Profesorii, instruiţi cum să ţină cursuri online

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Epidemia de COVID-19 din acest an a schimbat raportul de forţe între sistemul clasic de desfăşurare a cursurilor, în favoarea predării online.

În acest context, Ministerul Educaţiei şi Cercetării – MEC – împreună cu Televizunea Română a anunţat că pe 24 august va începe un program de instruire a cadrelor didactice pentru susţinerea online a lecţiilor. Programul se va numi „TeleŞcoala profesorilor” şi în cadrul acestuia vor fi organizate 15 cursuri în care cadrele didactice vor parcurge conţinuturi de utilizare a platformelor educaţionale. „Tematica abordată vizează funcţionalităţile puse la dispoziţie, în mod gratuit, de către Google şi Microsoft, respectiv platformele G Suite for Education şi Microsoft Office 365”, se arată într-un comunicat al MEC.

Potrivit aceleiaşi surse, difuzarea cursurilor se va face de luni până vineri, între orele 9.00 – 9.30, cu reluare în aceeaşi zi, în intervalul orar 15.00 – 15.30, pe postul TVR 2. Cursurile vor fi disponibile, de asemenea, atât pe canalul de YouTube al TVR, cât şi pe canalul MEC.

Acest program se înscrie în Strategia de dezvoltare a competenţelor cadrelor didactice pentru învăţarea online, informează reprezentanţii MEC. Potrivit ministrului Educaţiei, Monica Anisie, „educaţia trebuie să continue în orice condiţii. Ministerul Educaţiei şi Cercetării vine în sprijinul tuturor cadrelor didactice din România prin acest program de formare, un program complementar-suport, menit să susţină învăţarea online atât de necesară în condiţiile actuale!”

„Eu am învăţat într-o zi“

Profesorul de matematică Daniel Petriceanu, cadru didactic la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Bucureşti, unul dintre liceele de top ale Capitalei, şi fiind unul dintre cei mai talentaţi profesori care ţin cursuri în sistem online, apreciază că 15 cursuri pentru a deprinde abilităţi de lucru cu platformele educaţionale sunt prea multe. „Să ştiţi că, pe mine, atunci când am avut o problemă de utilizare a calculatorului, m-au lămuit copiii. Îmi spuneau: domnule profesor, nu vă supăraţi, dar vedeţi că acolo trebuie să apăsaţi. Şi am avut nevoie de o zi sau două ca să mă lămuresc. De ce îmi trebuie 15 lecţii ca să fac asta?”, apreciază profesorul.

Cursurile făcute la TV, în condiţiile în care eu văd profesorul care predă, sunt inutile, mai spune Daniel Petriceanu. „Acolo nu suntem la teatru. Acolo trebuie să apară ecranul pe care profesorul trebuie să vadă ce apasă, cum a intrat pe o platformă, ce facilităţi are pe platforma respectivă, ce facilităţi are pe alta, ce ar trebui să facă un profesor de limba şi literatura română, unul de istorie, unul de geografie. Vedeţi că i-am separat, pentru că nu poţi să-i bagi la grămadă, că nu-i acelaşi lucru. Câte rânduri aţi văzut dvs. ca elevă că scria profesorul de literatură? Pe când, un profesor de matematică stă toată ziua cu creta în mână. La fizică, la fel. La chimie. Aici ar trebui să ne arate rubrica de facilităţi de pe respectiva platformă pentru matematică, fizică, chimie, unde e mai greu de predat. Ce putem să facem cu programul acesta, ce putem să facem cu celălalt?”, conchide profesorul. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite