Brăduţii de fiţe, „arşi“ de criză

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Andreea Raicu, alături de bradul creat împreună cu Irina Schrotter
Andreea Raicu, alături de bradul creat împreună cu Irina Schrotter

Cea de-a IX-a ediţie a Festivalului Brazilor de Crăciun a avut loc joi seară şi a strâns 275.000 de euro. Desfăşurat sub egida organizaţiei „Salvaţi Copiii“, festivalul iernii a resimţit instabilitatea economică a ţării.

CLICK AICI PENTRU FOTOGALERIE!

Dintre sutele de invitaţi, mai mult celebri decât anonimi, doar câţiva filantropi s-au încăpăţânat să ignore realitatea economică de dragul copiilor. Cei 275.000 de euro strânşi anul acesta la gală sunt rezultatul efortului câtorva firme.

Dintre cei 23 de brăduţi expuşi, 20 au fost realizaţi de designeri români, iar trei au reprezentat cadoul copiilor de la „Salvaţi Copiii", în semn de mulţumire pentru cei care i-au ajutat pe parcursul anilor.

Aceiaşi cumpărători de anul trecut

În timpul galei prezentate de Andi Moisescu şi de Andreea Raicu, au fost licitaţi 17 brăduţi, ceilalţi şase fiind cumpăraţi pentru suma de 10.000 de euro fiecare înaintea licitaţiei. Cea mai mare sumă a serii, 17.000 euro, a fost licitată pentru brăduţul creat de Oxette.

Intitulat „Visul unei nopţi de iarnă", bradul Oxette, creat cu gândul la Crăiasa Zăpezii, este prevăzut cu un suport din oţel, acoperit cu foiţă de argint pe care au fost prinse cristale Swarovski şi alte pietre semipreţioase.

Omul de afaceri Marius Ivan, care a cheltuit 32.000 de euro în cadrul galei, a primit diploma onorifică de Ambasador al organizaţiei „Salvaţi Copiii", pentru suportul financiar pe care l-a oferit festivalului încă de la prima ediţie.

Copilărie pentru un copil român

Venera Arapu este unul dintre designerii fideli ai festivalului. În acest an, creatoarea a mizat pe un brad atipic, greu de integrat în normele şi dimensiunile obişnuite ale obiectului.

Pe panoul uriaş pe care erau pictaţi monştri şi copii, luminat de globuri mari aşezate strategic în forma conică, scria: „Monştrii nu mint niciodată, de aceea adulţilor le este atât de teamă de ei". „M-am gândit la copilărie şi la lumina pe care ar trebui să o aducă sărbătorile în fiecare an", explică Venera alegerea sa. „Am încercat să rămân pe această latură ludică a copilăriei, ceea ce am făcut şi anul trecut", adaugă aceasta.

Designerul vorbeşte despre un „monstru" care nu sperie copiii, ci doar adulţii. „Monştrii nu se ascund niciodată, ei nu mint, se arată aşa cum sunt, copiii ştiu să-i mânuiască şi tocmai de aceea nu le este frică. Adulţii sunt obişnuiţi cu minciuna, motiv pentru care le este teamă de sinceritate. Suntem mai obişnuiţi cu minciuna, decât cu adevărul", explică Venera.

Bradul designerului a fost achiziţionat pentru suma de 10.000 de euro de Marius Ivan. Omul de afaceri a mai plecat acasă cu bradul creat de Alexandru şi de Mihnea Ghilduş (12.000 de euro) şi cu cel al designerului Iris Şerban (10.000 de euro).

Licitaţiile au fost împărţite între câţiva oameni de afaceri, majoritatea reprezentanţi ai băncilor şi companiilor internaţionale. Nadia Comăneci şi Ilie Năstase au reprezentat o bancă, dar au fost şi vocea prietenului lor Gică Hagi, care nu a putut fi prezent.

Bradul designerului Stephan Pelger a fost achiziţionat de cei doi foşti sportivi, în numele companiei pe care o reprezentau, pentru suma de 10.000 euro. Dacă sumele adunate au fluctuat de-a lungul anilor, constanta festivalului a fost prezenţa unor oameni care au avut grijă să asigure educaţia miilor de copii ajutaţi de organizaţie.

Vedete



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite