Citatul săptămânii: Valentin Jucan, membru CNA, despre emisiunile tabloide: „Dacă chemi o şatră în studio nu faci diverstisment, ci prostituţie“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Eroarea făcută de prezentatoarea Oana Zamfir, dezvăuirile Mihaelei Tatu despre felul în care a renunţat la televiziune, părerea lui Valentin Jucan despre emisiunile tabloide, decăderea imperiului Playboy şi dezvăluirile lui Smiley despre oferta făcută de Antena 1 fac parte din evenimentele recente. „Adevărul“ prezintă cele mai importante mai importante declaraţii ale săptămânii.

Blamate pentru subiectele abordate, emisiunile de tip tabloid, cum ar fi „WowBiz“ şi „Un show păcătos“, reprezintă un punct de atracţie pentru publicul doritor de senzaţional şi de facil pe micile ecrane. Analistul media Iulian Comănescu şi Valentin Jucan, membru CNA, au analizat influenţa acestor emisiuni şi au oferit soluţii, într-o analiză marca „Adevărul“.

Prezentarea vieţii intime a unor persoane publice, serii întregi de ediţii despre un singur subiect, comportament degradant, limbaj licenţios şi înclinarea către senzaţional sunt doar câteva dintre elementele care definesc astfel de producţii. Intrate în dizgraţia unor categorii de telespectatori, show-uri precum „Acces Direct“, „La Măruţă“, din intervalul orar de după amiază, şi „WowBiz“, şi „Un show păcătos“, de pe palierul de late-night (n.r. - intervalul orar după ora 22:00), continuă să atragă atenţia cu subiecte lipsite de valoare şi care, de multe ori, întrec limitele impuse de regulile Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA).

Presa de peste tot începe să devină mai puţin serioasă încă de la începutul anilor ’90, dinainte de explozia online-ului. În momentul de faţă, problema e modul cum se segmentează televiziunea trash (n.r. - gunoi). E interesant să remarci, de pildă, că gunoiul de la Capatos are un pic altă esenţă decât cel de la «WowBiz». Nu l-aş fi văzut pe Emil Boc în pielea goală pe Kanal D, în primul rând fiindcă în ADN-ul de Istanbul al Kanal D există unele limite şi în al doilea rând, fiindcă «WowBiz» e alimentat de un site în materie de culegere şi elaborare a subiectelor, în timp ce Capatos ajunge la monstruozităţi şi deoarece nu are niciun fel de sprijin. La fel, «Românii au talent» nu e tocmai un program intelectual, dar diferenţa dintre el şi talk-show-urile tabloide e că generează nişte aspiraţii, creează vise în esenţă curate. Iulian Comănescu, analist media

Mihaela Tatu a explicat, într-un interviu pentru „Adevărul“ de ce a renunţat la televiziune, cum de s-a îndreptat către public speaking, dar şi ce a însemnat să fie crescută de doi părinţi extrem de diferiţi într-o perioadă extrem de dificilă.

Mi-a fost foarte greu când m-am mutat din Braşov în Bucureşti sau când am plecat de la Acasă TV şi m-am dus la Antena 2. Mi-am adus aminte că dacă iau viaţa în serios, mă ia şi ea şi mă trânteşte. Când am făcut alegeri, am ţinut cont să nu-mi pierd statutul de om şi consider că nu l-am pierdut. Şi, indiferent în ce profesie am activat, m-am străduit din răsputeri să fiu, dacă nu prima, printre cei mai buni. Mihaela Tatu, realizatoare TV

Valentin Jucan, unul dintre cei mai importanţi membri ai Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA), a fost prezent în studioul Adevărul Live pentru a discuta despre situaţia actuală a televiziunilor din România, pentru a explica felul în care acţionează Consiliul, dar şi pentru a analiza situaţia TVR şi pentru a arăta de ce unele emisiuni tabloide pot fi inoportune pentru public.

Problema nu este că CNA nu sancţionează, ci că statuează, spune că e corect ce se întâmplă. Cum poţi să spui că, după ora 23:00, bătaia în studio este permisă? Este halucinant. Nu scrie în lege că după ora 23:00 poţi să îţi baţi nevasta, există cadrul, spiritul legii, care te obligă, nu ai cum să faci aşa ceva la televizor. CNA, singur, în componenţa actuală, nu mai are posibilitatea de a reseta spaţiul audiovizual. Nu se va putea face decât dacă se va construi un organism de tipul Clubului Român de Presă, în care să ia parte CNA, alături de televiziuni, publicitari, cei care pun banii în acele emisiuni. Să se tragă o linie şi să se discute despre mizeria televizată denumită tabloid sau diverstisment. În România nu există diverstisment, există trash. Dacă chemi o şatră în studio sau un anume care s-a culcat şi cu fiica şi cu nora... ăsta nu e diverstisment, e prostituţie. Spun că au contract, iar asta anulează legea CNA. Valentin Jucan, membru CNA

Actriţa italiană Monica Bellucci consideră că „sexul frecvent“ şi legumele proaspete reprezintă combinaţia perfectă pentru a avea o viaţă lungă şi sănătoasă. Vedeta italiană, care va putea fi văzută în curând pe marile ecrane în „Spectre“, următorul film din franciza „James Bond“, spune că nu este de acord cu necesitatea adoptării unei diete stricte şi a unui program epuizant de exerciţii fizice pentru a rămâne în formă.

Nu sunt o persoană care se trezeşte la 06:00 dimineaţa pentru a merge la sala de antrenament. Aşadar, nu am mâncat paste câteva zile înainte de începerea filmărilor (n.r. - la noul film din seria «James Bond») şi asta a fost tot. Pentru că adevărul este că îmi plac prăjiturile şi pastele, un pahar de vin bun şi, ocazional, câte o ţigaretă. Sfatul meu este următorul: mâncaţi sănătos, beţi moderat, faceţi sex frecvent şi râdeţi mult. Restul vine de la sine. Monica Bellucci, actriţă

Odinioară un palat al plăcerilor, conacul Playboy a ajuns comparabil cu un azil de bătrâni. Celebrii iepuraşi au făcut loc asistentelor medicale, camerele sunt pline de umezeală, iar Hugh Hefner a renunţat la vechile tabieturi în favoarea unor obiceiuri specifice vârstei, susţine un model care locuieşte sub acelaşi acoperiş cu excentricul miliardar.

Nu mai este locul exceselor, plin de origii şi femei în sânii goi. Hefner este atât de fragil încât oriunde merge este însoţit de un grup de asistente medicale. Nu iese din casă aproape niciodată şi refuză să schimbe orice în locuinţă. Tot locul ăla arată de parcă ar fi rămas prins în anii 1980, atmosfera este rece şi parcă nu ar locui nimeni acolo. Carla Howe, iepuraş Playboy

Smiley, pe numele real Andrei Tiberiu Maria, a confirmat că a primit o ofertă „din partea concurenţei“, în perioada „migraţiei“ vedetelor de la Pro TV la Antena 1, dar a refuzat. Vedeta spune că a cântărit decizia alături de Pavel Bartoş, s-a arătat deranjat de plecarea lui Horia Brenciu şi a dezvăluit că venirea lui Tudor Chirilă la Vocea României s-a făcut la propunerea sa şi a antrenorilor emisiunii.

Aşa am considerat. În principiu, în momentul ăla nu era nimic mai tare ca «Românii au talent» şi «Vocea României». Mi-am asumat un risc împreună cu Pavel. Nu ştiam la ce ne băgăm şi el a fost de acord. Eram implicaţi ambii în aceste două proiecte. Şi noi am mers ca echipă tot timpul. Am luat decizia asta pentru că aşa am considerat că e mai bine pentru noi. Şi uite, decizia a fost foarte bună. Plus, că noi suntem în Pro TV de mulţi ani. Eu sunt acolo de zece ani. Sunt ataşat de brandul ăsta. Deşi, din păcate, cam toţi oamenii cu care am lucrat nu mai sunt la Pro TV. Cu părere de rău ,nu mai lucrez cu oamenii aceia, ne-am asumat un risc rămânând fără să ştim ce se va întâmpla. Am avut de muncă mai mult ca înainte. A venit o echipă nouă. A trebuit să stăm cu ea, a fost greu. Smiley, cântăreţ şi vedetă TV

Actorul Leonardo DiCaprio a mărturisit că a dormit în carcase de animale şi a mâncat carne crudă de bizon, pe platourile de filmare ale lungmetrajului „The Revenant: Legenda lui Hugh Glass/ The Revenant“, regizat de Alejandro González Iñárritu.

Aş putea numi 30 sau 40 de secvenţe care au reprezentat unele dintre cele mai dificile lucruri pe care am fost vreodată nevoit să le fac. Fie că e vorba de a intra şi ieşi din râuri îngheţate, fie că am dormit în carcase de animale, ori ceea ce am mâncat pe platourile de filmare. Am fost puternic răcit şi posibil am avut hipotermie în mod constant. Cu siguranţă nu mănânc ficat crud de bizon în mod normal. Când veţi urmări filmul, veţi vedea reacţia mea, pentru că regizorul Alejandro González Iñárritu a păstrat-o. Spune tot. A fost o reacţie instinctivă. Leonardo DiCaprio, actor

Conducerea Digi24 a scos-o de pe post pe Oana Zamfir, realizatoarea emisiunii „România 24“, după ce în ediţia de miercuri, 21 octombrie, l-a întrebat pe Marian Munteanu, fostul lider al studenţilor în timpul Mineriadei din 1990, dacă a fost şi el prezent în Piaţa Universităţii „când au venit minerii“.

«Aţi fost şi dumneavostră în Piaţa Universităţii, în acea perioadă, când au venit minerii?», l-a întrebat Oana Zamfir pe Marian Munteanu, cel care 1990 a stat în comă patru zile după ce un şef de tură al unei mine a încercat să-l decapiteze. După o clipă stânjenitoare de tăcere, Munteanu a răspuns: «Da, am trecut şi eu pe acolo...». Dialog Oana Zamfir - Marian Munteanu

Marian Munteanu, fostul lider al studenţilor din timpul Mineriadei din 1990, a reacţionat după gafa comisă de Oana Zamfir, atunci când, în emisiunea „România 24“, a fost întrebat dacă a fost prezent în Piaţa Universităţii când au venit minerii.

Am crezut că este o greşeală de exprimare (n.r. - eroarea Oanei Zamfir). Ştiam că ei vorbesc în cască. Am invitat-o practic să reformuleze. Ştiţi cum e? Ce puteam să răspund la o astfel de întrebare? Se întâmplă. Toţi greşim în viaţă. Nu este mare lucru. În mare măsură, tinerii au fost supuşi unei avalanşe de dezinformări şi de falsificări cu privire la multe lucruri, nu doar la Piaţa Universităţii şi începuturile democraţiei. Nu trebuie blamaţi că nu întotdeauna reuşesc să ajungă la înţelegerea lucrurilor pentru că s-a revărsat asupra lor foarte multă minciună şi propagandă. Este o confuzie foarte mare pe care este greu să o rezolvi peste noapte şi unii mai cad în capcane. Marian Munteanu, fost lider al studenţilor din timpul Mineriadei din 1990
Vedete



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite