Din care Nicole Kidman e aproape absentă, deşi au fost pe mai multe generice, inclusiv la Cannes, acum 30 de ani, azi atenţia se concentrează pe noul guvern, care se va anunţa curând, sperăm mai puţin dramatic ca la răpirea lui Aldo Moro, şi va fi cineva la Cultură ca să înmâneze Palme d'Or-ul!

The Hunt, filmul sud-coreean din afara competiţiei, pregătea violent pentru tensiunile dintre cele 2 state, dar şi amestecul SUA, polonezul lui Skolimovski: Iha ne îndemna să avem grijă cum ne purtăm cu măgăruşii, prezenţi si în excelentul 8 munţi, şi care au un destin sumbru sugerat spre un abator, despre care se va mai vorbi în pelicula de la noi.

Documentarul dedicat lui Patrick Dewaere a fost tulburător şi agresiv, cineastul mărturisind că ar fi vrut să-l fi cunoscut histrionicul personaj, dar şi pe Marcel Proust (bizară alăturare), cu prezenţa unei splendide fiice, Lola, încă neconsolată după 40 de ani de la sinuciderea greu de explicat a unui tată şi actor, care a schimbat (împreună cu rivalul său de pe ecran şi care i-a supravieţuit până în zilele noastre, Gerard Depardieu) stilul de joc din Hexagon. Rămânem cu nostalgia pentru o altă generaţie, anterioară, mai paşnică şi mai elegantă, a celui venit premonitoriu pe lume la Cannes, acum 100 de ani, fermecătorul şi la propriu şi la figurat, Gerard Philipe.