Alexandra Popa: „Bordelle e un brand atractiv pentru vedete“

Alexandra Popa: „Bordelle e un brand atractiv pentru vedete“

Alexandra Popa îşi va prezenta creaţiile şi într-o revistă de modă din România

Românca în vârstă de 27 de ani a creat piese de lenjerie intimă pentru Rihanna, Britney Spears, Lady Gaga şi Shakira. Alexandra Popa a plecat din România împreună cu părinţii, imediat după Revoluţie. Acum trăieşte la Londra, unde, în 2007, a pus bazele propriului brand de lenjerie intimă, Bordelle.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Adevărul": Când ai plecat din România şi de ce? Îţi mai aminteşti ceva de aici?

Alexandra Popa: Am plecat din România imediat după Revoluţie. Aveam 7 ani atunci, aşa că îmi amintesc destul de bine de locul în care mi-am petrecut prima parte a copilăriei.

Mai ai rude în România? Ai mai revenit de atunci?

Toate rudele mele, în afara celor foarte apropiate, sunt în Bucureşti. Din acest motiv încerc să mă întorc cel puţin o dată pe an, dar, de când mi-am lansat brandul, în 2007, abia dacă mai am timp. Aşa că încerc să profit la maximum de câte un weekend petrecut în România, din când în când.

Te consideri româncă?

Prin sânge da, dar Londra este şi va fi mereu acasă.

Cum a luat naştere brandul Bordelle şi de ce ai ales acest nume?

Naşterea brandului Bordelle a venit după stagiul meu de doi ani la o micuţă casă de modă pret à porter din Londra. Acolo am învăţat elementele de bază ale industriei modei şi mi-am dat seama că există o lipsă de creativitate în zona destul de statică a creaţiei de lenjerie intimă. Aş putea spune că numele pe care l-am ales pentru acest brand a contribuit foarte mult la succesul său.

E uşor de ţinut minte, atrage atenţia, e un joc de cuvinte. Având în vedere natura lucrurilor pe care le vând, numele fie stârneşte aprobare, fie şoc, urmat de o curiozitate de a afla mai mult, aşa că amândouă reacţiile sunt, până la urmă, pozitive pentru brand.

Dincolo de referirea la denumirea unei case de toleranţă, numele e amuzant şi e un fel ironic de a scoate în evidenţă cele două laturi - sex şi modă - în industria lenjeriei intime.

Creaţiile tale au apărut în reviste celebre - „Vogue", „Elle", „Esquire", „FHM". În România nu le-am văzut. De ce?

De fapt, brandul a fost prezentat pentru prima dată în presa din România. Una dintre reviste a publicat câteva dintre creaţiile mele de la început, dar cred că revistele de modă din România preferă să prezinte trenduri cunoscute, decât să propună unele noi şi inovatoare.

Ideile neobişnuite şi experimentale din modă sunt încurajate foarte mult la Londra, un oraş considerat de mulţi drept un centru al creativităţii, dar dezaprobate în alte capitale. Aşadar, locul este foarte important şi pot să spun că sunt foarte norocoasă, pentru că, poate, nu ar fi creat o asemenea reacţie dacă aş fi lansat brandul în altă parte. Până acum, brandul a avut o acoperire mediatică internaţională neaşteptată.

Sunt sigură că şi revistele româneşti vor veni din urmă. Am planificat deja o şedinţă foto pentru una dintre marile publicaţii de modă din România.

Monica Columbeanu a pozat pentru Bordelle. De ce aţi ales-o pe ea? Ai colaborat şi cu alte modele din România?

Monica este naturală, frumoasă şi feminină, aşa că imaginea ei a îmblânzit creaţiile mele dure şi cumva extreme. Ne-am întâlnit întâmplător în vara lui 2007, când ieşisem seara în oraş, şi m-am gândit instantaneu că ar fi potrivită pentru următoarea mea şedinţă foto. Monica este, până acum, singurul model din România cu care am lucrat, dar asta se poate schimba. Diana Moldovan e un model foarte apreciat în acest moment, aşa că mi-ar plăcea să lucrez cu ea.

Mai multe vedete - între care Rihanna, Lady Gaga, Miley Cirus, Shakira, Britney Spears - ţi-au purtat creaţiile. Ai mai colaborat şi cu altele?

Bordelle are o atracţie deosebită la celebrităţi, ceea ce practic a scos brandul în prim-plan şi e ironic, pentru că ele poartă aceste ţinute tocmai din acest motiv! Recent, am lucrat alături de Michael Kaplan - un designer de costume genial (care a făcut ţinutele pentru filme precum „Fight Club" şi „Pearl Harbour" n.r.) - şi am conceput câteva piese-unicat pentru primul rol cinematografic al Christinei Aguilera, alături de Cher, în filmul muzical „Burlesque", care va avea premiera în iarna lui 2010.

Ai creat outfituri speciale pentru Shakira şi Britney Spears. Cum au apărut aceste propuneri?

În această industrie contează foarte mult să se vorbească despre tine şi să-i cunoşti pe stiliştii vedetelor. Aceştia sunt foarte bine informaţi şi caută întotdeauna noi designeri talentaţi. Câteodată ţi se întâmplă să-i cunoşti când nici nu te aştepţi. De exemplu, l-am întâlnit pe stilistul lui Britney la o prezentare, la Paris, atunci când căuta ceva nou pentru a-i relansa imaginea, în turneul „Circus".

Aproape instantaneu am primit pe e-mail toate măsurile lui Britney (din cap până-n picioare) şi ale dansatoarelor ei şi trebuia să mă pregătesc pentru o probă în Los Angeles.Madonna a popularizat ideea de piese de lenjerie intimă purtate ca outfit, ceea ce reiese şi din colecţiile tale.

Poţi spune că te-a inspirat?

Am pe biroul meu de lucru o fotografie înrămată cu Madonna pe scenă, purtând unul dintre corsetele clasice create de Jean Paul Gaultier, special pentru ea. Dacă brandul Bordelle ar fi existat în anii '80, sunt sigură că ar fi purtat creaţiile mele pe scenă. Oricum, nu e prea târziu, deşi timpul se scurge...

Produse exclusiviste

Produsele create de Alexandra sunt făcute manual, în atelierul propriu şi, datorită calităţii materialelor şi al, designului, se adresează unui public exclusivist. „Creaţiile mele transformă bandajele elastice de satin într-un hibrid dintre lenjerie de lux şi lenjerie de corp care degajă o senzualitate sado-masochistă. Produsele au clienţi fideli, care apreciază mătăsurile de lux, pielăria italiană şi ornamentele.

Verificarea calităţii este făcută de noi, sub o atentă supraveghere. Eu nu înlocuiesc mătasea pură cu imitaţii mai ieftine şi prefer ornamentele neconvenţionale (împletituri de metal, pene de fazan, căptuşeala de mătase plisată), aşa că producţia lor nu e uşoară", spune Alexandra. Brandul, care nu există încă în România, nu este vândut în magazine proprii, ci în buticuri sau magazine concept. Femeia Bordelle este mereu în ton cu moda, stabileşte tendinţe şi are încredere în ea, precizează ea.

Creaţii speciale pentru şedinţe foto

Mai multe vedete au îmbrăcat ţinute create de Alexandra pentru diferite şedinţe foto. Rihanna a purtat o ţinută Bordelle în pictorialul pe care l-a realizat pentru numărul din septembrie al ediţiei italiene a revistei „Vogue". Shakira a pozat pentru revista „i-D", iar Lady Gaga pentru „OUT".



Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările