Lady Gaga, de la marea senzaţie la marea decădere: noul album este „de-o prostie abisală“ şi generează pierderi colosale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

În timp ce Lady Gaga şi casa de discuri americană Interscope se bucură că noul album, „ArtPop“, l-a detronat pe cel al rapper-ului american Eminem, clasându-se pe primul loc în topul muzical Billboard 200, site-ul examiner.com a publicat o analiză prin care sunt dezvăluite lucruri ce pun la îndoială traseul ascendent al artistei.

În ultimele săptămâni Lady Gaga a atras atenţia presei în nenumărate rânduri prin promovarea intensă a celui de-al patrulea album: s-a dezbrăcat complet la finalul unui concert, a recunoscut că a devenit dependentă de marijuana după ce a suferit intervenţia chirurgicală, şi-a făcut apariţia la cele mai importante evenimente şi a îmbrăcat prima „rochie zburătoare“.

   

Chiar dacă şi-a atins scopul, „ArtPop“ ocupând locul fruntaş în topul Billboard, site-ul examiner.com susţine că cifrele de vânzare sunt mult mai mici decât au fost pentru ultimul ei album, „Born This Way“. Mai grav este faptul că Interscope a cheltuit 25 de milioane de dolari pentru a promova noul album, de la care se aşteaptă vânzări de 250 de mii de exemplare în prima săptămână – o scădere de 75% faţă de aşteptările avute în urmă cu doi ani de la albumul „Born This Way“, după cum notează acelaşi site. 

Promovare cu bani grei, vânzări slabe, pierderi mari

Aşadar casa de discuri cu care colaborează cântăreaţa americană anticipează pierderi de 25 de milioane de dolari, cauzate de campania de promovare mult prea scumpă, dar şi de vânzările slabe ale noului album. Lansat pe 11 noiembrie, discul abia a ajuns la 250.000 de copii vândute, Lady Gaga fiind întrecută de două dintre marile sale rivale din muzica pop: Katy Perry şi Miley Cyrus. Noile albume ale acestora, „Prism“ şi „Bangerz“, s-au vândut în prima săptămână în 280.000 de copii, respectiv 270.000 de copii. 

În plus, speculaţiile merg chiar mai departe, ajungându-se astfel la a compara soarta albumului „ArtPop“ cu cea a albumului „Invincible“, al lui Michael Jackson, pentru a cărui promovare s-au risipit 30 de milioane de dolari şi care, în cele din urmă, nu a lansat niciun hit. 

   

Strategii de marketing „neortodoxe“ şi droguri

Jurnaliştii de la examiner.com susţin că au stat de vorbă cu un analist al industriei muzicale, care a lucrat, în ultimii 20 de ani, atât pentru Warner Brothers, cât şi pentru Arista, şi care a declarat că anul 2012 a reprezentat un „adevărat coşmar“ pentru Lady Gaga şi pentru casa ei de discuri. 

Analistul, al cărui nume nu a fost făcut public, susţine că albumul trebuia să fie lansat în luna decembrie a anului trecut şi că, de fapt, accidentul la şold şi operaţia au fost doar o strategie de marketing deoarece biletele pentru turneul „Born This Way Ball“ nu s-au vândut. Acuzaţiile sunt încă şi mai grave, misteriosul analist afirmând că artista şi echipa ei au plătit posturi de radio pentru a-i fi difuzată piesa „Applause“, dar şi că dependenţa de droguri o distruge pe Gaga: „Lady Gaga s-a întors împotriva tuturor oamenilor care au încercat să o ajute. Ea susţine că a fumat Marijuana doar în trecut, lucru care este departe de a fi adevărat. Ea moare puţin câte puţin şi nu este nimeni lângă ea care să o ajute“, a declarat analistul pentru site-ul examiner.com.

    

Criticii o taxează dur: albumul e „de-o prostie abisală“

Nici critici din industria muzicii nu au fost foarte impresionaţi de albumul „ArtPop“, care, după cum însuşi vedeta a promis, se dorea a fi „artă imprimată pe cultura pop“. Aşadar vânzările dezamăgitoare nu sunt surprinzătoare, ţinând cont de faptul că albumul a fost primit cu multe rezerve de către criticii anglo-saxoni. „Există în mod cert un «pop» foarte bun pe noul album lansat de Lady Gaga. Însă componenta «art» este mai dificil de găsit“, a scris „The Guardian“.

„Dacă Gaga vrea să fie luată în serios în calitate de artistă, atunci trebuie să petreacă mai mult de cinci minute aruncând pe hârtie primele rime care îi vin în minte“   „Huffington Post“

„Cea mai recentă explorare extravagantă întreprinsă de Lady Gaga asupra propriei celbrităţi, a grandorii şi a curajului ei este fără de tăgadă una implacabilă. Însă acest lucru nu înseamnă că noul album este amuzant“, scrie „USA Today“.

„Muzical, albumul e la fel de mare, îndrăzneţ, imprevizibil şi variat ca Lady Gaga însăşi. Dar, dacă Gaga vrea să fie luată în serios în calitate de artistă, atunci trebuie să petreacă mai mult de cinci minute aruncând pe hârtie primele rime care îi vin în minte“, a scris la rândul său „Huffington Post“

În Franţa, primirea făcută de către critici a fost şi mai agresivă. Olivier Nuc, critic muzical la „Le Figaro“, consideră că noul album al controversatei cântăreţe este „de-o prostie abisală“.

Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite