Un contratenor vine în ajutorul lui Iustin Ianău

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Florin Cezar Ouatu, contratenor român stabilit în Italia, s-a oferit să-l ajute cu sfaturi pe solistul descoperit la „Românii au talent“. Celebrul contratenor român care a cântat pe marile scene ale lumii spune că tânărul băcăuan are un potenţial serios, dar trebuie să aibă grijă de viitorul vocii sale.

MAI CITIȚI:

Băcăuanul Narcis Ianău, la prima oră de canto după ce a devenit vedetă națională

Băcăuanul care a cucerit publicul la "Românii au talent", un copil fără prieteni care plângea aproape în fiecare zi

INTERVIU VIDEO Iustin Ianău, băiatul care a uimit România cu vocea sa, povesteşte cum îl ameninţau colegii cu bătaia

„Iustin, un caz foarte rar întâlnit în lumea muzicii!“

Unul dintre oamenii în măsură să analizeze vocea lui Iustin Ianău, cunoscut drept „contratenorul din Bacău", este chiar un artist care şi-a construit o carieră internaţională din vocea sa de contratenor, Florin Cezar Ouatu. Artistul a debutat în 2007 la Teatrul La Fenice din Veneţia, în rolul lui Armando d'Orville în „Il crociato in Egitto", de Giacomo Meyerbeer. Despre tânărul băcăuan, Florin Cezar Ouatu crede că momentan „cântă instinctiv, ceea ce nu e rău".

Sfaturi de la un contratenor

„După părerea mea, este prematur să spunem că Iustin este un contratenor pentru că în primul rând n-a depăşit acel proces al pubertăţii, dar dacă vocea lui Iustin este călăuzită cum trebuie, conservată şi nu forţată cu un repertoriu care nu i se potriveşte, îşi poate menţine culoarea şi ambitusul actual", spune contratenorul român.

„Vocea lui este cea a unui băiat cu voce albă, asemănătoare celor care cântă în corurile de băieţi din Viena sau din Anglia (Viena Boys Choir, grupul Libera). Îi recomand să fie atent cu cine studiază, să cânte un repertoriu adaptat vocii lui actuale, să nu forţeze. Vocea de contratenor poate fi o voce potentă, dar şi fragilă în acelaşi timp dacă tehnica nu este una corespunzătoare. Personal îl pot sprijini şi ajuta cu sfaturi dacă va fi nevoie", a spus Florin Cezar Ouatu.

Contratenorul adaugă în continuare că vocea umană are două registre. „Registrul de piept, cel pe care vorbim, şi registrul de cap, adică falset. Vocea de contratenor nu face altceva decât să îmbine cele două registre, adică voce mixtă. Personal nu l-am ascultat live să-mi dau seama de volum. Un contratenor veritabil trebuie să fie în stare să cânte într‑un teatru cum ar fi Gran Teatro La Fenice din Veneţia sau La Scala din Milano, cu voce plină, să-i spunem, şi să se audă până în ultimul rând sau ultimul etaj al unui teatru.

"Vocea de contratenor poate fi potentă, dar şi fragilă dacă tehnica nu este una corespunzătoare. Personal îl pot sprijini şi ajuta cu sfaturi dacă va fi nevoie."
Florin Cezar Ouatu
contratenor

image
Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite