Maria Lucia Hohan face rochii „pentru zâne“

Tânărul designer dovedeşte că momentele de criză pot fi profitabile pentru industria textilă, chiar şi în lipsa clienţilor importanţi din România. Hohan a câştigat teren cu „rochiile diafane“ pe care le creează. Maria Lucia Hohan (30 de ani) face parte din noul val de designeri români care au deschis graniţele pentru brandurile autohtone.

Ştiri pe aceeaşi temă

Despre Maria Lucia Hohan se spune că face „rochii pentru zâne", dar ea preferă mai degrabă termenii „poetic şi feminin". Rochiile de mireasă şi de seară sunt cele care au consa­crat-o în rândul clienţilor. Hohan face parte din noul val al designerilor români care, înainte de toate, au ales să-şi promoveze afacerea şi doar atât, absentând complet din cercurile mondene. Tânăra a mai înţeles că graniţele pot fi uşor depăşite dacă sunt folosite instrumentele tehnologice la îndemâna oricui.

Moda este online

Internetul este cel mai important şi puternic atu al business-ului modei, crede Maria Lucia Hohan. Site-ul www.mlh-shop.com a fost primul pas către vizibilitate şi disponibilitate completă. „Am vrut să am o cale cât mai uşoară către clienţii mei care pot fi din România, dar şi de oriunde din lume. Au acces 24 din 24 la produsele pe care le fac şi la preţurile lor. Asta a fost mereu cea mai mare problemă înainte de internet. Să ştii unde să găseşti produsul pe care-l vrei. Azi îl cauţi pe Google, îl găseşti, vezi dacă-ţi convine preţul şi gata", explică Maria Lucia. Designerul spune că numărul clientelei a crescut considerabil când a dat cale de acces pentru toate colecţiile sale. În prezent vinde foarte bine în Elveţia, Grecia, Spania, Singapore şi mai ales în Orientul Mijlociu. „Acolo este petrolul, acolo sunt banii. Deci acolo sunt femeile fără activitate, cu mulţi bani, care au nevoie de multe haine", explică Hohan.

Nu face prezentări, pentru că ştie că publicul ei nu este „în sală". România duce lipsă de cumpărători principali, iar acesta este motivul pentru care preferă Parisul pentru eventualele prezentări de colecţii. „Nu este o negare a sistemul românesc, doar că este incomplet. Îţi faci o listă cu pro şi contra. Online-ul a câştigat până acum", explică Hohan.

Brandul ei beneficiază de clientela de atelier, dar şi de magazine din toată lumea care îi comandă colecţiile pentru a le vinde. „Sunt într-o zonă de confort în care n-am fost aproape niciodată şi sunt mulţumită pentru că mă pot ocupa de alte proiecte. Cum ar fi o linie de pantofi, care va fi asortată la rochiile mele", spune Maria Lucia. „M-am obişnuit să fac lucrurile invers: nu fac prezentări, vând online, fac rochii de mireasă - eu nu-mi doresc una, pregătesc o linie de pantofi cu toc - eu nu port tocuri", spune amuzată Maria Lucia Hohan.
A lucrat cu vedete autohtone precum actriţa Ana Maria Marinca, Simona Gheorghe, Andreea Raicu, Dana Războiu şi Alessandra Stoicescu, dar nu este interesată de genul acesta de promovare. Are, mai degrabă, o teamă legată de unele nume publice.

„Mi-e frică să mă reprezinte persoanele nepotrivite. Fetele active, independente, autentice sunt tipul meu de cliente, nu cele fabricate după modele mondene, cu ele nu vreau să am de-a face", explică designerul. Afacerea pe care o conduce astăzi împreună cu 25 de oameni n-a fost de la bun început soluţia dorită. După ce a absolvit Facultatea de Design Textil la Paris, a plecat la Milano pentru a-şi face stagiul. A lucrat ca ilustrator la două case de modă şi, deşi prefera Parisul, Milano avea atitudinea potrivită pentru modă.

Două maşini de cusut

La 23 de ani s-a întors în ţară pentru câteva luni. „Nu voiam să mă întorc în ţară, ci să continui să lucrez la Milano. Nici nu-mi trecea prin cap că aş putea să fac asta (afacerea - n.r.) de una singură, dar aşa mi-a fost scris. S-au întâmplat tot soiul de lucruri mici care m-au adus înapoi şi care mă ţin aici. Am crezut că vin pentru câteva luni şi uite că s-au făcut şapte ani", îşi aminteşte.


Atelierul a luat naştere cu investiţii minime. „Am început cu un om şi cu nişte maşini de cusut casnice pe care l-am implorat pe tata să mi le cumpere. Asta în subsolul casei părinţilor mei, unde am stat cinci ani şi jumătate", povesteşte Hohan. Foarte repede au venit comenzile din ce în ce mai numeroase, apariţiile în revistele de specialitate şi recunoaşterea ei ca designer. Semnele pe care le primeşte astăzi din partea clientelei din toată lumea sunt dovezile de care are nevoie pentru a confirma că a luat decizia cea bună.

"Fetele active, independente, autentice sunt tipul meu de cliente, nu cele fabricate după modele mondene, cu ele nu vreau să am de-a face."
Maria Lucia Hohan designer

"Nu voiam să mă întorc în ţară, ci să continui să lucrez la Milano."
Maria Lucia Hohan designer


Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările