pe când Batman sau Superman devin din ce în ce mai întunecaţi, afişând un comportament agresiv, personajele Marvel şi-au păstrat caracteristicile din benzile desenate.

(click pentru a mări imaginea)

image

Un nume uşor de reţinut

Totodată, în comparaţie cu Warner Bros., Marvel realizează numai filme cu supereroi, ceea ce îi conferă un avantaj serios, precum şi timp necesar dezvoltării mai multor francize, pe când pentru cealaltă companie acest fel de producţii reprezintă doar o mică parte din creaţiile anuale lansate.

Pe de altă parte, maşinăria Marvel a căutat să îşi sporească venituri şi dincolo de box office, câştigurile din vânzările cu amănuntul atingând în 2012 suma de şase miliarde de dolari. Între obiectele care au generat încasări adiacente se numără jucării, tricouri sau parfumuri licenţiate cu semnele companiei.

Poate cea mai eficientă parte a planului companiei a fost întipărirea în memoria publicului iubitor de benzi desenate a numelui în sine. Marvel a devenit sinonim cu înalta calitate, denumirea fiind uşor de remarcat, iar aşteptările întotdeauna ridicate. Pe acest model, numai alte două companii au avut parte de recunoaştere la nivel de branding de conţinut, fiind vorba de Lucasfilm şi Disney, cea din urmă deţinându-le pe celelalte două. În majoritatea cazurilor, regizorul sau numele unui actor reprezentau punctele de interes ale unui film. În lumina acestor caracteristici, viitoarele producţii precum „Gardienii galaxiei“ şi „Ant-Man“ nu se vor baza pe renumele personajelor, numele companiei fiind suficient pentru a garanta succesul.

Filme



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite