Dezbatere privind pregătirea dascălilor. Profesorii de calitate sunt necesari pentru a îmbunătăţi rezultatele elevilor

0
Publicat:
Ultima actualizare:
România are nevoie de profesori competenţi
România are nevoie de profesori competenţi

Federaţia „Coaliţia pentru Educaţie” organizează, pe 21 aprilie, o dezbatere publică privind modul de pregătire al profesorilor. Tema dezbaterii: este suficient modulul psihopedagogic pentru a deveni profesor sau este necesar un masterat didactic?

Federaţia „Coaliţia pentru Educaţie” consideră că modul de pregătire al profesorilor este una critică ce nu mai suportă amânare, context în care dezbaterea, gândită ca o audiere publică, are în centrul discuţiei tema “Masterat didactic sau modul psihopedagogic (I + II): ce tip de formare initiala va creste calitatea in sistemul de invatamant din Romania?”, arată un comunicat al Coaliţiei pentru Educaţie.

Copii slabi pregătiţi, rezultatul unor profesori lipsiţi de calitate

Potrivit Federaţiei, dezbaterea vine şi ca urmare a rezultatelor la simulările naţionale de la Evaluarea Naţională şi de la Bacalaureat din 2016, când  6 din 10 elevi de clasa a VIII-a au obtinut o medie sub 5 la simularea Evaluarii Nationale şi doar 4 din 10 elevi de clasa a XII-a ar promova acest examen. 

Reprezentanţii Federaţiei subliniază că România are nevoie de  resurse umane de calitate şi profesori competenţi.

„Investiţia în profesori, în atragerea unor tineri valoroşi către cariera didactică, în programe de formare iniţială de calitate trebuie regândită şi considerată o prioritate de investiţie, ACUM! Dacă autostrăzile sunt atât de importante pentru mişcarea capitalurilor, profesorii sunt importanţi pentru mobilitatea capitalului uman pe care o naţiune îl are în responsabilitate. Un profesor bun, căruia îi pasă, poate fi ”autostrada” către o viaţă de calitate a unui copil care să devină un adult autonom, responsabil şi implicat in cresterea comunităţii din care face parte”, spune Daniela Vişoianu, preşedinta Coaliţiei pentru Educaţie. 

Reamintim că la simularea examenului de Bacalaureat din 2016, doar 25,76 la sută dintre elevii de clasa a XI-a, respectiv doar 38,39% dintre elevii de clasa a XII-a au obţinut medii de promovare. În ceea ce priveşte simularea Evaluării Naţionale, doar 44,05 la sută dintre elevii de clasa a VIII-a au reuşit să obţină medii peste 5.

Cine participă la dezbatere

„Sunt încurajaţi să participe la această audiere publică şi să-şi argumenteze punctul de vedere, în favoarea sau nu a uneia dintre opţiuni, inclusiv să propună altă strategie de formare iniţială a cadrelor didactice, toţi cei co-interesaţi: experţi în domeniu, reprezentanţi ai asociaţiilor profesionale ale cadrelor didactice, reprezentanţi ai sindicatelor din învăţământ, studenţi la modulul psihopedagogic, profesori, directori de instituţii de învăţământ, reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale implicate în educaţie, specialişti în resurse umane”, mai arată comnicatul Federaţiei „Coaliţia pentru Educaţie”.

Persoanele interesate de participare trebuie să transmită anterior punctul de vedere asupr subiectului, prin înscrierea unei depoziţii scrise, audio sau video. 

Formularul este disponibil aici, iar cei interesaţi pot afla informaţii suplimentare pe site-ul Coalitiei pentru Educatie www.coalitiaedu.ro.

Depoziţiile vor lua forma unor recomandări de politici publice realizate de către o comisie de experţi, în curs de confirmare în componenţa finală, din care vor face prof. dr. Lazăr Vlăsceanu, prof. dr. Daniel David, prorector al  Universităţii Babes-Bolyai, dr. Şerban Iosifescu, preşedinte A.R.A.C.I.P. şi prof. dr. Florence Mihaela Singer, preşedintele Institutului pentru Dezvoltarea Evaluarii in Educatie (IDEE). 

Doi copii din Bucureşti fac şcoala acasă, din cauza problemelor din învăţământ. Mama: „Profesorii tot mai slab pregătiţi m-au convins să îi educ acasă“

Cum explică profesorii rezultatele dezastruoase de la simularea la BAC

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite