FOTO Vedete care au căzut în „praf“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
lindsey lohan

Staruri precum Justin Bieber, Britney Spears şi Lindsay Lohan au debutat cu o imagine „cuminte“, dar au avut momente de cădere sau chiar şi-au periclitat cariera din cauza drogurilor şi a alcoolului

Vedetă a clubului Mickey Mouse şi preferata copiilor din SUA în anii ’90, actriţa Lindsay Lohan este poate cel mai concludent exemplu al unei cariere promiţătoare distruse de abuzul de droguri şi alcool. La sfârşitul acestei primăveri, actriţa americană în vârstă de 27 de ani a fost internată pentru trei luni într-o clinică de dezintoxicare. Probabil că nici ea nu mai ştie numărul acestor internări sau al proceselor pe care le-a avut din cauza problemelor sau cu drogurile, dar a simţit încă o dată, pe propria piele, cât de mult i-a fost afectată cariera şi relaţia cu fanii.

Noul ei film, „The Canyons“, care urma să fie revenirea sa pe plan artistic, a fost un eşec de box office şi a încasat în weekendul trecut doar 30.000 de dolari în cinematografele din SUA.

În ultimii ani, starul a ajuns de mai multe ori la reabilitare şi a fost implicată în mai multe procese, după ce a fost arestată pentru că a condus sub influenţa alcoolului. Marijuana şi alcoolul erau „deliciile“ ei preferate, după cum mărturisea chiar ea.

Celebritatea, o povară prea mare?

„Faptele necugetate intră în definiţia vedetei, prin urmare sunt de aşteptat. Unii tineri vor aprecia vedetele care respectă un program, pe când alţii vor fi dezamăgiţi. În general, în viaţă, nu se pune problema dezvoltării personale dacă ai mereu aceleaşi preferinţe. Omul evoluează, nici pentru un artist nu este un semn de bun augur dacă vinde acelaşi produs“, explică sociologul Alfred Bulai.

Într-adevăr, după o perioadă de timp în care milioane de adolescenţi le-au căzut la picioare, tot mai multe vedete ajung să nu mai facă faţă presiunii uriaşe. Justin Bieber şi Miley Cyrus sunt doar două exemple care confirmă ideea degradării treptate a unor oameni ce au pornit la drum cu o carieră imaculată.

image

Nu cu multă vreme în urmă, cântăreţul canadian a fost surprins în timp ce urina într-o găleată dintr-o cameră de serviciu a unui restaurant din New York, ca mai apoi să să-l înjure pe fostul preşedinte al Statelor Unite ale Americii, Bill Clinton. În schimb, Miley Cyrus, fosta protagonistă a filmelor Disney, a recunoscut că prefere să fumeze marijuana decât să consume alcool, pentru că băuturile alcoolice îi provoacă greaţă şi furie. Nici Bieber nu este străin de droguri, în autobuzul său de turneu fiind găsite droguri.

Celebrităţi „toxice“

La 17 ani, Britney Spears lansa hitul „Baby, One More Time“, moment la care a intrat în atenţia publicului larg. În 2007, însă, imaginea de fată cuminte pe care o afişa a fost umbrită de o întâmplare cel puţin bizară. După ce timp de un an colindase barurile şi lipsise de pe scena publică, Britney s-a ras singură în cap, ca mai apoi să intre într-un salor de tatuaje şi să-şi deseneze o cruciuliţă pe abdomen şi două buze roz pe încheietura mâinii.

„Este captivant şi interesant atunci când tinerii află din presă că artistul preferat s-a sărutat în public sau a fost prins beat în club, fapte ce nu ţin de activitatea lui, dar care pot să fie copiate în egală măsură“, completează sociologul Alfred Bulai.

cyrus
sisu tudor foto alex varninschi

FOTO Alex Varninschi

În România, spre deosebire de alte ţări, idolii adolescenţilor au fost, pentru o bună perioadă de vreme, băieţii răi de cartier. Printre ei şi fostul membru al trupei La Familia, Tudor Sişu, a cărui carieră a fost marcată de consumul de droguri. Acelaşi obicei avea să transforme şi viaţa Danei Coteanu (Marijuana, pe numele de scenă).

image

„Multe dintre comportamentele vedetelor sunt valorizate fidel de unii tineri pentru că e la modă să te droghezi, să ai bani mulţi,maşini, iar modelul devianţei poate să fie internalizat ca atare. Se cultivă ideea de vedetă fără să existe, neapărat, un prestigiu real asumat pentru poziţia respectivă. Nu trebuie să confundăm ideea de produs de valoare, pe care industria marketingului încearcă să o cultive, cu cea de prestigiu. Ceea ce au învăţat societăţile contemporane este să vândă bine, iar acum vedetele sunt «prestatori de servicii» care încearcă să ne facă să ne simţim bine“, încheie Alfred Bulai.
 

Vedete



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite